Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    ANTEK
    Goście

    Domyślnie Lądowanie na Babicach przy kiepskiej pogodzie.


    Polecamy

    Chcialbym poprosic kogos z Was o porade, poniewaz nie jestem pewny czego moge oczekiwac (jakiej procedury) podczas przylotu do Warszawy.
    Nigdy nie latalem w Polsce.
    Prosze mi tez wybaczyc, ze od-czasu-do-czasu bede uzywal nieporawnych sformulowan zwiazanych z pilotazem - powod: nie jestem pewny jak brzmia one po polsku
    Sytuacja:
    Planuje przylot do Warszawy.
    Chce wyladowac i parkingowac na Babicach.
    Pogoda w Warszawie nie jest tego dnia najlepsza.
    Dlatego planuje lot pod IFR do Okecia, gdzie sa zejscia (?) na instrumenty (Published Instrument Approaches).
    Podczas zejcia ILS na Okecie wychodze z chmur (visual) na wysokosci okolo 400 m.
    Widocznosc jest lepsza niz ta wymagana do Special VFR.
    Czy moglbym wtedy poprosic kontrolera podejscia na Okeciu (Approach) i oczekiwac pozwolenia na wykonanie "contact approach" (pod Special VFR) do Babic?
    Z gory dziekuje na pomoc. ANTEK
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 02-05-2009 o 16:57

  2. #2
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Minima dla Babic VFR w dzień to 2km / 200m podstawy takwiec to jest naprawde sporo.
    Zagadaj z gaugan'em on sie bawi w IR

  3. #3
    ANTEK
    Goście

    Domyślnie

    Dziekuje za odpowiedz.
    O 2 km/200 m Special VFR dla Babic wiem (z dokumentacji w AIP).
    Czego nie jestem pewny to:
    czy Approach kontroler na Okeciu przyzwyczajony jest to zadeklarowanego przez pilota przejscia z IFR do VFR (lub Special VFR) w trakcie podejscia i pozwolenia na przelot do innego lotniska, tz Babice (kiedys to sie nazywalo "contact approach").
    Pozdrawiam, A

  4. #4
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    No z tego co mi mowil to mozna.

  5. #5
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    kontro APP moze Cie sprowadzic do 3000ft, wiec robimy cloud breaking na 11. podchodzisz w ILS, kiedy uzyskujesz ground contact zawijasz w lewo na babice


    pzdr

  6. #6
    ANTEK
    Goście

    Domyślnie

    Dzeije.
    Tego sie spodziewalem, ale czasami (w Europie) kontrolerzy na DUZYCH lotniskach tego nie lubia
    Czy wiesz, gaugan :
    1. ile, w tej chwil,i kosztuje litr 100LL na Babicach?
    2. ile kosztuje zamowienie odprawy paszpotoro-celnej?
    Pozdrawiam, A

  7. #7
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    komercyjnie litr kosztuje ok. 5pln. zadzwon 603089670, to numer do petro na babicach

    co do oprawy, cwiczylem to ze 2 razy, kosztuje w zaleznosci od godziny wylotu okolo 200-300pln. my cwiczymy to przez lotniska kontrolowane, jak lece na wschod to rzeszow, na zachod poznan. taniej i sprawniej

    pzdr

  8. #8
    ANTEK
    Goście

    Domyślnie

    Dziekuje, gaugan.
    Bede planowal Poznan jako "port of entry". Poniewaz bede leciec bezposrednio z Anglii (poza Schengen) bede musial przejsc kontorle paszportowo-celna podczas pierwszego ladowania ma kontynencie.
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje, ANTEK
    SAFE FLYING (moja Mama zawsze chciala abym latal nisko i powoli

  9. #9
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ANTEK Zobacz posta
    SAFE FLYING (moja Mama zawsze chciala abym latal nisko i powoli
    Moja mi kazała zwalniać na zakrętach
    M..M

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •