Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie Samoloty turbośmigłowe - zapytanie


    Polecamy

    Witam,
    jestem w trakcie robienia projektu na uczelnie " Zestawienie statystyczne samolotów " i potrzeba mi do niego 15 samolotów z napędem turbośmigłowym o masie startowej ( Mto) poniżej 10 000 kg.
    Nie za bardzo wiem jakie aeroplany można by tu zaliczyć. Proszę serdecznie o pomoc.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jane's

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Z tego co wiem to tam nie jest podział samolotów tylko na kraj produkcji, a nie na typ silnika.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    A wiec wszystkie modele Beech King Air pod ta podchodza, oprocz tego tak z pamieci:

    Pilatus PC-12
    Piper Meridian
    Piper Cheyenne
    Cessna Caravan
    Piaggio Avanti
    Mitsubishi Marquise/Solitare/2K (cala seria)
    Turbo Commander

    tutaj masz dodatkowa liste ale bedziesz musial sprawdzic bo niektore z nich napewno maja wage powyzej tej co chcesz:

    http://www.aircraft-charter-world.com/propjet/index.htm

    Naprawde latwo znajdziesz mase informacji (po angielsku) na ich temat na internecie.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Szukaj wszystkiego co ma PT-6, to niewielki silnik który jest używany w dziesiątkach konstrukcji (m.in. w Orliku TC-II i Bryzie).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Pilatus PC-12
    Piper Meridian
    Piper Cheyenne
    Cessna Caravan
    Piaggio Avanti
    Mitsubishi Marquise/Solitare/2K (cala seria)
    Turbo Commander
    Z zestawienia statystycznego wyrzuciłbym Piaggio (odbiera od reszty jeśli chodzi o osiągi). Dojdzie jeszcze Turbolet, Beech i sporo innych. Na prawdę można bez trudu znaleźć w katalogach Jane's.

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Z zestawienia statystycznego wyrzuciłbym Piaggio (odbiera od reszty jeśli chodzi o osiągi).

    Piaggio idealnie miesci sie w tej kategorii do 10 ton.

    Jak niby odbiega, o co ci chodzi, bardzo porownywalny z niektorymi King Air, gdzie tu wogole byla mowa o jakichkolwiek osiagach

  8. #8
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Piaggio idealnie miesci sie w tej kategorii do 10 ton.
    Max przelotowa - 724 kph
    Pułap - 12500 m
    Zasięg - do 3181 km

    Z popularniejszych turboproopów do 10 ton, tylko Let i Beech King Air przekraczają 10 tys metrów, a i tak jeszcze troche im do Piaggio brakuje. Prędkość przelotowa też bardzo duża, a i zasięg spory. Jasne że się nadaje, ale po co wrzucać do zestawienia samolot ze skrajnie wysokimi (albo i niskimi) osiągami?

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    ale po co wrzucać do zestawienia samolot ze skrajnie wysokimi (albo i niskimi) osiągami?
    A dlaczego niby nie, bo ty tak zadecydowales ze wszystkie samoloty musz byc "podobne"
    Dlaczego niby wysoki pulap i juz samolot wedlug ciebie nagle sie nie kwalifikuje?? Bo jest taki dobry czy taki zly? Gdyby Avanti byl taki genialny i tak zostawil konkurencje w tyle jesli chodzi o osiagi to dlaczego wszyscy nie kupuja tego samolotu W lotnictwo jak wiadomo nic nie ma za darmo. A moze wlasnie warto umiescic w takim zestawieniu wszystko co sie da i miec ciekawa dyskusje na temat co sie "oplaca" a co nie.

  10. #10
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    ale po co wrzucać do zestawienia samolot ze skrajnie wysokimi (albo i niskimi) osiągami?
    A dlaczego niby nie, bo ty tak zadecydowales ze wszystkie samoloty musz byc "podobne"
    Dlaczego niby wysoki pulap i juz samolot wedlug ciebie nagle sie nie kwalifikuje?? Bo jest taki dobry czy taki zly? Gdyby Avanti byl taki genialny i tak zostawil konkurencje w tyle jesli chodzi o osiagi to dlaczego wszyscy nie kupuja tego samolotu W lotnictwo jak wiadomo nic nie ma za darmo. A moze wlasnie warto umiescic w takim zestawieniu wszystko co sie da i miec ciekawa dyskusje na temat co sie "oplaca" a co nie.
    A czy ja piszę że jest genialny? Czy piszę że wszyscy powinni go kupować? Ja podpowiadam koledze, żeby go nie brał, sam zdecyduje czy go uwzględni czy nie, i przekona się który wybór był lepszy. Jakbyś opisywał samoloty odrzutowe, to też do 10 liniowców typu 777, a330 dorzuciłbyś F16? Albo nawet Concorde'a czy An225? Na pewno byłoby fajnie. Nie ma to jak porównywać eFa z 737... Napisałem że odbiega od normy i tyle. Ja wziąłbym samoloty o zbliżonych osiągach, a nie żeby jeden jedyny się z nich wyłamywał. (a w Twojej liście właśnie tak jest).

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    W sumie to i tak nie ma znaczenia czy go weźmie czy nie, bo najbardziej skrajne punkty przy robieniu statystyki i tak się odrzuca, a Piaggio napewno do nich będzie należał :>

  12. #12
    Awatar jowitek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    ...już lipiec więc przedmiot zaliczony zapewne. Ketler pochwal się jak sobie dałeś radę, bo jesteśmy ciekawi a zapewne być może jeszcze ktoś z forumowiczów studiując na PRz stanie przed podobnym problemem i już będzie wiedział jak to robić.

    ...i tak sobie jeszcze nawiążę do rozmowy z listopada, czy warto wrzucać F-16 do jednego wora z "erbasami". Oczywiście, że nie ma sensu bo mają inne przeznaczenie, ale jeśli są samoloty o takim samym lub podobnym przeznaczeniu, to czemu nie choćby miały zupełnie inną konstrukcję albo wyróżniały by się czymś innym np datą powstania. I tu byłby lepszy przykład w postaci umieszczenia w statystyce, wraz ze współczesnymi szerokokadłubowcami np. 707 czy "karawelli". Korzyści z tego niewiele ale przynajmniej na wykładzie można rozwodzić się na temat rozwoju techniki na tle mijających lat.
    Ostatnio edytowane przez jowitek ; 05-08-2009 o 15:59

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •