Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 34 z 34
Like Tree1Likes

Wątek: Przygotowanie przed lotem - kompendium wiedzy

  1. #21

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    W przygotowaniu trasy, może przydać się stronka:
    Planowanie lotu VFR

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Chełm, Ostrów Wielkopolski

    Domyślnie

    Witam!

    W myśl "Latać każdy może", udostępniam film instruktażowy, z którego dowiecie się w jaki sposób planować własną trasę VFR, aby jak najbezpieczniej ją odbyć. Jest to podstawowa czynność przed każdym realnym, czy też wirtualnym lotem VFR. Tak więc dobrze jest mieć usystematyzowaną wiedzę z zakresu przygotowania do lotu i samej trasy.
    Mam nadzieję,że materiał ten ułatwi przyswojenie podstawowych informacji. Miłego oglądania!


    Link: Poradnik planowania lotniczej trasy nawigacyjnej VFR HD - YouTube

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Chełm, Ostrów Wielkopolski

    Domyślnie

    Witam!


    Udostępniam krótki materiał dla początkujących, który opisuje pokrótce zasadę działania ILS-a oraz wyjaśnia jak interpretować wskazania z VOR-ILS. Mam nadzieję, że nie dostanę po głowie za założenie nowego tematu. W razie jakichkolwiek pytań oraz zastrzeżeń proszę pisać
    LINK: TcasTest - Zasada działania Instrument Landing System (ILS) HD - YouTube


    Pozdrawiam

  4. #24
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    1. Markery przynajmniej w miejscach gdzie ja latałem już nie występują - odchodzi się od tego na rzecz DME.
    2. Zabrakło bardzo ważnej rzeczy a mianowicie różnica we wskazaniach ILS w stosunku do VORa na przyrządach nawigacyjnych (CDI/HSI...EFIS) - mówie tu o tym ile stopni wskazania na boki to jedna kropka przy VOR a ile przy ILS. Ile to stopni odchylenia w ścieżce schodzenia to jedna kropka. Jednym słowem - kropki... poziome i pionowe.
    3. Rozumiem, że film prezentuje tylko zasadę działania ILS i przyrządów ale jak dla mnie kwestie proceduralne też powinny być w takim filmie poruszone - kryteria stabilizacji, procedury związane z wysokością decyzji, kiedy można kontynuować podejście poniżej 1000ft, minima w zależności od klasy samolotu.

    Można wymyślić jeszcze wiele rzeczy, które miały by swoje uzasadnienie w takim filmie ale to powyższe co wymieniłem są dla mnie najważniejsze. Nagle z 3 minutowego filmiku na poziomie ciekawostki z kursu PPL zrobiło by się 20 minut czegoś całkiem poważnego.

    Pozdrawiam

  5. #25

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    czesc,

    kiedyś widziałem fajna strone pokazujaca aktywne strefy w Polsce - pamiętacie do niej link może?

    mfk

  6. #26
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalFilipKowalik Zobacz posta
    czesc,

    kiedyś widziałem fajna strone pokazujaca aktywne strefy w Polsce - pamiętacie do niej link może?

    mfk
    AMC - Airspace Management Cell
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  7. #27
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Już gdzieś to dawałem na forum ale się powtórzę

    https://drive.google.com/folderview?...mM&usp=sharing

    Minutówki - szczególnie przydatne przy końcowym planowaniu lotu VFR.
    Zorro_gppl likes this.

  8. #28

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Mapa podstawa , ale POLECAM SPRAWDZIĆ przed lotem numer 22-574 57 33 , nie dziękujcie

  9. #29

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Iława

    Domyślnie

    Bardzo przydatna jest również strona Lecimy.org - planowanie lotĂłw dla pilotĂłw turystycznych

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Mapa trasowych przeszkód lotniczych w Polsce:
    http://caa-pl.maps.arcgis.com/apps/O...9a677fbaf24bc6

  11. #31

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cześć,
    potrzebuję przygotować lot przez europę - Polska - Węgry. Znacie jakieś podobne strony jak lecimy.org do sprawdzania aktywności stref? Jest jakaś mapa internetowa do przygotowania takiej trasy? Zwykle latam po Polsce i czasem Czechach. Nie mam ze Słowacją i Węgrami żadnego doświadczenia.

  12. #32

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    szukasz AUP + kraj jaki Cie interesuje.

    dla slowacji masz:

    Využitie vzdušného priestoru

    dla węgier:

    https://ais-en.hungarocontrol.hu/airspace-use-plan

  13. #33

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Leciałem, co prawda kilka lat temu do Grecji małym samolotem, m. In. Nad Węgrami i Serbia. Wystarczy ci dlydemon - zaplanuj kreskę omijając strefy których jest DUŻO mniej niż u nas a i tak prawda jest taka ze wylatując dostaniesz directa na exit point najpewniej. Nawet jak to się będzie wiązało z przelotem na fl100 nad LHBP to ATC to skoordynuje. Tylko u nas mam wrażenie jest taka dzicz jeśli chodzi o latanie i omijanie wszystkiego co tylko ktoś kiedyś wymyślił.

  14. #34

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie wiem jak we flydemonie (skubany robi bardzo fajne briefing packi - ale jakos nie moge sie przekonac) ale w foreflight TSA i TRA są normalnie zaznaczone ale ich aktywacja jest opisana zawsze w stosunku do AUP (sa widoczne ale nie wiesz czy aktywne). Chyba ze jest notam wydany na dana strefe wtedy to jest dodatkowo nałożone na warstwe mapy.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •