Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Ożarów Mazowiecki

    Domyślnie Jak najtaniej polatać po zdobyciu licencji


    Polecamy

    A więc tak, planuję iść w najbliższym czasie robić licencję, albo na PPL(A) albo na ULe, generalnie PPL(A) bym robił w Aeroklubie Warszawskim na lotnisku Babice a na ULMy w lotnisku w Chrycynnie w trybie Czeskim (egzaminowaliby mnie Czesi) No ale mniejsza z tym, po zdobyciu takiej licencji jaki jest najprostszy i najtańszy sposób by polatać sobię co tydzień? Czy takim czymś jak UL albo czymś na PPL(A). Myślałem o szybowcach ale po dłuższych zastanowieniach pomyślałem, że to mnie tak jak maszyny z silnikami nie kręci...

    Z góry THX za pomoc
    "Tylko umarli widzieli koniec wojny". Platon

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Nie wiesz co tracisz zobacz LOT - Nasi piloci
    każdy z tych pilotów lata bądź latał na szybowcach.
    Twoje pieniądze rób jak chcesz.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Ożarów Mazowiecki

    Domyślnie

    Wiem, że szybowce są fajne ale jednak ja wolę polatać czymś z silnikiem, poza tym nie mam możliwości zrobić bez przeszkód tej licencji na miejscu bo tylko szkoli Aeroklub Warszawski w moich okolicach a jeden kolega mnie przed nimi ostrzegał... Poza tym moja przyszła kariera jako pilot liniowy staje powoli pod znakiem zapytania, ponieważ zdiagnozowano u mnie chorobę scheuermanna (wczesne stadium ale jest...). Ale z lotnictwa rezygnować nie zamierzam i może bym połączył 2 fajne rzeczy, archeologie z lotnictwem czyli archeologia lotnicza (robienie fot z samolotu) Ale wiadomo, nie od razu Wąchock zbudowali (pozdrowienia dla mieszkańców tego miasta) i chciałbym sobie polatać na razie czymś z silnikiem i pytam czym najtaniej i jak to zrobić
    "Tylko umarli widzieli koniec wojny". Platon

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nkt ci na to nie odpowie definitywanie, zalezy od twojej sytuacji, co jest w okolicy, itp. Porozgladaj sie po pobliskich lotniskach moze ktos oferuje czastkowy udzial w jakims UL, co kluby maja do zaoferowania, itp. Koszt latania na godzine bedzie bardzo zalezec od tego czym chcesz latac (stan samolotu, wyposazenie, itp.), ile mniej wiecej godzin chcesz latac na rok i ile ewentualnie masz do zainwestowania na poczatek (jesli wogole). Jest tutaj zbyt duzo niewiadomych. Zostaw tego typu rozwazania na potem - skup sie narazie na szkoleniu, wiele rzeczy moze sie jeszcze wydarzyc i jednoczesnie zapoznasz sie z praktyczna i finansowa strona latania.
    Ostatnio edytowane przez N077GL ; 03-05-2009 o 21:15

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Przykladowo w moim klubie godzina lotu na ul kosztuje 250 a godzina cessny 320.
    Którą opcje wybrać wiadomo że wole cessne mimo że kosztuje więcej - przynajmniej nmalot liczy sie.
    Z Ul dodatkowo jest problem że nie wszyscy chcą pożyczyć bo są to głównie prywatne.

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Ożarów Mazowiecki

    Domyślnie

    U mnie najtaniej wynajęcie samolotu Sky Ranger kosztuje 300 zł... Przy takich cenach nie wiem czy nie lepiej kupić taki samolot używany z kimś np. na 4 osoby, i złożyć się po 20 tys. zł...
    "Tylko umarli widzieli koniec wojny". Platon

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Samolot nie auto, łatwo powiedzieć dajemy po 20 tyś i latamy.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz92 Zobacz posta
    U mnie najtaniej wynajęcie samolotu Sky Ranger kosztuje 300 zł... Przy takich cenach nie wiem czy nie lepiej kupić taki samolot używany z kimś np. na 4 osoby, i złożyć się po 20 tys. zł...
    Posiadanie wlasnego samolotu zaczyna sie oplacac ale dopiero przy pewnej minimalnej ilosci wylatanych godzin na rok, ta liczba jest rozna dla roznych samolotow, nie jest to trudne do obliczenia jesli ma sie potrzebne dane pod reka. Na szczescie jak dzielisz wlasnosc samolotu z innymi to te godzinny rozkladaja sie na wszystkich ...
    Ostatnio edytowane przez N077GL ; 03-05-2009 o 22:23

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Nie wiesz co tracisz zobacz LOT - Nasi piloci
    każdy z tych pilotów lata bądź latał na szybowcach.
    Twoje pieniądze rób jak chcesz.
    A co, bez szybowców już do linii nie biorą?
    Mówisz tak, jakby to było jakieś must have. Ja nie robiłem szybowców i na razie nie płaczę, nie żałuję. Na pewno kiedyś spróbuję i jak mi się spodoba, to pewnie będę latał więcej i jaki problem, że najpierw zrobiłem PPL? Dlaczego tak dużo ludzi mówi:"zanim zrobisz PPL polataj na szybowcach". A po co, skoro kogoś to nie podnieca na ten moment? Przecież to nigdzie nie ucieknie.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wlkp.

    Domyślnie

    No właśnie a'propos oszczędności - czy jest pewna ilość godzin które liczą się z nalotu UL do tego jakoby "ogólnego" ? Gdzieś mi się obiło o uszy że można mając PPL(A) wynająć ULa i zaliczyć sobie pewną liczbę godzin do nalotu, nie wiem ile w tym prawdy...

    Pzdr. !

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Chudy Zobacz posta
    No właśnie a'propos oszczędności - czy jest pewna ilość godzin które liczą się z nalotu UL do tego jakoby "ogólnego" ? Gdzieś mi się obiło o uszy że można mając PPL(A) wynająć ULa i zaliczyć sobie pewną liczbę godzin do nalotu, nie wiem ile w tym prawdy...
    Pzdr. !
    Bzdura nalot do CPLa nie liczy sie na ul. Ponoć można kilka godzin odliczyć do ppl ki latając na UL ale prosze traktować to swobodnie, nie gwarantuję że tak jest, przynajmnie ja w przepisach tego nie widziałem.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wlkp.

    Domyślnie

    W porządku - tak też myślałem chciałem to tylko zweryfikować Dzięki !

  13. #13
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR

    Domyślnie

    Ani do CPL-a ani do PPL-a nie liczy się UL poniewaz to nie licencja tylko świadectwo kwalifikacji. Do PPL-ki licza się szybowce, czyba 10% nalotu PIC max 10 h
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    YouTube - Cessna Bonaire tak na przykład można w miare tanio polatać po zdobyciu licencji, pozdrawiam


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •