Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Dublin / Pruszków

    Domyślnie Hypoxia vs C152 ?


    Polecamy

    Witam,

    Szukam i nie moge znalezc odpowiedzi :
    Celling Cessny to ponad 14 000 ft, a niedotlenienie mozgu zaczyna objawiac sie przy 10 000 ?
    Jak radzi sobie z tym Cessna na wysokosci np. 12 000 ? czy "podrecenie" wetylacji zwiekszy ilosc tlenu w kabinie ?

    Pzdr.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-01-2011 o 17:22

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Re: hypoxia vrs C152 ?

    Cytat Zamieszczone przez czakoo
    czy "podrecenie" wetylacji zwiekszy ilosc tlenu w kabinie ?

    pzdr,
    No cos Ty...
    Tak przy okazji to gratuluje pomyslowosci

  3. #3
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie Re: hypoxia vrs C152 ?

    Cytat Zamieszczone przez czakoo
    witam,

    szukam i nie moge znalesc odpowiedzi :
    celling cessny to ponad 14 000 ft, a niedotlenienie mozgu zaczyna objawiac sie przy 10 000 ?
    jak radzi sobie z tym cessna na wysokosci np. 12 000 ?
    A czy Cessna ma mózg?
    Czym innym jest ograniczenie wysokości (pułap) dla samolotu, a czym innym dla pilota.
    Pułap znaczy tyle, że na danej wysokości jeszcze będzie pracował prawidłowo silnik i będziesz w stanie samolotem sterować ( uzyskać odpowiednie wznoszenie ).
    Poszukaj definicji pułapu praktycznego i teoretycznego.
    Z niedotlenieniem i chorobą wysokościowa nie ma to nic wspólnego.
    Natomiast kwestie niedotlenienia organizmu pilota to osobna sprawa.

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Dublin / Pruszków

    Domyślnie

    no tak , moze faktycznie wyglupilem sie z ta wentylacja kabiny ....
    no ale prosze mi wybaczyc - ja dopiero raczkuje w powiertrzu, a wydawalo mi sie to calkiem logiczne
    wracajac, koryguje pytanie - jak pilot i jego mozg, moze radzic sobie z wysokosciami powyzej 10 000ft w cessnie 152 ? Czy loty na takich wyskokosciach wogole sa wykonywane samolotami bez pressurised cabin ? Czy potrzebny jest odpowiedni, dodatkowy sprzet ? Czy latanie poza granica niedotlenienia mozgu lezy wylacznie w gestii pilota , czy jest regulowane prawnie ?

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    10 tys ft to okolo 3000 w masce powinno latac sie pow 4000 m.
    calkowita kompensacja do 2 km od 2 do 4 niepełna pow latanie tylko z maską
    Latanie pow regulowane jest prawnie.
    2. W stosunku do kandydatów na członków personelu lotniczego oraz do członków
    personelu lotniczego wykonujacych czynnosci lotnicze na wysokosci powyżej 4.000
    m n.p.m. w kabinach niehermetyzowanych, przeprowadza sie badanie w komorze
    niskich cisnien.
    jak pilot i mózg radzi sobie w warunkach niedoboru tlenu można szukać w internecie np
    http://nauka.opi.org.pl/raporty/opis...00/sn81918.htm
    http://www.google.pl/url?sa=t&source...FqRhdK9-DL3F5A

  6. #6

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Dublin / Pruszków

    Domyślnie


    Polecamy

    bomba !

    dzieki za ten post ! wiele wyjasnia....

    pozdr,

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •