Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 69
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie Latanie po Europie


    Polecamy

    Witam,

    pytanie kieruje do osób, które były, zaliczyły i przeżyły podróże małym samolotem po europie. Jak to jest z przelotem VFR przykładowo z Polski do Hiszpanii? Mam mapy vfr na przelot, mapy lotnisk i podejść do nich i trochę wiedzy z AIP. Czy jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę?
    Druga i w gruncie rzeczy bardziej niepokojąca mnie sprawa to poziom, na którym można takiego przelotu dokonać. Nigdy w Europie nie latałem wyżej niż FL95, a przecież można i do FL195 w PL. Jak to się ma do dróg lotniczych? Niby to już wszystko C, ale wciąż nie wierzę, że można je po prostu ciąć jak leci. Z drugiej strony jest ich tyle, że latanie poza nimi jest niemożliwe.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Czesc,

    Bardzo ciekawy temat poruszyles.
    Oto adres strony, na ktorej mozna znalezc garsc przydatnych informacji o lataniu VFR we Francji.

    Fly in France

  3. #3
    Awatar Kox26

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    A co to są te oznaczenia FL95 itd.?

  4. #4
    Awatar eter

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPLU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kox26 Zobacz posta
    A co to są te oznaczenia FL95 itd.?
    oznaczają wysokość w setkach stóp, w tym przypadku będzie to 9500 stóp...(FL * 100 = wys. w stopach)

  5. #5
    Awatar Kox26

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Czyli jak będzie 120 to będzie 12000 stóp.
    Ale co znaczy skrót FL?

    Eter ja też z EPLU. Witam.

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Legnica

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kox26 Zobacz posta
    Czyli jak będzie 120 to będzie 12000 stóp.
    Ale co znaczy skrót FL?

    Eter ja też z EPLU. Witam.
    FL == Flight Level tj. poziom lotu

  7. #7
    Awatar konradmatyja

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Do wysokosci przejsciowej gdzie wysokosc sie mierzy wzgledem aktualnego ciśnienia (QNH) używa sie stóp (fitów) lub metrów a powyżej tej umownej wysokości (2000m) mierzy się względem ciśnienia standartowego (QNE 1013HP, 760mmHg, 29,92inHg) i to są właśnie Flight Levels FL

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich Zobacz posta
    Witam,

    pytanie kieruje do osób, które były, zaliczyły i przeżyły podróże małym samolotem po europie. Jak to jest z przelotem VFR przykładowo z Polski do Hiszpanii? Mam mapy vfr na przelot, mapy lotnisk i podejść do nich i trochę wiedzy z AIP. Czy jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę?
    Druga i w gruncie rzeczy bardziej niepokojąca mnie sprawa to poziom, na którym można takiego przelotu dokonać. Nigdy w Europie nie latałem wyżej niż FL95, a przecież można i do FL195 w PL. Jak to się ma do dróg lotniczych? Niby to już wszystko C, ale wciąż nie wierzę, że można je po prostu ciąć jak leci. Z drugiej strony jest ich tyle, że latanie poza nimi jest niemożliwe.
    Na taką trasę polecam Ci skorzystanie ze speclizowanej firmy dispatcherskiej www.fds.aero .Przygotują Ci wszystko , sprawdzą dostepność poszczegolnych lotnisk.Dodatkowo w czasie lotu w razie problemów możesz liczyć na ich pomoc . Jest to jedyna prywatna forma prowadząca taką działąlność .Jej klientami są miedzy innymi JET AIR , BLUE JET i prywatni własciciele jetów i samolotów G.A > Ceny są naprawdę nie wygórowane a warto mieć takie zaplecze operacyjne , tym bardziej ,że to będzie pierwszy Twój taki lot.Pozdrawiam

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fijas Zobacz posta
    Ceny są naprawdę nie wygórowane .
    Ile mniej wiecej kosztuje przygotowanie operacyjne jednego lotu? Na stronie jest mozliwosc zamownienia oferty ale nie sa podane ceny.

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Ile mniej wiecej kosztuje przygotowanie operacyjne jednego lotu? Na stronie jest mozliwosc zamownienia oferty ale nie sa podane ceny.
    tak mniej wiecej 150 zł za odcinek ale tą informację radzę sprawdzić w samym FDS , tutaj jest cennik dla bus jet http://www.fds.aero/index.php?action=produkt&id=7

  11. #11
    Awatar konradmatyja

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie A paliwo?

    To jeszcze dodam zapytanie.
    Jak sie rozwiazuje tankowanie w dlugich lotach np po polsce? Latam na bezolowiówke. Na lotniskach jest chyba tylko avgas. Bez sensu jest chyba wozic kanistry zamiast bagazu.
    Chyba ze tak erfors uan tankowac w locie

  12. #12
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Ja bym to zrobił tak-nawigacja samochodowa z POI,potrzebujesz paliwa to znajdujesz najbliższą stację,lądujesz w terenie przygodnym niedaleko i zasuwasz z kanistrem.Ale jeżeli nie ma na niego miejsca,można posłużyc się jakimś mocnym ale miękkościennym zbiornikiem,który można zwinąc.Jedyne co mi przychodzi do głowy to prysznic campingowy,20 litrów wejdzie,dwa,trzy razy obrócisz i heja w niebo
    Jeżeli stacja jest położona naprawdę w szczerym polu i jest na to miejsce,możesz spróbowac podkołowac do dystrybutora.Wyobrażam sobie miny pracowników i klientów


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Można i tak : http://img510.imageshack.us/img510/1...mpres10000.jpg[/

    zdjecie autentyczne z zeszlego roku z Modlina .Po co karnistry

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPPK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich Zobacz posta
    Witam,
    Mam mapy vfr na przelot, mapy lotnisk i podejść do nich i trochę wiedzy z AIP. Czy jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę?
    Mi przychodzi do głowy jeszcze to, że zawsze jeśli zamierzasz przekroczyć granicę, należy złożyć plan lotu. Podaje się punkt i czas przecięcia.

    Druga i w gruncie rzeczy bardziej niepokojąca mnie sprawa to poziom, na którym można takiego przelotu dokonać. Nigdy w Europie nie latałem wyżej niż FL95, a przecież można i do FL195 w PL. Jak to się ma do dróg lotniczych? Niby to już wszystko C, ale wciąż nie wierzę, że można je po prostu ciąć jak leci. Z drugiej strony jest ich tyle, że latanie poza nimi jest niemożliwe.
    Nie potrafię odpowiedzieć na pytanie, bo też nie latałem powyżej FL95. Chciałbym jednak wspomnieć, że jeśli zamierzasz latać powyżej tego poziomu, potrzebna jest kabina ciśnieniowa lub tlen w butli.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Druga i w gruncie rzeczy bardziej niepokojąca mnie sprawa to poziom, na którym można takiego przelotu dokonać. Nigdy w Europie nie latałem wyżej niż FL95, a przecież można i do FL195 w PL. Jak to się ma do dróg lotniczych? Niby to już wszystko C, ale wciąż nie wierzę, że można je po prostu ciąć jak leci. Z drugiej strony jest ich tyle, że latanie poza nimi jest niemożliwe.
    W przestrzeni klasy C lotom wg VFR zapewniania jest służba kontroli ruchu lotniczego dla separacji z IFR.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Problem przecinania drog w zasadzie nie istnieje, jako ze cala przestrzen powyzej FL95 jest kontrolowana (klasa C) - oczywiscie jesli mowimy o Polsce. A to oznacza, ze jesli dostaniesz zezwolenie na lot powyzej 95, i np do jakiegos punktu lub po trasie, to przecinaniem drog nie musisz sie przejmowac. Ten problem istnial kiedys, gdy przestrzen kontrolowana byla zasadniczo od 95, ale drogi lotnicze byly od 5500.

  17. #17

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Powyżej FL95 lata się po drogach lotniczych, a nie "tnie je jak leci". Można poprosić o przelot bezpośredni pomiędzy punktami, ale odległość takiego "skrótu" nie może przekroczyć 50 NM.

  18. #18
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez firo Zobacz posta
    Powyżej FL95 lata się po drogach lotniczych
    Pytam serio
    VFR'em w Polsce jest obowiazek lotu po drogach lotniczych???

  19. #19
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    ja odpowiem krotko, jak chcesz latac vfr to latasz do pulapu na jaki pozwala ci vfr w danym momencie lotu, nie planuj niczego na wyrost. nie rozumiem na cholere zastanawiasz sie nad lotem na 9500 jesli mozliwe jest ze nawet na 3500 sie nie wdrapiesz. plan lotu skladasz bez podania pulapu wiec nei ma sie czym przejmowac, lot dostosowujesz do warunkow. lepiej zaplanowac mniej a osoiagnac wiecej niz odwrotnie

    K

  20. #20

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77 Zobacz posta
    ja odpowiem krotko, jak chcesz latac vfr to latasz do pulapu na jaki pozwala ci vfr w danym momencie lotu, nie planuj niczego na wyrost. nie rozumiem na cholere zastanawiasz sie nad lotem na 9500 jesli mozliwe jest ze nawet na 3500 sie nie wdrapiesz. plan lotu skladasz bez podania pulapu wiec nei ma sie czym przejmowac, lot dostosowujesz do warunkow. lepiej zaplanowac mniej a osoiagnac wiecej niz odwrotnie

    K

    Nie rozumiem czemu się zastanawiam nad samym lotem skoro może przyjdzie godzilla i zje samolot Otóż zastanawiam się nad lotem na takim FL120 ponieważ dostosowuje termin do pogody. Jest słabo - nie lece i tyle. Patrzysz na to jakby latanie IFR dawało nowe horyzonty. Otóż jeśli polecę C172 (bo domyślam się, że o czymś tej klasy myślisz) jako IFR na FL120 i zauważę, że pogoda się psuje to raczej nie będę wypatrywał pierwszych łyżwiaży na skrzydłach tylko z podkulonym ogonem skończę jak VFR. Żadna z tych sytuacji nie zmienia faktu, że jakoś ten lot trzeba zaplanować i się do niego przygotować. 700NM, paliwo nie jest za darmo, turbulencja może się znudzić nawet najwytrwalszym, biblioteka na kolanie, mętlik w głowie czy już popełniłem airpsace busta czy jeszcze nie. To wszystko sprawia, że plan A zazwyczaj jest tym najbardziej optymalnym (wysoko, szybko, tanio, bezstresowo) dopiero jak nie wychodzi to się wykonuje plan B. Pytanie zadałem z ciekawości, gdyż nie słyszałem o takich lotach w europie (wracam do VFR) podczas gdy w usa nigdy na dłuższej trasie nie miałem mniej niż 9500ft. Z ciekawości zadzwoniłem do kilku brifingów i dowiedziałem się, że rzeczywiście można się zaplanować po drogach. W Polsce też.

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •