Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie Alkohol u pilota


    Polecamy

    Zadzwonił do mnie kolega którego córka jest na prawie, wykładowca zadał pytanie na jaka jest podstawa prawna że pilot nie może być pod wpływem alkoholu ?.
    Zna ktoś dokładnie podstawę prawną ?.

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Zadzwonił do mnie kolega którego córka jest na prawie, wykładowca zadał pytanie na jaka jest podstawa prawna że pilot nie może być pod wpływem alkoholu ?.
    Zna ktoś dokładnie podstawę prawną ?.
    Ustawa Prawo Lotnicze
    EU-OPS - mozna miec 0,2 promila
    Instrukcja Operacyjna linii w ktorej lata pilot

    Tutaj za EU-OPS

    "A crew member shall be subject to appropriate requirements on the consumption of alcohol which shall be established
    by the operator and acceptable by the Authority, and which shall not be less restrictive than the following:
    1. no alcohol shall be consumed less than eight hours prior to the specified reporting time for flight duty or the commencement
    of standby;
    2. the blood alcohol level shall not exceed 0,2 promille at the start of a flight duty period;
    3. no alcohol shall be consumed during the flight duty period or whilst on standby."

    OM danej linii zazwyczaj ostrzejszy.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    W prawie lotniczym http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1112.htm nie znalazłem.
    Dziękuje Thewho .

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    W prawie lotniczym http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1112.htm nie znalazłem.
    Dziękuje Thewho .
    No faktycznie. W takim razie jest to w ktoryms rozporzadzeniu do ustawy ale tego to Ci juz nie powiem (cos mi przechodzi przez glowe dawna PL-6 ale nie wiem jak to sie teraz nazywa i czy obowiazuje. Mozliwe, ze obowiazuje to przez fakt, ze Ustawa przyjela jako obiazujace regulace EU-OPS)
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 07-11-2009 o 12:16

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    W PL-6 jest,
    3.2.8 Używanie środków psychoaktywnych


    3.2.8.1 Żaden z członków załogi statku powietrznego nie będzie:


    (1) spożywał alkoholu lub innych podobnie działających środków w okresie 24 godzin przed przystąpieniem do pełnienia czynności lotniczych;


    (2) przystępował do pełnienia czynności lotniczych przy stężeniu alkoholu we krwi przekraczającym 0,2 promila;


    (3) spożywał alkoholu lub innych podobnie działających środków podczas pełnienia czynności lotniczych.


    PL-6 zostało chyba zastąpione tylko jakim dokumentem.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Kodeks Karny : Art. 178. § 1. Skazując sprawcę, który popełnił przestępstwo określone w art. 173, 174 lub 177 znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia, sąd orzeka karę pozbawienia wolności przewidzianą za przypisane sprawcy przestępstwo w wysokości od dolnej granicy ustawowego zagrożenia zwiększonego o połowę do górnej granicy tego zagrożenia zwiększonego o połowę. § 2. (uchylono).
    Art. 178a. § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2
    § 2. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania inny pojazd niż określony w § 1,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
    § 3. (uchylono).


    Podstawowy przepis

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Dziękuję wszystkim za odpowiedź.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Niemcy/Essen

    Domyślnie

    Ciekawe pytanie , na ktore chcialbym odpowiedziec jak wyglada to w Niemczech. W prawie lotniczym jest to zapisane krotko " grozi to kara porzadkowa (finansowa do 10 tys.€) tylko w wypadku gdy nie zostalo naruszone prawo, okreslone w kodeksie karnym.Chyba nic nie pokrecilem w moim tlumaczeniu? Z tego wnioskuje ze samo spozycie alkoholu jest tylko wykroczeniem i karane kara pieniezna.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 08-12-2009 o 11:04

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    U nas może się wydawać, że jest pewna sprzeczność w tej kwestii, gdyż można mieć 0,2 promila, ale nie można spożywać 24 godziny przed zaczęciem wykonywania czynności lotniczych. Sprzeczności nie ma, jeśli ktoś spożywszy alkohol utrzyma 0.2 promila nawet przez ponad 24h to nie może wejść na lotnisko.

    Możesz mieć absolutne 0, ale jeśli ktoś podkabluje, że widział cię z piwem wieczorem dnia poprzedniego, tracisz licencję.

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    No nie do końca, 24 h przed wykonywaniem czynności lotniczych nie możesz pić, ale wcześniej mogłeś zabalować tak że w organizmie masz jeszcze alkohol który nie może przekraczać 0,2.

    W Niemczech jest inaczej, inne prawo.

  11. #11
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    24 h przed wykonywaniem czynności lotniczych nie możesz pić, ale wcześniej mogłeś zabalować tak że w organizmie masz jeszcze alkohol który nie może przekraczać 0,2.
    Jakby nie bardzo rozumiem ... tzn. lepiej być w stanie wskazującym niż trzeźwym ale pijącym mniej niż 24 godz przed rozpoczęciem czynności lotniczych

    Ktoś może mi objaśnić sens takiego zapisu, bo dla mnie trochę to bez sensu.

    Mnie się zawsze wydawało, że lepiej jak ktoś trzeźwy jest niż jak coś tam w organizmie jeszcze ma
    Wszystko jest kwestią czasu...

  12. #12
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krecik01 Zobacz posta
    Jakby nie bardzo rozumiem ... tzn. lepiej być w stanie wskazującym niż trzeźwym ale pijącym mniej niż 24 godz przed rozpoczęciem czynności lotniczych
    Musisz spełniać obydwa warunki
    - nie pić 24 h przed rozpoczęciem czynności
    - mieć poniżej 0,2 promila

    Jesli masz 0,1, ale piłes 22h 30' przed lotem, lub piłeś 24h55' przed lotem, ale we krwi zostało Ci jeszcze 0,3 promila NIE LATASZ!
    M..M

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Wszyscy piszecie o tych 24h, ale w jakim obowiązującym dokumencie można to znaleźć?

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m..m Zobacz posta
    Musisz spełniać obydwa warunki - nie pić 24 h przed rozpoczęciem czynności - mieć poniżej 0,2 promila Jesli masz 0,1, ale piłes 22h 30' przed lotem, lub piłeś 24h55' przed lotem, ale we krwi zostało Ci jeszcze 0,3 promila NIE LATASZ! M..M
    Dokładnie tak jest.
    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Wszyscy piszecie o tych 24h, ale w jakim obowiązującym dokumencie można to znaleźć?
    Było wyżej w tym samym temacie :-)

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Było wyżej w tym samym temacie :-)
    Sam napisałeś, że PL-6 zostało chyba zastąpione Dlatego pytam, bo JARy mówią o conajmniej 8 godzinach (OPSy o 8h).

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    napisałem chyba, na innym czytałem że obowiązują JARy oraz PL-6

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    OK, PL-6 faktycznie obowiązuje nadal jako załącznik nr 2 do rozporządzenia MI z 5.11.2004.

  18. #18
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m..m Zobacz posta
    Musisz spełniać obydwa warunki
    - nie pić 24 h przed rozpoczęciem czynności
    - mieć poniżej 0,2 promila

    Jesli masz 0,1, ale piłes 22h 30' przed lotem, lub piłeś 24h55' przed lotem, ale we krwi zostało Ci jeszcze 0,3 promila NIE LATASZ!
    M..M
    Te wszystkie założenia z ilością i czasem, ustalonymi przez yyy może inaczej zapisanych w owych obowiązujących prawnie dokumentach są dla mnie jasne. Troszke tylko glupie dla mnie jest, że można być po ostrej balandze, która skończyła sie 35 godz przed rozpoczęciem czynności lotniczych i w momencie rozpoczęcia zostało nam w organizmie 0,1 promila, a nie można wypić nie wiem kufla piwa 23 godz przed rozpoczęciem czynności i w momencie rozpoczęcia mieć 0,00 na alkomacie.

    Wszędzie trąbią, że nawet najmniejsza ilość alkoholu w organizmie ma jakiś tam negatywny wpływ na człowieka, a tu wychodzi na to, że liczy się czas spożywania a nie ilość alkoholu we krwi (bo jest tam jakaś minimalna granica a nie 0,00 promila jak powinno być wg mnie.)
    Wszystko jest kwestią czasu...

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krecik01 Zobacz posta
    Te wszystkie założenia z ilością i czasem, ustalonymi przez yyy może inaczej zapisanych w owych obowiązujących prawnie dokumentach są dla mnie jasne. Troszke tylko glupie dla mnie jest, że można być po ostrej balandze, która skończyła sie 35 godz przed rozpoczęciem czynności lotniczych i w momencie rozpoczęcia zostało nam w organizmie 0,1 promila, a nie można wypić nie wiem kufla piwa 23 godz przed rozpoczęciem czynności i w momencie rozpoczęcia mieć 0,00 na alkomacie.

    Wszędzie trąbią, że nawet najmniejsza ilość alkoholu w organizmie ma jakiś tam negatywny wpływ na człowieka, a tu wychodzi na to, że liczy się czas spożywania a nie ilość alkoholu we krwi (bo jest tam jakaś minimalna granica a nie 0,00 promila jak powinno być wg mnie.)
    Takie mamy chore ustawodawstwo , niestety . Kreciku ale nikt nie widzi problemu zebys zrobil licencję , moze podczas jakijs wizyty w pubie ktos sie cos dopatrzy i sprawdzi , jak zrobila AD-ASTRA w kolegami z ULC . Jak widac w tym srodowisku mnostwo kablarzy i brak jednosci . Wiec radzilbym uwazac na wizyty w pubie

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    W pewnych środowiskach mogą całymi partiami licencje zabierać za picie dzień przed. Ad-Astra to jest ta firma która darła koty z ULC o Babice ?.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •