Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree2Likes
  • 1 Post By saturn5
  • 1 Post By saturn5

Wątek: Koniec Eclipse.

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie Koniec Eclipse.


    Polecamy

    To już koniec. Eclipse Aviation ogłosiło wejście w stan likwidacji (Chapter 7 liquidation). Tym samym bankrutujące przedsiębiorstwo przestanie istnieć.

    Cały artykuł z FlightGlobal.com - tutaj. No cóż - szkoda...

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    List jaki sie ukazal apelujacy do obecnych wlascicieli Eclipse aby zebrali sie razem i kupili co zostalo z firmy na nadchodzacej aukcji:




    Dear Eclipse 500 Owner,

    As you must be aware, Eclipse Aircraft Corporation has been in Chapter 11 bankruptcy for the last two months. In the last few days events have unfolded that will take the company into Chapter 7 liquidation.

    The future utility and value of our aircraft is now in serious jeopardy. If we as owners do not take control of these events, we risk having our planes grounded, become unserviceable, and ultimately become worthless. We can no longer rely on someone else.

    The only way the owners can be assured of the continued use of their aircraft is to come together as a group and as a group participate in the creation of a successor organization that will have full control of the serviceability, modification, and long term reliability of our airplanes.

    Today there are a number of outside entities that are “looking” at the owners as an income stream that they can fully exploit like a monopoly. These entities believe if they control the assets of Eclipse, they can charge the owners hundreds of thousands of dollars just to get their plane upgraded and serviced. One of these plans wants to charge owners a $300,000 surcharge for any modification plus the marked-up cost of parts and labor. Another plan wants to charge owner a yearly fee of up to $90,000 just to access service. This would add $500 an hour to the average cost of operating your aircraft significantly reducing its value.

    We as owners can either sit by and watch others take control of our airplanes or we can take that control ourselves. This will not be easy or without cost. But it will be far better than the alternative.

    The Ad Hoc Committee of Eclipse Customers has recommended that Eclipse Owners join together and form their own group, taking charge of their destiny. We, the owners on the steering committee of the Ad Hoc Committee of Eclipse Customers, will be holding conference calls in the next few days so that we can reach out to all owners and discuss next steps in this process. We ask that you join us on one of these conference calls.

    Just email your name, street address, telephone number and Eclipse serial number to EclipseOwnersGroup@gmail.com and we will send you the access number, dates and time so that you can be part of one of these conference calls. If you cannot attend one of these calls, we will send you full information on how we can all join together.

    We are on a very fast timetable. The liquidation sale will take place very quickly. We don’t have a great deal of time to protect our future. Let’s all unite, and as a solid unified group we will be able take control of our Eclipse future and be able to fully utilize our aircraft without being held hostage by others.

    Mike Press, Randall Sanada, Ron Lebel, David Green, Ken Meyer
    Ostatnio edytowane przez N077GL ; 27-02-2009 o 21:21

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Czasami fajnie jest odkopac stary zakurzony watek i tchnac w niego nowe zycie.

    Smierc Eclipse zostala zadeklarowana zbyt szybko.

    Samolot zyje, teraz nazywa sie Eclipse 550, wszedl do ponownej produkcji, nowy wlasciciel, oczywiscie produkcja znacznie mniejsza niz poprzednio, cena juz nie "za darmo" ale te prawie $3 mln (ciagle taniej niz Mustang).

    Kadlub bedzie robiony w PZL Mielec a calosc wykanczana w poprzednich zakladach.

    Samolot przeszedl wiele ulepszen, dostal ABS, ulepszona awionike, odladzanie, rozwiazano problem z przednia szyba, itp.
    Automatyczna przepustnica juz nie jest na standardowym wyposazeniu, mozna ja miec za te $30K.

    Eclipse-550.jpg
    STYRO likes this.

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Przyszłość PZL Rzeszów zależała od tego projektu; Pratt wpompował miliony w silniki, które są produkowane w Rzeszowie, więc nie dziwne, że United Technologies wykupiło bankruta...

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    UT nie wykupil zadnego bankruta.
    Eclipse po bankructwie i przetargu zostal wykupiony przez mala grupe prywatnych inwestorow - w wiekszosc posiadaczy tego samolotu, nazwali sie Eclipse Aerospace.
    O dalszej produkcji nie bylo mowy - tylko rozwoj istniejacej floty, dopracowanie samolotu.
    Dwa lata pozniej jak zaczeto rozmyslac nad ewentualnym wznowieniem produkcji przy poprawie koniunktury to prezydent Sikorskiego Jeff Pino, sam posiadacz i wielki entuzjasta tego samolotu zaproponowal aby produkcja kadluba byla w Mielcu, to jest jedyny udzial UT w tym projekcie (42%). Uplynely nastepne dwa lata zanim pierwszy Eclipse 550 zjechal z tasmy (X.2013).
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-02-2014 o 20:53
    Bies likes this.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    UT nie wykupil zadnego bankruta.
    Eclipse po bankructwie i przetargu zostal wykupiony przez mala grupe prywatnych inwestorow - w wiekszosc posiadaczy tego samolotu, nazwali sie Eclipse Aerospace.
    Sikorsky wykupił 42% udziałów w Eclipse Aerospace, dzięki czemu projekt mógł stanąć na nogi. Firma zapewnia wsparcie techniczne i łańcuch dostaw części zamiennych. Celem było zarobienie większych niż dotychczas zysków z inwestycji Pratt & Whitney w silniki do tego samolotu, a nie sentymenty prezydenta Sikorskiego. Po bankructwie pierwszego właściciela projekt długo leżał i kwiczał, nawet po wykupieniu przez owych prywatnych inwestorów.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    projekt długo leżał i kwiczał,
    Projekt wcalej nie lezal i kwiczal, firma prosperowala dobrze i byla obliczona na przezycie nawet bez wznawiania produkcji. Zarabiali chocby na serwisowaniou lub robienu roznych upgrade w istniejacej flocie. A szef Sikorskiego mial faktycznie pewien sentyment do samolotu i to dodalo dodatkowego impetu.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •