Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1
    MWiniarski
    Goście

    Domyślnie Powietrzna firma przewozowa


    Polecamy

    Witam wszystkich serdecznie.

    Poniewaz jestem tutaj nowy, a nigdzie nie udalo mi sie znaleźć takich oto informacji (jesli takie sa, to przepraszam) - jakie pozwolenia (licencje) nalezy posiadac, by moc odplatnie przewozic pasazerow? Nie chodzi mi o konkretne zagadnienia prawne dot. pozwolen, by taka dzialalnosc rozpoczac, ale oto jakie licencje lotnicze nalezy posiadac, by zarobkowo przewozic pasazerow, czy to na loty widokowe, krajobrazoznawcze, czy poprostu przewiesc kogos z punktu A do B. Z tego co sie orientuje to majac licencje PPL(A) nie mozna zarobkowo wykonywac takich lotow (oficjalnie), ale byc moze sie myle. Bardzo prosze o odpowiedz na moje pytanie, gdyz nie tylko potrzebuje tego do spokoju wlasnego serca, co do pracy magisterskiej, nad ktora wlasnie sie uwijam...

    Bede bardzo wdzieczny za kazda informacje

    Pozdrawiam
    MWiniarski
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 04-05-2009 o 13:08 Powód: Ort.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Aby pełnić czynności pilota w zarobkowym przewozie lub usługach lotniczych należy posiadać co najmniej licencję pilota zawodowego danej specjalności. Licencja PPL - pilota turystycznego nie daje takich uprawnień ani oficjalnie, ani nieoficjalnie.

  3. #3
    MWiniarski
    Goście

    Domyślnie

    Czyli rozumiem, ze aby zarabiac na byciu pilotem, nie biorac pod uwage formalnosci prawnych zwiazanych z prowadzeniem wlasnej firmy (w tym wypadku w transporcie lotniczym) potrzebuje conajmniej licencji pilota samolotowego zawodowego CPL(A)?

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Jako dowódca na samolocie wielosilnikowym trzeba mieć:
    TT 700, PIC 400, IFR 100, ME 40.
    Marcin

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin Zajdel Zobacz posta
    Jako dowódca na samolocie wielosilnikowym trzeba mieć:
    TT 700, PIC 400, IFR 100, ME 40.
    Mówisz o lataniu w ramach firmy przewozowej? To po co w ogóle jest licencja CPL skoro nie można z nią nic zrobić? I jeszcze źródło informacji bym poprosił jeśli można

  6. #6
    MWiniarski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin Zajdel Zobacz posta
    Jako dowódca na samolocie wielosilnikowym trzeba mieć:
    TT 700, PIC 400, IFR 100, ME 40.
    Ale z zalozenia nie mialaby to byc firma swiadczaca uslugi na samolotach wielosilnikowych, tylko jednosilnikach. Chodzi raczej o przewoz osob na malych samolotach typu Cessna, Koliber, czy nowszych rozwiazan typu Velocity.

    Ale jesli mozesz to podaj wiecej szczegolow dot. wymienionych przez Ciebie licencji: gdzie je mozna zdobyc, jaki nalot nalezy posiadac, by moc sie o nie ubiegac, jaka jest kolejnosc (tzn. jakie papiery juz nalezy miec, by zaczac szkolenie do tych licencji), oraz ile one kosztuja. Bede wdzieczny za takie informacje.

    Apropo tego co napisal Krasnall - czy to prawda, ze posiadajac CPL'a nie mozna wykonywac zarobkowych lotow? Jesli tak, to rowniez podpinam sie pod pytanie: Po co CPL?

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez MWiniarski ; 05-05-2009 o 21:49

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    majac CPL można (nawet trzeba) wykonywać zarobkowo loty.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MWiniarski Zobacz posta
    ...Apropo tego co napisal Krasnall - czy to prawda, ze posiadajac CPL'a nie mozna wykonywac zarobkowych lotow? Jesli tak, to rowniez podpinam sie pod pytanie: Po co CPL?

    Pozdrawiam
    Nikt nie pisał, że nie można zarabiać, tylko że nie można pełnić czynności dowódcy.

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Dokładnie jest to opisane w LASORS 2008 Section A Appendix F
    Ale kurde tak napisali, że już sam nie wiem, co wolno a co nie wolno

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Nikt nie pisał, że nie można zarabiać, tylko że nie można pełnić czynności dowódcy.
    Co w załodze jednoosobowej sprawia pewną trudność...

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    El Wieczor,

    A nie pomyliłeś przypadkiem w LASORS typów licencji - bo tam jest Basic CPL oraz CPL, dla tej drugiej są zupełnie inne ograniczenia i moim skromnym zdaniem można wozić ludzi do woli, pod warunkiem że masz uprawnienia na określony typ samolotu, np. SEP(L) - czyli C172 itp. jak najbardziej. Ograniczenia typu min. 400 godzin dla CPL nie występują.
    Tak na logikę - mając 250 godzin można być instruktorem, więc wożenie ludzi tym bardziej jest OK moim zdaniem.

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    No tam zaraz dalej jest o CPL, ale kurde, muszę przypomnieć sobie klasyczny rachunek zdań, żeby to skumać. Bardziej tego nie mogli skomplikować

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Moim zdaniem CPL pozwala wykonywać wszelką pracę w ramach uprawnień na określone typy statków powietrznych. Podejrzewam że dodatkowe wymagania są dla dowódcy statku powietrznego z załogą wieloosobową. Natomiast na SP z załogą jednoosobową wystarczy CPL + uprawnienia na ten typ statku powietrznego - oczywiście Instrument Rating itp. obowiązują niezależnie.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Niestety szanowni koledzy sytuacja jest bardziej skomplikowana.

    Jeśli dobrze rozumiem kolegę MWiniarskiego, chciałby on samodzielnie na własnym lub wypożyczonym samolocie dokonywać przewozu osób czy też loty widokowe.
    Jeśli tak, to tutaj się zaczynają schody.

    Aby móc wykonywać taką działalność (przewóz osób) operator samolotu (czy jego właściciel), a w tym przypadku kolega MWiniarski musi spełnić sporo warunków, z których najważniejszym jest certyfikat przewoźnika (AOC) dla lotów z punktu A do punktu B lub teoretycznie certyfikat AWC dla lotów widokowych i foto.
    Z czym wiąże się zdobycie certyfikatów? Odsyłam do lutowego (chyba...) numeru Magazynu Lotnik, gdzie jest to bardzo dokładnie opisane.
    Oszczędzając jednak Wasz czas powiem tylko, że dla osoby prywatnej jest to Mission Imposible.

    Mając licencję CPL(A) + IR można zarabiać pracując dla jakiejś firmy, która ma AWC (np. aerokluby) lub AOC (wszystkie linie lotnicze + chyba na dzień dzisiejszy 2-3 firmy aerotaxi).

    Wszystko inne to wolna amerykanka grożąca (niestety) utratą licencji.

    Jak wygląda prawnie kwestia wożenia np. biznesmena, który kupił sobie samolot i poszukuje pilota. Tego niestety nie wiem. Może ktoś z forumowiczów ma takie informacje.
    Marcin

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin Zajdel Zobacz posta
    Jak wygląda prawnie kwestia wożenia np. biznesmena, który kupił sobie samolot i poszukuje pilota. Tego niestety nie wiem. Może ktoś z forumowiczów ma takie informacje.
    Osoba zatrudniona jest jako specjalista od np dokumentacji w firmie a przy okazji wozi prezesa samolotem

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Osoba zatrudniona jest jako specjalista od np dokumentacji w firmie a przy okazji wozi prezesa samolotem
    Ale to by wychodziło na to, że posiadając PPL też można wozić prezesa za pieniądze?

    No bo pracować u prezesa na dowolnym stanowisku można, przewozić paxów bez pobierania opłaty też można a pieniądze by brał za to co ma na papierze.

    I wszystko niby full legal? Chyba nawet nie ma się co przyczepić, że wozi prezesa w czasie swojej pracy, bo zawsze może powiedzieć, że ma akurat przerwę, czy nielimitowany czas pracy, albo na umowę o dzieło by kasę dostawał.

    To tak się dzieje na prawdę? Znasz takie przypadki? Czy to tylko gdybanie?

  17. #17
    MWiniarski
    Goście

    Domyślnie

    Tak, dobrze rozumiesz kolego Marcinie. Chodzi dokladnie o to, by (pomijajac same procedury certyfikacji, ktorych jest jak podejrzewam bez liku, dla tej konkretnej dzialalnosci), by na wlasnych (badz pozyczonym) samolocie dokonywac lotow zarobkowych z pasazerami (bez znaczenia czy to przewoz A-B, loty widokowe, czy foto itd.).

    Teraz moje pytanie - czy masz moze mozliwosc wkleic ten artukul tutaj na forum, badz podac jakis adres z tym artukulem? Przekopalem internet i poza okladka lutowego wydania magazynu Lotnik i spisem artykulow (artykul pt. "Pomysl na Air Taxi) nie jestem w stanie dogrzebac sie do jego tresci. A ciezko bedzie dostac gdzies numer z lutego, gdy mamy juz maj...

    Sadzicie, ze piszac biznes plan, pod taki typ dzialalnosci (zakladajac, ze ma sie juz wszystkie niezbedne licencje - czyli minimum pilota zawodowego), dobierajac go pod konkretne dzialania priorytetowe w ramach odpowiednich dotacji, nie mozna uzyskac takich certyfiaktow (AOC, AWC). I czy wogole samo staranie sie o takie dotacje jest sensowe? Czy sa na to jakies szanse? Oraz czy majac ww licencje, i posiadajac instruktora mozna bez przeszkod szkolic przyszlych pilotow powietrznej taksowki? Czy na to rowniez potrzeba stosu papierow, 43 pieczatek itp.

    Za wszelkie informacje bede bardzo wdzieczny, gdyz potrzebuje tego nie tylko do zaspokojenia swojej ciekawosci, byc moze w przyszlosci bedzie mozliwosc realizacji takiego przedsiewziecia, ale rowniez dlatego, ze jak wspomnialem, taki temat nosic ma moja praca dyplomowa i potrzebuje kazdej fachowej informacji porady z Waszej strony

    Pozdrawiam
    MWiniarski

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Sorki, ale nie mam jak wkleić tego artykułu. Poszukaj może w empikach, albo napisz do redakcji


    Altair - Czasopisma

    Może oni Ci coś podpowiedzą. Na pewno MUSISZ koniecznie to przeczytać, bo tak jest z tego co pamiętam większość odpowiedzi na Twoje pytania.
    Marcin

  19. #19
    MWiniarski
    Goście

    Domyślnie

    Rozumiem. Poszukam, i mam nadzieje, ze cos znajde. Tak czy inaczej dziekuje, a gdyby przypadkiem wpadlo Ci w rece cos, co moze miec znaczenie dla moich pytan, to nie wachaj sie napisac - bede wdzieczny.

    Pozdrawiam,
    MWiniarski

  20. #20
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Marcin Zajdel Zobacz posta
    Niestety szanowni koledzy sytuacja jest bardziej skomplikowana.

    Jeśli dobrze rozumiem kolegę MWiniarskiego, chciałby on samodzielnie na własnym lub wypożyczonym samolocie dokonywać przewozu osób czy też loty widokowe.
    Jeśli tak, to tutaj się zaczynają schody.

    Aby móc wykonywać taką działalność (przewóz osób) operator samolotu (czy jego właściciel), a w tym przypadku kolega MWiniarski musi spełnić sporo warunków, z których najważniejszym jest certyfikat przewoźnika (AOC) dla lotów z punktu A do punktu B lub teoretycznie certyfikat AWC dla lotów widokowych i foto.
    Z czym wiąże się zdobycie certyfikatów? Odsyłam do lutowego (chyba...) numeru Magazynu Lotnik, gdzie jest to bardzo dokładnie opisane.
    Oszczędzając jednak Wasz czas powiem tylko, że dla osoby prywatnej jest to Mission Imposible.

    Mając licencję CPL(A) + IR można zarabiać pracując dla jakiejś firmy, która ma AWC (np. aerokluby) lub AOC (wszystkie linie lotnicze + chyba na dzień dzisiejszy 2-3 firmy aerotaxi).

    Wszystko inne to wolna amerykanka grożąca (niestety) utratą licencji.

    Jak wygląda prawnie kwestia wożenia np. biznesmena, który kupił sobie samolot i poszukuje pilota. Tego niestety nie wiem. Może ktoś z forumowiczów ma takie informacje.
    Dokładnie tak, z pewnymi minimalnymi korektami:
    - AOC ma już więcej firm
    - Zdobycie certyfikatów nie jest aż tak trudne - muszę powiedzieć, że w porównaniu z certyfikatami na szkolenia i serwisowanie, to przewozowe są najmniej uciążliwe (oczywiście dla firmy, bo dla osoby to rzeczywiście maligna)
    - Biznesmen, który kupił sobie samolot zatrudnia:
    a) pilota z CPL i zatrudnia jako pilota
    b) pilota z PPL i zatrudnia jako magazyniera
    c) pilota z ULem i zatrudnia jako magazyniera - tak, tak, ULem też daje się wozić i kilka takich przypadków znam, a taki Dynamic niby UL, a raketa
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •