Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: PZL-104

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Gostynin

    Domyślnie PZL-104


    Polecamy

    Witam!

    Aktualnie zajmuje się produkcją samolotu PZL-104 Wilga-35A do symulatora lotniczego FlightGear, w związku z czym często będe zadawał pytania odnośnie tego samolotu

    Oto pierwsze z nich: jak to jest z amortyzatorem tylnego podwozia? Na blueprincie i wielu zdjęciach jest on widoczny, natomiast np: na tym:

    PZL 104 Wilga

    i na tym:

    Photos: PZL-Okecie PZL-104 Wilga-35 Aircraft Pictures | Airliners.net

    go nie ma. Dodatkowo chciałbym poprosić o zdjęcia, na których dobrze widoczny jest ogon samolotu (nie wiem, jak dokładnie wymodelować).

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie

    Na pierwszym zdj. jest inny samolot - SP-PZL czyli Wilga 40.

  3. #3

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Gostynin

    Domyślnie

    Wielkie dzięki za zdjęcia, faktycznie się przydały i jeszcze się pewnie przydadzą

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kisio137 Zobacz posta
    Aktualnie zajmuje się produkcją samolotu PZL-104 Wilga-35A do symulatora lotniczego FlightGear, w związku z czym często będe zadawał pytania odnośnie tego samolotu
    Witaj! Bardzo miło, że zdecydowałeś się "rozpracować" jeden z najbardziej rasowych samolotów w historii lotnictwa - i to na dodatek zaprojektowanego i zbudowanego w Polsce.

    Cytat Zamieszczone przez Kisio137 Zobacz posta
    Oto pierwsze z nich: jak to jest z amortyzatorem tylnego podwozia?
    Produkcję wersji Wilga-35 rozpoczęto w OIDP 1968 roku. Przez pierwsze lata montowano w nich sprężystą tylną goleń podwozia. Amortyzator pojawił się dopiero ok. 1978 roku, wraz z przeprojektowaną, krótszą golenią. Jeśli pogrzebiesz w sieci, to zwróć uwagę, że np. wszystkie "wczesne" Wilgi latające w Polsce (SP-EA*, -CR*, -EC*, -EB*) miały właśnie golenie sprężyste w latach 1968 do ok. 1983, kiedy to zaczęły się ich pierwsze remonty. Wilgi serii "mistrzowskich" (SP-AF*, -AG*, -AH*) posiadały już późniejsze wersje podwozia.

    Jeśli chodzi o historyczne zdjęcia Wilgi, polecam stronę Aeroklubu Białostockiego. Jest tam tego trochę.

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Gostynin

    Domyślnie

    Drugie pytanko: śmigło jest stałe, czy ma zmienny kąt natarcia(dalej chodzi o wersję 35)?

  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Zmienny, tzw. stałoobrotowe (constant speed)
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #8
    Awatar scotch

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    BESOT

    Domyślnie


    Polecamy

    Polecam też książkę z serii "Biblioteczka Skrzydlatej Polski " nr.23 " Samolot PZL-104 Wilga " Ryszarda Kaczorowskiego . Rok wydania 1983 . Kupa zdjęć i historia samolotu

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •