Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 204
Like Tree9Likes

Wątek: Sky Share Club - czy w Polsce się to przyjmie?

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie Sky Share Club - czy w Polsce się to przyjmie?


    Polecamy

    http://www.skyshare.pl/ - pod tym adresem znajduje się witryna dosyć innowacyjnej jak na Polskie realia inicjatywy. Czy się to uda? Wpisowe 233 000 zł

  2. #2
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Są duże szanse na powodzenie tego przedsięwzięcia. W ubiegłym tygodniu miała dotrzeć do Poznania 4-ta maszyna.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Zupelny brak informacji na ich stronie o oplatach miesiecznych i godzinnych. Szkoda bo wszystkie tego typu miejsca w USA maja wszystko dokladnie rozpisane - najwazniejsze przeciez sa tu liczby bo kazdy chce policzyc czy mu sie to "oplaca" czy nie.

    Zawsze duzo taniej bedzie zawrzec taka spolke na wlasna reke.

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    na stronie wcześniej były dane, ale teraz jakoś zniknęły. Niemniej jednak wiem, że wychodzilo calkiem sensownie. Jak znajde gdzies to przekleje.

  5. #5
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    mamy 4 samoloty, piaty w drodze (SPAVD). przyjelo sie bardzo dobrze, samoloty caly czas sa w powietrzu.

    pzdr

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Fakt
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    a jak ładnie wyglądają dwa na raz gdy stoją przy terminalu GA.

    Wg mnie idea niezła - świetny samolot w cenie kilkudziesięcioletniej cessny. Poza wewnętrzną chęcią posiadania całego samolotu dla siebie i tylko dla siebie, gołe fakty przemawiają za SSC. Bo kto lata cessną codziennie? Większość czasu stoi bez sensu, wszystkie przeglądy na głowie właściciela. Tutaj można spokojnie wcześniej zamówić swoj samolot, określona liczba nocy out of base w cenie, kilkadziesiat godzin rowniez. Idealna oferta - i chyba jedyna na tą skalę w Polsce.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    Widzę że są tu osoby siedzące w temacie. Możecie podać ceny? w reklamach googla widziałem 233000 zł za wpisowe. A co dalej? Tak z czystej ciekawości pytam bo raczej aktualnie członkostwo w tym klubie znajduje się w sferze marzeń...

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    a jednak jest na stronie:

    http://skyshare.pl/index-23.html


    1/8 udziału samolotu daje 75h pracy silnika rocznie, możliwość wzięcia samolotu na 21 nocy poza bazą i kosztuje 259 990 zł. można oczywiście wziąć większy udział.

    EDIT: i do tego opłata miesięczna i opłata za godzinę lotu. Więc w sumie nie wiem jak to działa. Fajnie jakby ktoś kto wie to tutaj choć pokrótce opisał.

    Te 260k to wykup 1/8 udziałów. Po 4 latach samolot jest sprzedawany. I 1/8 uzyskanej ceny samolotu znów trafia na konto udziałowca. Następnie można przystąpić do nowej umowy na nowy samolot. Tak czy inaczej wg mnie ma to niesamowitą przewagę nad kupnem zdezelowanej c152 kilkudziesiecioletniej.

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A jak ktoś nie ma licencji a kupił udziały, to nadal bez trudu znajdzie ludzi chętnych polatać za półdarmo żeby wyrobić sobie nalot, czy to już nie te czasy?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    Chyba tak się nie da. Trzeba samemu latać lub wynajmować pilotów zatrudnionych przez SSC. Poza tym zeby samemu latac rzeba miec min. 150h ogolnego nalotu i przejsc cirrus transition course jezeli sie nie ma 300h nalotu.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    Gdzieś na stronie widziałem że można mieć swojego pilota, ale musi spełniać wymagania odpowiednie.

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    faktycznie:

    Program Sky Share Club jest przeznaczony dla pilotów jak i dla niepilotów. Jeśli nie jesteś pilotem możesz bez problemu przystąpić do Sky Share Club i latać swoim samolotem z wynajętym pilotem. Pilota możesz znaleźć na własną rękę (musi on spełniać wymagane kryteria wyszkolenia i doświadczenia lotniczego) lub skorzystać z jednego z naszych certfikowanych pilotów Sky Share Club. Z czasem, gdy już połkniesz bakcyla latania Sky Share Club może pomóc w zdobyciu własnej licencji pilota.

    http://skyshare.pl/index-43.html

  14. #14
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    znakomita wiekszosc klientow to nie piloci, ktorzy lataja z ludzmi zatrudnionymi przez SSC. zaden z nas nie ma nalotu mniejszego niz 500h, a paru to ATP.


    co do cen udzialow i eksploatacji nie odpowiem, bo po prostu nie wiem dokladnie


    pzdr

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    Baza rozumiem że jest w Poznaniu, a jak to wygląda jeżeli ktoś mieszka dajmy na to w Rzeszowie? Mówi że chce lecieć i po niego samolot przylatuje?

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    Wszystko to jest na stronie:

    W codziennej praktyce właściciel samolotu zamawia samolot na określony dzień i godzinę oraz wskazuje lotnisko odbioru i zdania samolotu (spośród lotnisk bazowych Sky Share Club). Rezerwacje można dokonywać telefonicznie lub przez Internet.

    a czy w Poznaniu to nie wiem

  17. #17
    Awatar N4865G

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    OTHH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rafik_83
    Baza rozumiem że jest w Poznaniu, a jak to wygląda jeżeli ktoś mieszka dajmy na to w Rzeszowie? Mówi że chce lecieć i po niego samolot przylatuje?
    Cześć wszystkim, dołączę się do komentarzy 'gaugana' ( )
    Jeśli klient rezyduje w innym mieście SSC dostarcza samolot na wyznaczone lotnisko zgodnie z ustalonym terminem.
    Wnioskując z opinii klientów tego serwisu to koszt nabycia i zmienne koszty operacyjne są niczym przy niesamowitej oszczędności czasu, wygodzie i oczywiście rewelacyjnych widoków i wrażeń (których nie sposób zaznać przez małe kwadratowe boczne okno ATRa 8) ).
    Trzeba też pamiętać, że samolot po ustalonym okresie jest odsprzedawany na rynku, a wartość odsprzedaży równo dzielona między właściceli.
    Jako że takie pytanie padło na początku uważam, że program ten jako świetnie zarządzany i pionierski na polskim rynku ma pełne szanse nie tylko na utrzymanie na rynku, ale wręcz dynamiczny rozwój. Nawet w czasach recesji, gdy regularne linie obcinają siatkę połączeń ludzie biznesu tymbardziej szukają alternatywy, aby dostać się na miejsce szybko i wygodnie.
    Tempo rozwoju SSC (5 samolot już stoi na płycie, kolejny podróżuje do Europy) tylko to potwierdza.
    Jeśli ktoś jest poważnie zainteresowany uczestnictwem w tym programie na stronie Skyshare są wszystkie niezbędne dane kontaktowe - można uzyskać konkretną, profesjonalnie przygotowaną ofertę. Myślę, że po częsci źródłem sukcesu jest fakt, że jego założyciel jest sam pilotem z wieloletnim doświadczeniem.

    Pozdrawiam
    Dominik

  18. #18
    Awatar N4865G

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    OTHH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    A jak ktoś nie ma licencji a kupił udziały, to nadal bez trudu znajdzie ludzi chętnych polatać za półdarmo żeby wyrobić sobie nalot, czy to już nie te czasy?
    Trochę jednak nie te czasy, a przede wszystkim wymagania do latania w ramach SSC są znacznie wyższe niż 'średnia krajowa'.
    Jak Gaugan wspomniał wcześniej wszyscy piloci mają kompletne kwalifikacje lotnicze, nalot znacznie powyżej 500h, a zdecydowana większość lata na codzień na jetach (w tym 767).

    Cześć
    D

  19. #19
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To widać i słychać, jako kontroler mam bardzo dobre zdanie o załogach.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  20. #20
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez N4865G
    Trzeba też pamiętać, że samolot po ustalonym okresie jest odsprzedawany na rynku, a wartość odsprzedaży równo dzielona między właściceli.
    To jest dobre i niedobre. Dobre bo zapewnia ze lata sie dosc swiezymi samolotami ale z drugie strony bardzo podraza koszty a to dlatego ze wlasnie najwiekszy procentowy spadek wartosci samolotu nastepuje w ciagu pierwszych 3-4 lat. Upieranie sie przy lataniu tak swiezymi samolotami jest dobre jak kogos na to stac. Moj kumpel tutaj w Kalifornii przygladal sie takim podobnym firmom (AirShares, OurPlane, etc.) i po obliczeniach doszedl do wniosku ze koszta sa za wysokie. Zamiast tego poprosil Cirrusa aby mu znalazl partnera na 2-osobowa spolke - Cirrus ma to fajne ze jak jestes chetny do kupna ale tylko czesci samolotu to oni zrobia wszystko aby znalezc ci partnerow w twojej okolicy. Do tego dochodzi inny aspekt podrazajacy koszty - placisz dosc wysokie miesieczne"management" fee - to jest dobre dla tych co nie chca sie bawic w dopilnowanie technicznych spraw (przeglady, naprawy, ladowanie nowych danych do GPS, itp.) ale on akurat to lubi, lubi jezdzic czasami na lotnisko aby wszystkiego dopilnowac samemu, lubi gadac z partnerem o zarowkach, z mechanikiem o stanie silnika, itp. i sam (razem z partnetrem) decyduje co wymaga natychmiastowej naprawy a co moze poczekac.

Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •