Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Dublin / Pruszków

    Domyślnie Flaps fail to retract - juz drugi raz


    Polecamy

    SPPL, 15h, jeszcze przed solo ganiam sobie po okregu i juz drugi raz zdarza mi sie uszkodzony bezpiecznik i zaciete klapy. Oba przypadki podczas touch & go i oba skonczone rejected take off (wazna nauczka zeby przed take off speed rzucic okiem na klapy). Wychodzac z zalozenia ze na 3 raz chcialbym byc jeszcze lepiej przygotowany - pytanie - co w przypadku go around ? C150 - full flaps (40%), 7kts Xwind, go aound, flaps fail to retract - czy jestem wogole w stanie nabrac wysokosci do okregu ? co wtedy ? Pas jest dosc duzy/dlugi i pozwolilby na ladowanie nawet po decyzji go around - ale to chyba glupota

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    O takie rzeczy najlepiej pytać instruktora...

  3. #3
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Spalasz bezpiecznik.... w 150 po schowaniu klap trzeba przelacznik oddac na srodek, na 'neutrum'.
    Rura, rozpedzasz go, predkosc, wysokosc i lekkie przechylenia w zakrecie.
    Ostatnio edytowane przez S.W.A.T ; 09-07-2009 o 00:23

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Dublin / Pruszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T Zobacz posta
    Spalasz bezpiecznik.... .
    a no wlsanie....nie pomyslalem ale instruktor tez tego nie skojarzyl...
    dzieki !
    swoja droga mechanizm klap w c150 jest strasznie nie pratkyczny (przynajmniej takie mam wrazenie - jako poczatkujacy), no i strasznie brakuje tych 10 koni z c152 ....

    ps. instruktor powiedzial ze w w/w konfiguracji (flaps 40% i full throtlle " w c150) moze mialbym szanse na straight & level )

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    London, United Kingdom, United Kingdom

    Domyślnie

    Cześć, (SP-GDA, SP-KIZ)
    Też mam jakoś podobnie....(teraz jakoś 18 godzin i już po solo)), klap 40% używam tylko wtedy kiedy naprawdę muszę.
    Sam zresztą zauważyłeś że z 40% to tylko straight & level, a dobrze wykonany krąg.....klapy nie więcej jak 20%.
    Mówisz że pas jest długi itd...z mojego doświadczenia( niewielkie ale), lądowałem na pasie w Świebodzicach na touch & go i powiem że trochę bym się bał że zanim się klapki cofną na 15% (trawa) to mi się pas skończy.
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez prymon ; 12-07-2009 o 21:21 Powód: ort:)

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Panowie wiem ze już trochę czasu minęło od postrów ale przeczytajcie IUwL- C150 i C152 Klapy do startu MAX 10st

    Pozdrawiam
    Gęsty

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    London, United Kingdom, United Kingdom

    Domyślnie

    Ja koledze proponuję najpierw uważnie przeczytać a potem się wypowiadać.
    Nikt tutaj nie mówi o klapach przy starcie tylko przy touch&go a to jest zasadnicza różnica.
    Pozdrawiam

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    prymon a możesz mi wyjaśnić jaka jest różnica pomiędzy startem z częścią "go" w procedurze T&G. Dodam że mój instruktor mówi że to start tak czy inaczej.

    To nie złośliwość, to prośba...


    Gęsty

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gęsty Zobacz posta
    prymon a możesz mi wyjaśnić jaka jest różnica pomiędzy startem z częścią "go" w procedurze T&G.
    Jak czytam ten watek to chyba idzie o to ze ladujesz z pelnymi klapami i probujesz je chowac do ponownego startu (touch & go) a klapy sie nie chowaja ...........

    Swoja droga to nie powinno byc zaskoczeniem dla tych co lataja na "slabych" samolotach jak 150,152, 172, etc. - przy pewnej kombinacji masy samolotu, wysokosci, temperatury i ustawienia klap precedura go-around moze po prostu byc niemozliwa. Takich wypadkow juz troche bylo.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Swoja droga to nie powinno byc zaskoczeniem dla tych co lataja na "slabych" samolotach jak 150,152, 172, etc.
    Tak z ciekawości: co uważasz za samolot "niesłaby" podobnego przeznaczenia?

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr [trzykoty] Zobacz posta
    Tak z ciekawości: co uważasz za samolot "niesłaby" podobnego przeznaczenia?
    Pierwszy lepszy turboprop (nawet jedno silnikowy - naprzyklad Meridian) lub nawet samolot z silnkiem tlokowym ale w wersji turbo - naprzyklad taki SR22GT-Turbo, Cessna Turbo Centurion, Mooney Acclaim, itp. te samoloty dysponuja duzo wieksza nadwyzka mocy i sa duzo bardziej zdolne do go-around w warunkach lotnisk gorskich, goracego dnia i zaladowanego samolotu.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Pierwszy lepszy turboprop (nawet jedno silnikowy - naprzyklad Meridian) lub nawet samolot z silnkiem tlokowym ale w wersji turbo - naprzyklad taki SR22GT-Turbo, Cessna Turbo Centurion, Mooney Acclaim, itp. te samoloty dysponuja duzo wieksza nadwyzka mocy i sa duzo bardziej zdolne do go-around w warunkach lotnisk gorskich, goracego dnia i zaladowanego samolotu.
    I to są samoloty używane do nauki pilotażu jak małe Cessny?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    I to są samoloty używane do nauki pilotażu jak małe Cessny?
    Chyba sie lekko pogubiles w temacie ... przeczytaj watek od poczatku.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Nic nie bylo ze to samoloty szkoleniowe .. po prostu 4 ososbowe awionetki (OK, z wyjatkiem Meridiana).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •