Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie Czy można tak ciągać szybowiec?


    Polecamy

    Poniżej fotka:



    Czy to jest regulowane przepisami? Czy też można 100 patyków zaczepić.

  2. #2
    Szymon
    Goście

    Domyślnie

    IWLka mówi: "Dopuszczalną do holowania liczbę szybowców, ciężar tych szybowców, maksymalną siłę wiatru do startu, prędkości holowania w różnych warunkach meteorologicznych określa instrukcja użytkowania samolotu."

    Więc jak samolotem holującym będzie B747 to pewnie i 100 patyków pociągnie.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Poszukaj na forum szybowce.com rok lub dwa lata wstecz w Czechach ustanowili rekord o ile mnie pamiec nie myli 9 lub 10 szybowców.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPGI/EPPO

    Domyślnie

    Świetna fota, uznanie dla wszystkich lecących tam pilotów się należy, a najbardziej dla tego na tej najkrótszej lince no i dla holownika....

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Najgorzej to ma ostatni szybowiec nie pierwszy. Pierwszy moze byc najmniej doswiadczonym pilotem i tak dalej.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPGI/EPPO

    Domyślnie

    Z tego co wiem, to generalnie im krótsza lina tym gorzej się leci, ale w zespole może być inaczej; pisząc tamtego posta przypomniałam sobie jak kiedyś znajoma opowiadała mi o pilocie Frycu i jego "frycówce" czyli bardzo krótkiej linie, z którą przylatywał holówką w pole m. in. po nią. Mówiła, że jak nikt nie chciał lecieć to on zawsze przyleciał, nawet jak inni mówili, że pole za krótkie itd. Mówiła, że niezła jazda była na tej krótkiej lince, ale to stare dobre czasy były...

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Ogólnie w Pl lata się na krótkich linkach a na fali to jeszcze krótszych.
    Latałem na długich czyli ok. 40 metrowych i krótszych i różnicy w spokojnych warunkach nie widziałem co innego w silnych turbulencjach gdzie krótka jest lepsza.
    Przykład, samolot jest w noszeniu a szybowiec jeszcze w duszeniu oczywiście szybko różnica wysokości rośnie (rotory) i można stracić holówkę z oka i trzeba się wyczepić . Jak wygląda hol na falę http://pl.youtube.com/watch?v=fIkcBUtJdL0

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPGI/EPPO

    Domyślnie

    Filmik fajny, ale rzuca na tym holu, a już niedługo będzie mój pierwszy raz na fali Nie miałam okazji latać na bardzo krótkich linach tylko właśnie na długich(30m), bo instruktorzy mówili, że im krótsza tym gorzej. Teraz to już nie wiem jak to jest Nie mam porównania, ale chętnie to sprawdzę.

  9. #9
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR

    Domyślnie

    Krótka lina to masakra, trzeba szybko reagować na najmniejsze odchyłki.
    Pamiętam swój pierwszy raz na krótkiej linie przy dużej turbulencji,
    masakra, nieźle się wtedy napociłem . Radze ściągnąć :P lub przynajmniej rozpiąć kurtkę.

    Powodzenia na fali my w Krośnie też latamy, ja niestety jeszcze nie miałem okazji, ale nie tracę nadziei.
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Krosno to pestka przy Jeleniej i Zarze i Nowym Targu tam to dopiero sa rotory.
    Bo sama fala jest bardzo przyjemna jak żagiel tylko wyżej.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPGI/EPPO

    Domyślnie

    A nie dziękuję Ja właśnie na Żar

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Żar.... super miejsce .

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Nowy Targ... Ech, był raz u nas gościu którego w rotorze Wilgą wywróciło na plecy... Jakoś się wyratował półpętlą ale potem podobno zerwał z holowaniem szybowców :P
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    a tutaj wspomniany hol 9 szybowców YouTube - 9-vlek avi

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy


LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •