I wlasnie dla takich nowinek warto jechac do OSH. Az sie nie moge niedzieli doczekac...
Firma Aspen Avionics oglosila dzis na dorocznym najwiekszym na swiecie zlocie/targach lotniczych w Oshkosh o wypuszczenia na rynek stosunkowo niedrogich i latwych w instalacji 'pudelek' ktore zastapia wiekszosc starych instrumentow. Systemy te zostaly zaprejektowane glownie z mysla o pilotach latajacych starymi samolotami ktorych wlasciciele szukaja niedrogich rozwiazan w wyeliminowaniu awioniki starej daty.
Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-01-2011 o 17:23
Coz. Veni vidi vici...
Naprawde warto jechac. Z nowinek to spodobal mi sie samolocik Hondy (coprawda to juz nie nowinka bo premiera byla w 2005) . Szkoda ze japonce nie wpuszczali do srodka... ale ogolnie dobre wrazenie. Poza tym Eclipse pokazal swoj samolot koncepcyjny. Cirrus nowego SRSa , Epic jednosilnikowy maly samolocik odrzutowy. No i Cessna. Nowiuska Cessna 162 SkyCatcher (coprawda jeszcze nie certyfikowana bez rega ale ogolne wrazenie niesamowite , szczegolnie kokpit).
Poza tym masa nowosci w mechanice lotniczej , silnikach i kokpitach.
Sam airshow to masowe latanie roznej masci samolotow wlaczajac w to grupy akrobacyjne. Najwieksze wrazenie jak zwykle robia myslliwce armii USA. Czy to F-16 czy F-22 piloci nie szczedza maszyn zeby pokazac sie publicznosci. Niskie przeloty B-2 Spirit czy F-117 robia wrazenie , a pokaz umiejetnosci dwoch B1-B Lancer to po prostu bajka. Punktem kulminacyjnym byl pokaz mocy C-17 Globemaster. Coprawda samolot latal pusty (co przedklada sie na inny przlicznik mocy na kilogram) ale i tak zaimponowal publicznosci. A powolne podejscie z dosc wysoka do ladowania i praktycznie zatrzymanie sie w miejscu tuz po przyziemieniu bylo nie lada wyczynem. A zeby tego bylo malo samolot pokonal pol dlugosci pasa na ciagu wstecznym.
Pozostaje czekac do przyszlego roku i tym razem udac sie na wiecej niz jeden dzien...
to jest ta nowa "lekka" Cessna w kategori LSA, takZamieszczone przez Gabik
Nie wiedzialem ze oni juz ja ochrzcili "162".
Czy widziales jej awionike?
Inne obserwacje?
I jak wrażenia? Ciekawostką jest to, że to nasz krośnieński FK-14 B2 Polaris 8)Zamieszczone przez Gabik
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
http://www.cessnaskycatcher.com/inde...blog&Itemid=45
jakos tak dziwnie.. wole starą poczciwą 152'kę :P
Coz . Jezeli chodzi o awionike to raczej sie nie "pchalem" bo tak szczerze to raczej nie przepadam za takimi "tlumnymi" pokazami , ale na prospekcie awionika wygladala bardzo "airbusowo" (czyt. full elektronika i ekrany dotykowe) - no coz XXI wiek . Z "wierzchu" nawet dosyc choc spodziewalem sie jakichs nowoczesniejszych ksztaltow , ale wsrod poczciwych w/w 152 poczatkowo bedzie sie wyrozniac - pozniej raczej zostanie "wchlonieta" (czyt. ludzie sie przyzwyczaja do "kraglosci"). Jak wracalem po airshow (ostatni dzien - niedziela) to namiot byl zamkniety na cztery spusty i nikogo nie szlo porposic zeby mnie tam wpuscil blizej do srodka.
Inne obserwacje - Eclipse: bardzo fajny samolocik z jednym silniczkiem odrzutowym - do srodka nie zagladalem bo sie krecil na postumencie i nikt mnie nie chcial wpuscic . Ale generalnie dla ludzi ekstrawaganckich ktorzy nie maja co z kasa robic (chyba ze wzbudzic zazdrosc sasiadow).
Juz lepiej w tej materii wypadl Epic - tez z jednym silnikiem odrzutowym ale wiecej miejsca i wygladem jakos taki normalniejszy.
Natomiast Cirrus SR Sport - ksztalt juz znany. Szkoda ze jednoosobowy. Ale to byl polski akcent tegorocznego Airventure co bylo wspomniane w opisach i ulotkach przy stanowisku Cirrusa.
Mnie natomiast zaintrygowala Honda. Bylo juz wczesniej o tym (hmm wczesniej - 2 lata temu ) ale jakos jak moglem podejsc i pomacac to sie zainteresowalem . Zainteresowalem sie srodkiem ale mnie japonczyk wygonil "nou pikczers insajd" - szkoda... Pewnie maja cos do ukrycia puki co.
Poza tym masowe latanie wszystkiego co ma skrzydla. Nie wiem ile regow bylo w tym roku ale ja sam sfocilem gdzies kolo 200 (nie sposob z 5GB wolnej pamieci sfocic wszystko co lata).
Poprzygladalem sie Pilatusowi , wczesniej nie mialem przyjemnosci obejrzec Socaty wiec tez sie zatrzymalem przy ich namiocie. Lancair tez zaiteresowal na chwile moj wzrok.
Postanowilem ze za rok to sie z rodzinka na 3-4 dni wybiore. Mlody bedzie sie uczyl latac na symulatorze , zona na lezaczku do slonca a ja pobuszuje pomiedzy namiotami 8) w poszukiwaniu nowosci...
Cessna w LSA, wygląd może i ciekawy (choć według mnie strasznie "dziecinny"), design kokpitu (moim zdaniem) powinien zawołać o pomstę do nieba - to pewnie z przyzwyczajenia do analogów w tego typu samolotach.
Samolot jest dwuosobowy.Zamieszczone przez Gabik
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
los filmikos http://youtube.com/watch?v=YLxCfJhDI_E
Cirrus planuje dostawę nowego modelu samolotu (SRS) do pierwszego klienta na Sierpień 2008.
Samolot zostanie przed tym jeszcze lekko zmodyfikowany, lecz nie zostanie zmieniona ogólna sylwetka kadłuba i skrzydeł - kształt ten podbił serca pracowników Cirrusa, więc grzechem było by go zmieniać.
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Zakładki