Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie MRT, Military Air Routes


    Polecamy

    Dobry wieczór,
    myślę o locie do Polski i podczas ostatniej wizyty zakupiłem odpowiednie mapy. Po przestudiowany tych map mam pytanie apropo tzw. MRT. Cala mapa jest nimi pokryta i nie mogę znaleźć informacji co do nich. Jedyne co znalazłem to AMC - Airspace Management Cell i jeżeli to dobrze rozumiem to żadne MRT nie sa aktywne jeżeli nie ma ich na tej liście? Tzn można je przelecieć bez pozwolenia od ATC?

    Następne pytanie to czy jest jakiś dokument podobny do tego, ale dotyczący Polskę? http://www.aopa-sweden.com/pdf/2008/A2-2008_vfr_flight_in_sweden.pdf

    Wybaczcie mój polski, ale nie mieszkam już w Polsce od 18 lat

    Dziekuje z gory
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 12-10-2010 o 08:17

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Z tego co widzę trasy MRT są od 0 - 550 AMSL więc możesz wyżej lecieć i nie wlecisz w trase.

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Z tego co widzę trasy MRT są od 0 - 550 AMSL więc możesz wyżej lecieć i nie wlecisz w trase.
    Musiałem to jakoś pominąć, gdzie znaleźć tą informacje?

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    W linku który podałeś zaznacz MRT, pojawią się trasy następnie kliknij na wybraną trasę, pojawi się opis. Podobnie postępuj z innymi strefami.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Dzięki, ale okazuje się ze te strefy są od 0 - 550m AMSL a nie 550ft, tzn ponad 1500ft!

    Dziwne ze brak tej informacji na mapie..

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie zapomnij też o ais.pansa.pl/vfr/ i ais.pansa.pl/aip , z zastrzeżeniem - nie do użytku operacyjnego.

    Trasy MRT powinny być aktywne zgodnie z AUP, nie ma z reguły problemu z cięciem, w razie czego FIS służy pomocą.

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Spokojnie też możesz sobie zaplanować miedzylądowanie na lotnisku kontrolowanym w Polsce PŁN. Wszelkie informacje uzyskasz na briefingu
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 12-10-2010 o 08:16

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciekish Zobacz posta
    Dzięki, ale okazuje się ze te strefy są od 0 - 550m AMSL a nie 550ft, tzn ponad 1500ft!
    Wojsko aż tak nisko nie kosiaczy, nie wiem czym chcesz przylecieć do Polski ale chyba lepiej latać wyżej, mniejsza turbulencja i brak przeszkód terenowych.

  9. #9
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fijas Zobacz posta
    Spokojnie też możesz sobie zaplanować miedzylądowanie na lotniskukontrolowanym w Polsce PŁN. .Wszelkie informacje uzyskasz na briefingu .
    Pomysł co najwyżej taki sobie. Większość MRT znajduje się na północy kraju.

    maciekish, aktywacja MRT ogłaszana jest dzień wcześniej w AUP w części F. Jeśli nie są aktywne, to przestrzeń ta staje się zwykła klasą G - można w nich latać bez zezwolenia i łączności.
    W Polsce działa coraz lepiej funkcjonująca służba FIS i w przestrzeni klasy G wskazane jest (choć oczywiście nie obowiązkowe) posiadać z nią łączność radiową - na pewno podpowiedzą zmianę trasy, jeśli po drodze będą jakieś aktywne strefy, które należy ominąć.
    Cytat Zamieszczone przez maciekish
    Następne pytanie to czy jest jakiś dokument podobny do tego, ale dotyczący Polskę? http://www.aopa-sweden.com/pdf/2008/..._in_sweden.pdf
    Kiedyś istniał taki Biuletyn VFR - będący wyciągiem z różnych przepisów, ale przez brak jego aktualizacji niestety umarł śmiercią naturalną. Z oficjalnych wydawnictw, to na dziś jedynie mogę polecić AIP-VFR - taka "lekka" wersja AIP przeznaczona dla pilotów VFR.
    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    Wojsko aż tak nisko nie kosiaczy
    Zdziwiłbyś się, bo kosiaczy.
    Ostatnio edytowane przez dzikun ; 12-10-2009 o 10:29 Powód: Dodanie informacji o AIP-VFR

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciekish Zobacz posta
    Dobry wieczór,
    myślę o locie do Polski i podczas ostatniej wizyty zakupiłem odpowiednie mapy. Po przestudiowany tych map mam pytanie apropo tzw. MRT. Cala mapa jest nimi pokryta i nie mogę znaleźć informacji co do nich. Jedyne co znalazłem to AMC - Airspace Management Cell i jeżeli to dobrze rozumiem to żadne MRT nie sa aktywne jeżeli nie ma ich na tej liście? Tzn można je przelecieć bez pozwolenia od ATC?

    Następne pytanie to czy jest jakiś dokument podobny do tego, ale dotyczący Polskę? http://www.aopa-sweden.com/pdf/2008/..._in_sweden.pdf

    Wybaczcie mój Polski, ale nie mieszkam już w Polsce od 18 lat

    Dziekuje z gory
    Z MRT to jest tak, że wyłączone są one z klasy G na niedługi czas, więc wystraczy sprawdzić, na pierwszej podanej przez Ciebie stronie okres wyłączenia i przeczekać chwilę. A w razie czego, tak jak już tu pisano - FIS pomoże.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jakiej wg. Was klasy jest przestrzeń MRT w trakcie zarezerwowania?

  12. #12
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Jakiej wg. Was klasy jest przestrzeń MRT w trakcie zarezerwowania?
    Żadnej. Wg przepisów ICAO taka przestrzeń nie ma klasy. Innymi słowy ruch GAT nie powinien się w niej odbywać.

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dzikun Zobacz posta
    Pomysł co najwyżej taki sobie. Większość MRT znajduje się na północy kraju.
    .
    Może i taki sobie , ale w Szwecji też maja briefing , a koordynacja jakaś pewnie istnieje Chyba ,że ciagle jestesmy białą plamą na mapie Europy

  14. #14
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Fijas Zobacz posta
    Może i taki sobie , ale w Szwecji też maja briefing , a koordynacja jakaś pewnie istnieje Chyba ,że ciagle jestesmy białą plamą na mapie Europy
    Nie jestem specjalistą od briefingów krajów ościennych, ale przypuszczam, że za granicą na pytanie o MRT w Polsce co najwyżej można by dostać nasze AIP, żeby sobie poczytać. Nie sądzę, żebyśmy byli jakąś białą plamą - u nas też cudów nt. zagranicy raczej nie uświadczysz, bo co kraj to obyczaj - nie da rady całego świata ogarnąć w skromnym czasem biurze np. na regionalnym lotnisku.
    Lotnictwo komunikacyjne (a ściślej latające wg IFR w przestrzeni kontrolowanej) ma łatwiej, bo planuje loty w sieci dróg lotniczych, a dostępność tychże jest publikowana z dziennym wyprzedzeniem dla całej Europy i każdy briefing takie informacje ma. Ale powtarzam - opisuje się tam tylko dostępność dróg, a nie aktywność stref, w których latać nie wolno (czyli ograniczających drogi), więc filozofia jest odwrotna.
    Wcześniej pisałeś o lądowaniu na lotnisku w północnej Polsce i zasięgnięciu języka jak tam dalej "dróżka na Gród Kraka wygląda". Ale nadal twierdzę, że to słaby pomysł, bo czy to lecąc ze Szwecji do EPSC czy do EPGD już po drodze na te lotniska mogą się czaić "miśki"

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •