Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie Koszty eksploatacji Jetstreama 32?


    Polecamy

    Pytanie jak w temacie. Zastanawiam sie nad kosztami utrzymania takiego samolotu jak Jetstream 32 - tzn. ile moze kosztowac np. godzina lotu (same koszty eksploatacyjne - paliwo, resurs, amortyzacja, ubezpieczenie itp.). Jesli ktos moze pomoc, to z gory dzieki.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-01-2011 o 17:32

  2. #2
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Powiem ci tylko orientacyjnie ze bedzie to okolo $500-800 za godzine lotu. Dokladne liczby z rozbiciem na poszczegolne skladniki sa osiagalne z roznych zrodel ktore sie wrecz specjalizuja w tego typu danych ale kaza sobie za to placic.

    Tutaj masz naprzyklad probke takich kosztow dla samolotu ATR 42. Firma Avmarckinc oferuje podobne dane dla wielu samolotow (w tym Jetstreamy) ale jak mowilem - musisz to kupic.

    http://www.avmarkinc.com/publications/STA%20Sample.pdf

  3. #3
    slider1000
    Goście

    Domyślnie Re: koszty eksploatacji jetstreama 32?

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    pytanie jak w temacie. zastanawiam sie nad kosztami utrzymania takiego samolotu jak jetstream 32 - tzn. ile moze kosztowac np. godzina lotu (same koszty eksploatacyjne - paliwo, resurs, amortyzacja, ubezpieczenie itp.). jesli ktos moze pomoc, to z gory dzieki.
    tak business konkret
    Czy zalezy Ci na JS32 konkretnie czyli tak jak moda Pana Kulczyka ( wlasciciela jetair ) ? czy tak raczej z ciekawosci , od tego jest uzalezniona odpowiedz ?

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    chcialbym wiedziec ile moze kosztowac od strony kosztow eksploatacji lot zielona gora - warszawa tym samolotem.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    chcialbym wiedziec ile moze kosztowac od strony kosztow eksploatacji lot zielona gora - warszawa tym samolotem.
    LOT ma około 1,5 mln zł strat rocznie na tej trasie.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    to wiem. i to mimo tego, ze 2 mln rocznie i tak dostaje a poza tym jakies tam bilety sprzedaje. interesuje mnie po prostu ile musialby kosztowac srednio jeden bilet, aby przy 100 % LF trasa wychodzila na zero.

  7. #7
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    to wiem. i to mimo tego, ze 2 mln rocznie i tak dostaje a poza tym jakies tam bilety sprzedaje. interesuje mnie po prostu ile musialby kosztowac srednio jeden bilet, aby przy 100 % LF trasa wychodzila na zero.
    Jezeli juz tak chcesz liczyc to licz 60 % obłożenia.Ja uwazam ze na tej trasie bylby doskonaly turbolet czyli L-410 ale zawsze ktos zarzuci ,że stary i mało wygodny biorac pod uwagę trasy z EPZG do EPWA , traktując oczywiście EPWA jako HUB . Ale polecam Francuzow oni maja swietnie wypracowany model tzw. domestic i samoloty i freq. lotów.


    Zasiek : Jak by ci to powiedziec kazdy z tej branzy potrafic policzyc koszty lotu na trasie np EPWA-EPZG , ale jezeli ktos jest nowy i chetny a nie ma pojecia o lotnictwie to sorki , my ci nie pomozemy ..chyba sie dobrze rozumiemy

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slider1000

    Jezeli juz tak chcesz liczyc to licz 60 % obłożenia.
    pytanie bylo nie jaki LF mam zalozyc, tylko jaki jest koszt godziny lotu JS32. jak sobie to potem poobliczam to rzecz wtorna. w zwiazku z tym, jesli znasz odpowiedz na pytanie z tytulu watku, to bede wdzieczny jesli podzielisz sie ze mna ta wiedza.

  9. #9
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    Cytat Zamieszczone przez slider1000

    Jezeli juz tak chcesz liczyc to licz 60 % obłożenia.
    pytanie bylo nie jaki LF mam zalozyc, tylko jaki jest koszt godziny lotu JS32. jak sobie to potem poobliczam to rzecz wtorna. w zwiazku z tym, jesli znasz odpowiedz na pytanie z tytulu watku, to bede wdzieczny jesli podzielisz sie ze mna ta wiedza.
    Bardzo prosze koszt godziny lotu w paliwie x trasa lotu + rezerwa paliwa a pewnie bedzie to Poznan + 5% paliwa kapitanskiego + oplaty nawigacyjne + oplaty lotniskowe + handling / na pasazera + wystawienie biletu + wynagrodzenie pilotow X 2 + wynagrodzenie stewardesy + leasing samolotu . Wystarczy wstawic odpowiednie l;iczby we wlasciwe miejsca , Zasiek a tego nikt ci nie poda bo to jego praca , to tak jak bys zapytal sie maga , stary powiedz mi jak sie to robi ...zapomnialem + paliwo do kolowania i do apu+ koszt wywazenia a niewiele osob to potrafi robic w sensie licencjii.
    Jak tak to policzysz to bedziesz mial koszt nie tylko dla JS32 ale nawet 737.


    A tak miedzy nami liczylem taki kiedy skoszt i powiem ci bardziej sie oplaca przelot EPWA-EDDF , bo akurat w takich kosztach liczy sie liczba pasazerow , inaczej jak masz 14 a inaczej jak masz 80 osob , niestey na tym sie przeleciala air polonia , , liczyli tylko koszty stale a tak naprawde w lotnictwie liczy sie pasanger i ilu np . oplaty lotniskowe licza sie od pasazera nie od samolotu ...coz dalej zycze powodzenia w liczeniu i kalkulowaniu i mysleniu


    JS jak kazdy turboprop pali w granicach 350 kg nafty na godzine lotu , ale jest to zmienne inaczej na ziemi inaczej na wznoszeniu inaczej na poziomie inaczej na opadaniu inaczej na aproachu , Cos jeszcze ? Reszta juz jest prosta , zabawa zaczyna sie przy wywazaniu , jak dla mnie czarna magia

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    nie dosc dokladnie przeczytalem twoj przedostatni post, dlatego teraz ustosunkuje sie do tamtego oraz do ostatniego

    Cytat Zamieszczone przez slider1000
    Zasiek : Jak by ci to powiedziec kazdy z tej branzy potrafic policzyc koszty lotu na trasie np EPWA-EPZG , ale jezeli ktos jest nowy i chetny a nie ma pojecia o lotnictwie to sorki , my ci nie pomozemy ..chyba sie dobrze rozumiemy
    chyba sie zle rozumiemy. jesli potrafisz to policzyc, to zrob to zamiast smazyc kolejne chaotyczne wypowiedzi. swoje osobiste wycieczki co do tego kto jest nowy i czy ma pojecie o lotnictwie pozostaw dla siebie. jesli nie masz zamiaru podac mi w przyblizeniu kosztu godziny lotu samolotu JS 32 lub chcesz za to jakies pieniadze to nie odpowiadaj na ten watek.

    Cytat Zamieszczone przez slider1000
    Zasiek a tego nikt ci nie poda bo to jego praca , to tak jak bys zapytal sie maga , stary powiedz mi jak sie to robi
    moja praca jest separowanie samolotow o wymagane przepisami odleglosci w pionie i w poziomie. jesli ktos spyta na publicznym forum co to jest separacja katem drogi oparta na ndb, to z checia odpowiem na to pytanie. przypominam, ze pytam o koszty eksploatacji popularnego samolotu uzywanego przez wiele lini lotniczych a nie o numer i date waznosci twojej karty kredytowej, wiec jesli nie zamierzasz odpowiadac na to pytanie, to patrz wyzej. mam nadzieje, ze teraz sie juz rozumiemy.

  11. #11
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    chcialbym wiedziec ile moze kosztowac od strony kosztow eksploatacji lot zielona gora - warszawa tym samolotem.
    Przeciez cene na godzine podalem (orientacyjna). Znajac dlugosc trasy chyba nie trudno obliczyc...

  12. #12
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Też tak myśle , slepowron .

  13. #13
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    nie dosc dokladnie przeczytalem twoj przedostatni post, dlatego teraz ustosunkuje sie do tamtego oraz do ostatniego

    Cytat Zamieszczone przez slider1000
    Zasiek : Jak by ci to powiedziec kazdy z tej branzy potrafic policzyc koszty lotu na trasie np EPWA-EPZG , ale jezeli ktos jest nowy i chetny a nie ma pojecia o lotnictwie to sorki , my ci nie pomozemy ..chyba sie dobrze rozumiemy
    chyba sie zle rozumiemy. jesli potrafisz to policzyc, to zrob to zamiast smazyc kolejne chaotyczne wypowiedzi. swoje osobiste wycieczki co do tego kto jest nowy i czy ma pojecie o lotnictwie pozostaw dla siebie. jesli nie masz zamiaru podac mi w przyblizeniu kosztu godziny lotu samolotu JS 32 lub chcesz za to jakies pieniadze to nie odpowiadaj na ten watek.

    Cytat Zamieszczone przez slider1000
    Zasiek a tego nikt ci nie poda bo to jego praca , to tak jak bys zapytal sie maga , stary powiedz mi jak sie to robi
    moja praca jest separowanie samolotow o wymagane przepisami odleglosci w pionie i w poziomie. jesli ktos spyta na publicznym forum co to jest separacja katem drogi oparta na ndb, to z checia odpowiem na to pytanie. przypominam, ze pytam o koszty eksploatacji popularnego samolotu uzywanego przez wiele lini lotniczych a nie o numer i date waznosci twojej karty kredytowej, wiec jesli nie zamierzasz odpowiadac na to pytanie, to patrz wyzej. mam nadzieje, ze teraz sie juz rozumiemy.

    Zasiek jak bys policzył to juz bys miał , mam to zrobic za ciebie ? I chwileczke nie było zadnej wycieczki osobistej ty jestes Zasiek ja slider i tak niech pozozostanie .Ale podpowiem ile wynosi czas lotu na js32 na tej trasie , reszte podpowiem

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    chcialbym wiedziec ile moze kosztowac od strony kosztow eksploatacji lot zielona gora - warszawa tym samolotem.
    Przeciez cene na godzine podalem (orientacyjna). Znajac dlugosc trasy chyba nie trudno obliczyc...
    twoja odpowiedz (dziekuje za nia niniejszym) mnie nie usatysfakcjonowala, bo jest malo precyzyjna. slider spytal w jakim kontekscie pytam, wiec mu odpowiedzialem liczac na to, ze moze zna bardziej precyzyjna odpowiedz. okazuje sie, ze zna (tak jak kazdy na tym forum), ale nie poda, bo za to sie placi. to tyle. EOT.

  15. #15
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Zasieki , nie ma problemu policzymy razem , pewnie sie komus to tez kiedys przyda na przyszlosc ..na poczatek trasa ? ale dokladnie ? lacznie z poziomemm lotu ? i nie gniewaj sie policzymy to wsppolnie jak Js 32 kosztuje na konkretnej trasie na pasazera a sam ocenisz czy sie to oplaca

  16. #16
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    EOT=End Of Topic. Kolega już raczej nie odpisze.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  17. #17
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    mnie nie usatysfakcjonowala, bo jest malo precyzyjna.
    Swoja droga jestem ciekaw po co ta "precyzja". Dla laika taka precyzja zupelnie powinna wystarczyc, dla kogos kto chce precyzji bo powiedzmy zastanawia sie nad kupnem - albo ma pieniadze na prawdziwe dane albo dowie sie bezposrednio od wytworcy.

  18. #18
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slider1000
    + 5% paliwa kapitanskiego
    Aha to jest paliwo które przypadkiem skapuje z cysterny do kanistra kapitana,aby mógl sobie polatać swoją C182 po pracy.Dla J32 jest to akurat 5% (paliwo kapitańskie liczy się ze wzoru (20x100%)/pojemność zbiornika paliwa samolotu=wynik w % zbiornika paliwa ile extra paliwa trzeba zamówić na lotnisku (kanister kapitana ma 20 l i osoby odpowiedzialne za zamawianie paliwa z tego wzoru obliczają z jaką % stratą paliwa przy tankowaniu musi liczyć się linia) 8) :>


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  19. #19
    slider1000
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    mnie nie usatysfakcjonowala, bo jest malo precyzyjna.
    Swoja droga jestem ciekaw po co ta "precyzja". Dla laika taka precyzja zupelnie powinna wystarczyc, dla kogos kto chce precyzji bo powiedzmy zastanawia sie nad kupnem - albo ma pieniadze na prawdziwe dane albo dowie sie bezposrednio od wytworcy.
    Niestety musze sie z Toba zgodzic , z wyjatkiem dowiadywania od producenta .Slepowron w 1991 roku a109 kosztowałą 900.000 $ a teraz

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    .Slepowron w 1991 roku a109 kosztowałą 900.000 $ a teraz

    slider1000 - apel do ciebie, ja tu jestem moderatorem i wymagam precyzyjnego (bez przesady) wyslawiania sie. Niestety twoje wpisy jak chociazby ten u gory sa strasznie niechlujne i przez to zupelnie niezrozumiale. Zanim przycisniesz "Wyslij" zobacz wpierw czy nie ma rarzacych bledow i czy tekst jest w miare zrozumialy.

LinkBacks (?)

  1. 27-09-2012, 19:37

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •