Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 64
  1. #1

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Wejherowo

    Exclamation Wspólny lot - podzielisz koszty nalotu .


    Polecamy

    Witam .
    Stworzyłem ten temat , ponieważ myślę że jest to dobra opcja dla ludzi chcących zrobić sobie nalot jak i również dla ludzi chcących choć trochę polatać nie posiadając licencji pilota .
    Ogólnie rzecz biorąc chodzi o to aby pisać tutaj kto jest chętny zabrać dodatkowego pasażera i podzielić z nim koszty przelotu LUB osoby które interesują się lotnictwem i chcą poczuć przedsmak lotnictwa i chętnie dołożą się finansowo do wspólnego lotu .

    I ja zgodnie z tą ideą jako pierwszy jestem chętny do lotu lecz jeszcze nie posiadam PPL dlatego chętnie podzielę koszta i odbędę lot jako pasażer .

    Proszę o kontakt na MichalJaros.1990@wp.pl lub gg:8246043 . Najbardziej pasowało by mi woj.pomorskie ale na inne również się zgodzę .

  2. #2
    Awatar rad3onpl

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKM/EPDE

    Domyślnie

    Pomysł żeby pisać o tym na publicznym forum trochę nie przejdzie, bo dla osób z PPL (teoretycznie) może się to skończyć odebraniem licencji

  3. #3

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Od kiedy dzielenie się kosztami jest zabronione?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 26-09-2009 o 06:51 Powód: Ort.

  4. #4
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Michał z moich rejonów widzę Pomysł bardzo dobry lecz nie nowy

  5. #5

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Wejherowo

    Domyślnie

    Jak dla mnie pomysł jest dobry
    widzę że budzi parę kontrowersji dlatego lekko sprostuję ...:
    -Posiadając licencję PPL dzielenie kosztami nie jest zabronione ponieważ pilot nie czerpie z tego żadnych korzyści finansowych .
    -Myślę że dzielenie się 50/50 jest sprawiedliwym systemem . Bo 150-200 zł za 1 h nalotu to już nie jest dużo

  6. #6
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rad3onpl Zobacz posta
    Pomysł żeby pisać o tym na publicznym forum trochę nie przejdzie, bo dla osób z PPL (teoretycznie) może się to skończyć odebraniem licencji
    oczywiście,ze przejdzie.
    PPL umożliwia podróżowanie z pax pod warunkiem nie pobierania żadnego wynagrodzenia za ich przelot.
    Dzielenie kosztów-super sprawa!
    Fuji S2500HD.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Napiszcie oficjalne pismo do ULCu z pytaniem czy tak można.

  8. #8
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zubeer Zobacz posta
    oczywiście,ze przejdzie.
    PPL umożliwia podróżowanie z pax pod warunkiem nie pobierania żadnego wynagrodzenia za ich przelot.
    Dzielenie kosztów-super sprawa!
    Ale w temacie mowa o nalocie, nie o przelocie jako pax...
    KZ

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    A co to za roznica?

  10. #10
    Awatar rad3onpl

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKM/EPDE

    Domyślnie

    Wielokrotnie na teorii do PPL w AŚ powtarzano nam że jakiekolwiek wpływy za latanie na pplu są wbrew przepisom, wliczając w to dzielenie się kosztami i że jest to traktowane jako korzyść, podejrzewam ze fiskus podobnie by takie coś traktował. W końcu mogę sobie podzielić koszty tak, że ja zapłacę 1zł, a ktoś 399zł za godzinę, wtedy to przecież "też" nie będzie niezgodne z przepisami, jasne.

    Ale można napisać do ulcu, z ciekawości

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Myślicie, że ULC na takie zapytanie raczy odpowiedzieć?

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Fiskus to jedno a przepisy lotnicze to drugie. Zdaniem fiskusa powinno sie odprowadzic podatek od wszystkiego, nawet od tego ze ktos sie zatrzymal i umozliwil ci wyjazd z drogi podporzadkowanej.

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Przede wszystkim, musi zaistnieć "korzyść materialna" czyli tylko w zasadzie w jednym przypadku: ktoś ma swój samolot i chce sobie polatać - zachęca kogoś do "złożenia się" na paliwo. Reszta po opłacie za paliwo zostaje w jego kieszeni - z PPLem to jest nielegalne, bo formalnie ktoś kupuje twój lot.

    A to, że chciałoby się polatać, i z kumplem/kumpelą płacenie za wypożyczenie samolotu? Legalne i uregulowane prawnie...

  14. #14

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    To jest bardzo interesujący temat, szczególnie w przypadku kiedy dzwoni do nas znajomy i pyta czy nie podrzucimy go nad morze/w góry (wybierz gdzie dalej). Szukam jakieś informacji w przepisach na ten temat, ale nie jestem prawnikiem i marnie mi to idzie.

    Przegrzebałem za to pprune, i okazuje się że w innych krajach Europy (Wielka Brytania, Francja, Czechy) można dzielić koszty pod warunkiem że pilot nie płaci mniej niż każdy z jego pasażerów, tzn. jeśli lecą 2 osoby + pilot to ten ostatni pokrywa przynajmniej 1/3 kosztów. Z kolei w Niemczech dozwolone jest całkowite opłacenie kosztów przelotu przez pasażera.

    Ponownie, przydałaby się opinia prawnika który stwierdziłby co jest korzyścią a co nie.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Opinia ULCu by się przydała, bo on jest ponad prawem

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JAR–FCL 1.110
    Subject to any other
    conditions specified in JARs, the privileges of
    the holder of a PPL(A) are to act, but not for
    remuneration, as pilot-in-command or co-pilot of
    any aeroplane engaged in non-revenue flights.
    Tyle ustawodawstwo europejskie.

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Rozumiem intencje Michała, dzielenie kosztów latania jak najbardziej z kumplem, który też ma PPL. Jednak, jeżeli bierzemy na pokład osobę bez licencji to już inna bajka.

    Cytat Zamieszczone przez rad3onpl Zobacz posta
    Wielokrotnie na teorii do PPL w AŚ powtarzano nam że jakiekolwiek wpływy za latanie na pplu są wbrew przepisom, wliczając w to dzielenie się kosztami i że jest to traktowane jako korzyść, podejrzewam ze fiskus podobnie by takie coś traktował. W końcu mogę sobie podzielić koszty tak, że ja zapłacę 1zł, a ktoś 399zł za godzinę, wtedy to przecież "też" nie będzie niezgodne z przepisami, jasne.

    Ale można napisać do ulcu, z ciekawości
    Sprawa wygląda jak powyżej, nieważne jak się to nazywa i co się ma na myśli, ale jeżeli godzina samolotu kosztuje X a pasażer "oddaje" 1/2X pilotowi, to wtedy pilot uprawia działalność gospodarczą, które koszty wynoszą X, przychód wynosi 1/2X i strata wynosi 1/2X z punktu widzenia pilota. Tak to w skrócie można to opisać, idąc dalej, nieważne czy jest strata czy zysk fiskus musi wiedzieć o działalności i trzeba się z niej rozliczać, idąc jeszcze dalej jest to działalność objęta przez ULC stosownymi certyfikatami i licencjami, to znaczy AOC + CPL

    Zatem mój drogi Michale, pisząc na forum, że zapraszasz wszystkich oferując defacto usługę przewozu, robisz to nierozważnie

    Pozdrawiam, Przemek Szydłowski
    myFTO
    Ostatnio edytowane przez Krzysztof.May ; 26-09-2009 o 12:26 Powód: ort.

  18. #18

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Opinia ULCu by się przydała, bo on jest ponad prawem
    Eee, z ULCem nie ma co gadać. Jedynie to AOPA może do nich napisać...
    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Tyle ustawodawstwo europejskie.
    Pytanie o polską interpretację

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Tyle ze to nonsens, bo w tej sytuacji fiskus zazada kasy od tego paxa ktory sie przelecial z kumplem i nie zaplacil.

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez JAR-y po polskiemu
    Jeżeli w zastrzeżeniach podanych w przepisach JAR-FCL nie podano inaczej, posiadacz licencji pilota turystycznego (samoloty) (PPL(A)) uprawniony jest do pełnienia, bez prawa pobierania za to wynagrodzenia, czynności pilota-dowódcy (PIC) lub drugiego pilota na każdym samolocie użytkowanym do celów innych niż zarobkowy przewóz lotniczy.
    z uwzględnieniem

    plotki dlapilota.pl Blog Archive Notatka ze środka piekła

    oraz

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1112.htm,

    myślcie.
    Ostatnio edytowane przez aaben ; 26-09-2009 o 13:16 Powód: literówka

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •