Jane's
Witam,
jestem w trakcie robienia projektu na uczelnie " Zestawienie statystyczne samolotów " i potrzeba mi do niego 15 samolotów z napędem turbośmigłowym o masie startowej ( Mto) poniżej 10 000 kg.
Nie za bardzo wiem jakie aeroplany można by tu zaliczyć. Proszę serdecznie o pomoc.
Pozdrawiam
Z tego co wiem to tam nie jest podział samolotów tylko na kraj produkcji, a nie na typ silnika.
A wiec wszystkie modele Beech King Air pod ta podchodza, oprocz tego tak z pamieci:
Pilatus PC-12
Piper Meridian
Piper Cheyenne
Cessna Caravan
Piaggio Avanti
Mitsubishi Marquise/Solitare/2K (cala seria)
Turbo Commander
tutaj masz dodatkowa liste ale bedziesz musial sprawdzic bo niektore z nich napewno maja wage powyzej tej co chcesz:
http://www.aircraft-charter-world.com/propjet/index.htm
Naprawde latwo znajdziesz mase informacji (po angielsku) na ich temat na internecie.
Z zestawienia statystycznego wyrzuciłbym Piaggio (odbiera od reszty jeśli chodzi o osiągi). Dojdzie jeszcze Turbolet, Beech i sporo innych. Na prawdę można bez trudu znaleźć w katalogach Jane's.Zamieszczone przez saturn5
Zamieszczone przez marcin_EPKK
Piaggio idealnie miesci sie w tej kategorii do 10 ton.
Jak niby odbiega, o co ci chodzi, bardzo porownywalny z niektorymi King Air, gdzie tu wogole byla mowa o jakichkolwiek osiagach
Max przelotowa - 724 kphZamieszczone przez saturn5
Pułap - 12500 m
Zasięg - do 3181 km
Z popularniejszych turboproopów do 10 ton, tylko Let i Beech King Air przekraczają 10 tys metrów, a i tak jeszcze troche im do Piaggio brakuje. Prędkość przelotowa też bardzo duża, a i zasięg spory. Jasne że się nadaje, ale po co wrzucać do zestawienia samolot ze skrajnie wysokimi (albo i niskimi) osiągami?
A dlaczego niby nie, bo ty tak zadecydowales ze wszystkie samoloty musz byc "podobne"Zamieszczone przez marcin_EPKK
Dlaczego niby wysoki pulap i juz samolot wedlug ciebie nagle sie nie kwalifikuje?? Bo jest taki dobry czy taki zly? Gdyby Avanti byl taki genialny i tak zostawil konkurencje w tyle jesli chodzi o osiagi to dlaczego wszyscy nie kupuja tego samolotu W lotnictwo jak wiadomo nic nie ma za darmo. A moze wlasnie warto umiescic w takim zestawieniu wszystko co sie da i miec ciekawa dyskusje na temat co sie "oplaca" a co nie.
A czy ja piszę że jest genialny? Czy piszę że wszyscy powinni go kupować? Ja podpowiadam koledze, żeby go nie brał, sam zdecyduje czy go uwzględni czy nie, i przekona się który wybór był lepszy. Jakbyś opisywał samoloty odrzutowe, to też do 10 liniowców typu 777, a330 dorzuciłbyś F16? Albo nawet Concorde'a czy An225? Na pewno byłoby fajnie. Nie ma to jak porównywać eFa z 737... Napisałem że odbiega od normy i tyle. Ja wziąłbym samoloty o zbliżonych osiągach, a nie żeby jeden jedyny się z nich wyłamywał. (a w Twojej liście właśnie tak jest).Zamieszczone przez saturn5
W sumie to i tak nie ma znaczenia czy go weźmie czy nie, bo najbardziej skrajne punkty przy robieniu statystyki i tak się odrzuca, a Piaggio napewno do nich będzie należał :>
...już lipiec więc przedmiot zaliczony zapewne. Ketler pochwal się jak sobie dałeś radę, bo jesteśmy ciekawi a zapewne być może jeszcze ktoś z forumowiczów studiując na PRz stanie przed podobnym problemem i już będzie wiedział jak to robić.
...i tak sobie jeszcze nawiążę do rozmowy z listopada, czy warto wrzucać F-16 do jednego wora z "erbasami". Oczywiście, że nie ma sensu bo mają inne przeznaczenie, ale jeśli są samoloty o takim samym lub podobnym przeznaczeniu, to czemu nie choćby miały zupełnie inną konstrukcję albo wyróżniały by się czymś innym np datą powstania. I tu byłby lepszy przykład w postaci umieszczenia w statystyce, wraz ze współczesnymi szerokokadłubowcami np. 707 czy "karawelli". Korzyści z tego niewiele ale przynajmniej na wykładzie można rozwodzić się na temat rozwoju techniki na tle mijających lat.
Ostatnio edytowane przez jowitek ; 05-08-2009 o 15:59
Zakładki