Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1
    slider1000
    Goście

    Domyślnie Ograniczenia strefy G


    Polecamy

    Jak w temacie , czyli wosko znowu rzadzi i po to były te ich slynne F-16 , niedługo polatacie z EPWA na EPKE via EPRZ , zenada

  2. #2
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Uprzedzam to nie zart , tak jest najpierw tankowania teraz strefa G , zajefajnie

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDB

    Domyślnie

    Może podasz jakieś szczegóły? Bo to wygląda tak, jakbyś przeczytał coś na onecie ['].

    Z tego co ja wiem to wojsko domaga się powiększenia stref TSA i MATZ oraz zmian wojskowych dróg lotniczych, przez co większość zachodniej polski mogła by być sparaliżowana jeśli chodzi o lotnictwo GA.

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vincenzo
    Z tego co ja wiem to wojsko domaga się powiększenia stref TSA i MATZ oraz zmian wojskowych dróg lotniczych, przez co większość zachodniej polski mogła by być sparaliżowana jeśli chodzi o lotnictwo GA.
    F16 nie wyrabiaja sie na zakretach???

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    F16 nie wyrabiaja sie na zakretach???
    Najwyraźniej. :P Żarty żartami, ale Mig-29 jest bardziej zwrotny niż F16 (ale to już offtopic)

  6. #6
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vincenzo
    Może podasz jakieś szczegóły? Bo to wygląda tak, jakbyś przeczytał coś na onecie ['].

    Z tego co ja wiem to wojsko domaga się powiększenia stref TSA i MATZ oraz zmian wojskowych dróg lotniczych, przez co większość zachodniej polski mogła by być sparaliżowana jeśli chodzi o lotnictwo GA.

    Onet to raczje nie jest

    http://slider.phase.pl/aopa.pdf

    Pozdrawiam

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDB

    Domyślnie

    No i nie można było tak od razu :P

  8. #8
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vincenzo
    No i nie można było tak od razu :P

    Co nie zmienia faktu , powolnego ograniczania strefy g przez wojsko , czyli wracamy do lat 80 -tych , moze tego nie pamietacie ale np. ja nie moglem leciec na 300-stke a tego dnia zelazka same z ziemi sie odrywały ( na takie warunki sie czekało rok ) bo wojsko sobie stwierdziło ,że dzisiaj lataja , powoli wracamy do tych czasow .Ja nie wiem w calej europie lata wojsko i szybowce i ulmy i pasazerskie i jakos da sie to pogodzic . A nasz ULC ciągle jak beton , ech szkoda gadac

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDB

    Domyślnie

    Ja tylko jestem ciekaw jak miały by wyglądać te nowe TSA dla wojska. Ktoś może wie? Ponoć mają zajmować całą zachodnią Polskę.

  10. #10
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tragedia, już teraz muszę czasem nieźle kombinować, bo wojsko bawi się w wojnę i dwa samoloty zajmują pół przestrzeni powietrznej. Co więcej - kiedyś musiałem kręcić wygibasy, bo manewry zajęły kawał ogólnie dostępnej przestrzeni G poza TSA. Jaja jak berety.

  11. #11
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Niestety problem tych TSA jest taki ,że maja zajmowac cały kraj a nie tylko zachodnie rejony , problemu moze by nie było gdyby wojsko blokowało TSA na założmy dwie godziny , wtedy kiedy faktycznie lataja . Niestety zwykle czy lataja czy nie, blokuja je zwykle na cały dzień .

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie

    cześć. Jeśli mają byc powiększane TSA na potrzeby F16 to już teraz są one rezerwowane na 2h z przerwą i znów 2h , więc chyba nie jest tak źle. (weekendy są wolne heheh)
    ...i córko!

  13. #13
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    I popołudnia też są wolne bo wojsko broni kraju do godziny 1500.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  14. #14
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Jasne , do 15 .00 .
    TSA5D from: A017 To :F120 06:00 22:00 EPDE TS11
    wyciag z jutrzejszego AUP .

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slider1000
    Jasne , do 15 .00 .
    TSA5D from: A017 To :F120 06:00 22:00 EPDE TS11
    wyciag z jutrzejszego AUP .
    Moze chodzilo o 15 jakiegos innego czasu?

  16. #16
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Może F-16 to nie Iskra?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDB

    Domyślnie

    To iskra musi latać od 6 rano do 22 a F16 tylko do 15? Paranoja z tą rezerwacją TSA [']

  18. #18
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Autora pierwszego wątku w tym temacie mam splonkowanego, więc to pytanie nie do mnie. Chodziło o to, że przekładając na ludzki w klasie G (chyba, że chodzi o jakąs strefę G, może punkt G?) ze względu na F-16 rezerwuje się TSA (a zatem nie tylko w klasie G) na cały dzień.
    Jest to nieprawdą, gdyż F-16 kończą loty w dni powszedni o godz. 15, a w dni wolne nie latają w ogóle.
    Podanie w tym kontekście przykładu Iskry jest kompletnie bez sensu.

  19. #19
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Przypomne ,że temat nie dotyczył f-16, czy iskra a jedynie mowił o planach rozszerzenia TSA i MATZ , a wiec ograniczania klasy przetrzenii G . A pokazane przykladowe AUP swiadczy ,że wojsko , czesto rezerwuje TSA na swoje potrzeby na caly dzien.

    Pozyjemy zobaczymy

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie


    Polecamy

    Co do poszerzenia granic niektórych MATZ, to już to się stało w przypadku niektórych lotnisk. Jest to konieczne, bo w kawałku przestrzeni jaki do tej pory był przydzielony nie dało się w żaden sposób zaprojektować procedury do lądowania wg. obowiązujących kryteriów. Poza tym na lotn. wojskowych działają jeszcze służby co mają jakiś radar
    i potrzebne jest miejsce żeby doprowadzić SP w określone miejsce (dotyczy zwłaszcza obcych SP).
    Druga sprawa.
    Przelot przez MATZ jest zawsze możliwy (chyba że wzmożony ruch własny), wystarczy prośba do FIS a oni wiedzą co dalej. Sprawa z TSA jest bardziej zagmatwana. Wiele zależy od zamawiającego strefę i jego elastyczności. Jeśli w AUP jest zarezerwowana od 6.00 do 22.00 to nie jest to równoznaczne z ciągłą aktywnością. Jeśli facet ma wszystko w głębokim poważaniu to rzeczywiście marnie, a wystarczy jeden telefon i stwierdzenie , że przez 1 godzinę odpuszczamy tu i tam na takiej a takiej wysokości. Pozornie zagmatwane, więcej w tym zatwardziałości i lenistwa.
    I jeszcze jedna sprawa, z definicji TSA wykorzystuje tylko jeden użytkownik, więc pomimo, że samolociki na ziemi to nie da rady nikogo przepchnąć przez niby aktywne TSA(na 30 minut nikt nie odblokuje w AMC przestrzeni) , bo FIS strasznie "krzyczy" i się skarży .
    ...i córko!

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •