Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 80
Like Tree1Likes

Wątek: Cessna ujawniła poprawionego SkyCatchera.

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie Cessna ujawniła poprawionego SkyCatchera.


    Polecamy

    FlightGlobal zaprezentował zdjęcia Cessny 162 SkyCatcher z poprawioną sekcją ogonową. Poprawki zostały wymuszone utratą prototypu po nieudanym wyprowadzeniu z korkociągu.

    Przed:



    Po:



    Zdjęcia: Cessna.

    Mogą rżnąć z GlaStara ile wlezie, ale i tak jest paskudna.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Po porawkach widac wiekszy pionowy ster - to napewno ma bezposredni zwiazek ze zdolnoscia wychodzenia z korkociagu. Ale zmiany byly tez dyktowane waga i innymi czynnikami - naprzyklad mozna zauwazyc inny profil przedniej szyby. Mi sie ten samolocik calkiem podoba.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Wygląda jak trochę większy UL, C150 ma w sobie jakiś urok, to jest po prostu kolejny mały samolocik.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    C150 ma w sobie jakiś urok
    Urok??? Pliiiz...
    Urok to ma Piper Cub albo Stinson L-5. Cessna 150 to IMHO "latający kaszlak". Ani toto mocy nie ma, ani miejsca w kabinie...

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    A ja właśnie twierdzę jak frik, Skycatcher nie wygląda jak samolot a C150 ma urok ))))))
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 07-07-2011 o 08:30

  6. #6
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Urok to ma Piper Cub
    Cub to zupełnie inna bajka . Ale tak, zwykła C150/C152 mi się niezmiernie podoba. Musisz też wziąć poprawkę na to że licencji nie mam, jedynie 20 minut trzymałem stery (właśnie takiego "kaszlaka ") i patrzę bardziej z zewnątrz niż od strony praktyka. Bo jak coś takiego może się nie podobać: http://www.airliners.net/photo/Cessna-152/1007446/L/

    I koniec OT, reszta na PW jak już trzeba .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Urok??? Pliiiz...
    Najwazniejsze zeby "liczby" mialy urok, to jest urok ktory dla pilotow sie najbardziej liczy ..

  8. #8
    Awatar jabla

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    C150 nie jest to EXTRA, nie jest to Cirrus 22, nie pali jak motolotnia, nie waży jak X-trim ale jest to kochany - SAMOLOT. Bezpieczny, wiadomo o nim chyba wszystko. Zawsze pogłaskam go po śmigle przed lotem i jest potem bardzo grzeczny. (modelu 150 wyprodukowano prawie 29.000 szt., lata jeszcze około 23.000 szt.)
    jabla

  9. #9
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    Witam!

    Co jak co ale jest,, aerodynamiczna"!

  10. #10
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Bardzo trafne spostrzeżenie. Od siebie dodam, że co jak co ale ta Cessna samolotem jest!

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Jakieś fatum wisi nad SkyCatcherem: strona Altair donosi, że doszło do drugiego uszkodzenia samolotu spowodowanego niewyprowadzeniem z korkociągu.

    Altair - Kolejny wypadek Cessny 162

    Hmmm...

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dziwna sprawa. Przy takim rozwoju technologii i doswiadczeniu firmy dalej sa rzeczy, ktorych nie mozna do konca przewidziec :/

  13. #13
    Awatar wotik

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Eprz

    Domyślnie

    Pierwsza Cessna 162 dostarczona


    Wczoraj w czasie ceremonii w Yingling w Wichita uroczyście przekazano odbiorcy pierwszy samolot LSA Cessna 162 SkyCatcher.
    W Yingling w stanie Kansas znajduje się jedno z trzech miejsc montażu (a właściwie powtórnego montażu, bo samoloty są produkowane i oblatywane w ChRL) samolotów Cessna 162 w USA. Pierwszy z SkyCatcherów – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – trafił w ręce żony prezesa Cessna Aircraft, Jacka J. Peltona. Rose Pelton zdecydowała się na samolot wyposażony w awionikę Garmin G300 z wyświetlaczem ciekłokrystalicznym, jako najbardziej odpowiednią jej zdaniem dla latającej kobiety.
    Cessna 162 to dwumiejscowy samolot kategorii LSA (Light Sport Aircraft, Dynamiczny rozwój LSA), zdefiniowanej w USA jako samoloty o masie nie przekraczającej 1320 funtów (600 kg) i prędkości maksymalnej mniejszej niż 120 węzłów (222 km/h), a maksymalnej prędkości przeciągnięcia 45 węzłów (83 km/h).
    Cessna zapowiedziała chęć budowy samolotu kategorii LSA w połowie 2006. Samolot koncepcyjny oblatano 13 października 2006, właściwy prototyp 8 marca 2008, a samolot w konfiguracji produkcyjnej 5 maja 2008. Próby w locie odbywały się z dużymi kłopotami (Wznowienie testów SkyCatchera), łącznie z rozbiciem drugiego prototypu 19 marca 2009. Pierwszą seryjną Cessnę 162 (na zdjęciu) oblatano 19 września 2009 na lotnisku Shenyang Aircraft w ChRL.
    Cessna zapowiadała, że seryjne SkyCatchery będą kosztować mniej niż 100 tys. USD. Okazało się to jednak niemożliwe. Jedynie tysiąc zamówionych w pierwszej kolejności samolotów ma być sprzedanych za 109,5 tys. USA, kolejne będą droższe o co najmniej kilka tysięcy dolarów. Aby zmniejszyć koszty produkcji, przeniesiono ją do ChRL. Choć ma to pozwolić na zaoszczędzenie 71 tys. USD na egzemplarzu, decyzja jest mocno krytykowana w USA.
    Pod koniec 2008 Cessna Aircraft ogłosiła o przekroczeniu tysiąca zamówionych samolotów. Kryzys finansowy (Cessna tnie koszty) ograniczył dynamikę zamówień, a nawet ich wycofywanie, ale spółka twierdzi, że liczba zamówionych Modeli 162 nadal przekracza tysiąc. Od 2010 ma powstawać 300-400 SkyCatcherów rocznie, a maksymalna produkcja jest planowana nawet na 600 samolotów w ciągu roku.
    Seryjna Cessna 162 jest napędzana silnikiem Continental O-200D o mocy 100 KM ze śmigłem o stałym skoku. Wspólnie z King Schools Cessna przygotowała specjalny internetowy system szkoleniowy dla chętnych do latania na samolotach tego typu
    altair.com.pl

  14. #14

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Czy ten samolot będzie mógł być rejestrowany w Polsce w kategorii normalnej i być użytkowany do szkolenia do PPL?

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Raczej nie widzę przeszkód. Zamówienia są z całego świata.

    Swoją drogą słuchałem ostatnio relacji jednego z dziennikarzy, który miał okazję lecieć SkyCatcherem z Californii na Florydę. Samolot prezentuje się bardzo dobrze. Nie warto w ogóle porównywać go do C152. Kabina jest przestronna, fotele bardzo wygodne (17h lotu w 3 dni bez żadnych bólów kręgosłupa czy tyłka), a samolot wymaga minimalnych sił na drążku. A właśnie, drążek jest ciekawy, bo lotkami steruje się porzez ruchy ręką w lewo i w prawo, a nie poprzez kręcenie nadgarstkiem jak w joysticku. Ster wysokości reguluje się poprzez ruchy od i do tablicy przyrządów. Garmin G300 montowany standardowo jest bardzo łatwy w użyciu i całkiem fukcjonalny (oczywiście w US - XM weather itd.). Samolot jest w pełni aluminiowy, a mimo to opory są znacznie mniejsze niż przy poprzednich konstrukcjach Cessny. Czuć to podczas podejścia (które trzeba odpowiednio wcześniej zaplanować) oraz lotu poziomego - prędkość przy 75% wynosi ok. 110 KIAS. Generalnie lot był bardzo przyjemny, a SkyCatcher ma duże szanse stać się nowym motorem napędowym GA.

  16. #16
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    A właśnie, drążek jest ciekawy, bo lotkami steruje się porzez ruchy ręką w lewo i w prawo, a nie poprzez kręcenie nadgarstkiem jak w joysticku
    Czyli reka wykinuje ruchy takie jak np przy sterowaniu drazkiem?

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Czyli reka wykinuje ruchy takie jak np przy sterowaniu drazkiem?
    Prawie, bo drążek porusza się tylko w płaszczyźnie poziomej (nie wygina się). Za to w kabinie jest więcej miejsca i wsiadanie jest znacznie ułatwione.

  18. #18
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Prawie, bo drążek porusza się tylko w płaszczyźnie poziomej (nie wygina się). Za to w kabinie jest więcej miejsca i wsiadanie jest znacznie ułatwione.
    Tak szczerze to mam mieszane uczucia jezeli chodzi o takie rozwiazanie w samolocie, ktory ma byc uzywany do szkolenia podstawowego.
    Nie twierdze, ze to zle rozwiazanie ale wg mnie taki samolot powinien miec uklad sterowania zgodny z tym co ma pozostale 90% samolotow - czyli normalny drazek albo wolant.

  19. #19

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Tak szczerze to mam mieszane uczucia jezeli chodzi o takie rozwiazanie w samolocie, ktory ma byc uzywany do szkolenia podstawowego.
    Nie twierdze, ze to zle rozwiazanie ale wg mnie taki samolot powinien miec uklad sterowania zgodny z tym co ma pozostale 90% samolotow - czyli normalny drazek albo wolant.
    Oczywiście, można się spierać i na pewno wiele osób będzie miało do tego rozwiązania zastrzeżenia. Ja wstrzymuję się od osądu co do ergonomii dopóki nie wsiądę do 162 i nie sprawdzę sam. Na razie opinie są raczej pozytywne. Jeżeli chodzi o szkolenie - rozwiązanie SkyCatchera jest niejako hybrydą drążka i wolantu. Wiele w tym na pewno jest marketingu (coraz więcej samolotów z drążkiem, typu LSA czy Diamondów, z drugiej strony cała linia Cessny z wolantem), ale może to i dobry krok bo przestawienie się z tej hybrydy na inne sterowanie może być dla pilota z 40 godzinami nalotu łatwiejsze niż z samego wolantu na drążek. Czas pokaże.

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Zaciekawiło mnie, że ma takie samo przejście kabiny w ogon, jak pierwsze 150tki. Dopiero później pojawiły się kabiny z tylnym oknem

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •