Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie On the pattern 7B2


    Polecamy

    Polecialem z jednym z instruktorow ktory wyrazil ochote poznania samolotu. Pierwsze siedem startow i ladowan mialem rece (i nogi) w pogotowiu ale ten ostatni raz postanowilem wykorzystac moment i pstryknac pare zdjec. Stad sie wzial ten mini reportaz.
    [IMG]file:///Users/greg/Library/Caches/TemporaryItems/moz-screenshot.png[/IMG]
    Start z pasa 14

    ster kierunku w prawo do konca ...
    i jedziemy

    AT-4 odrywa sie od ziemi prawie niezauwazalnie ...

    Spokojnie nabieramy wysokosci (ok 60kts)








    Na Crosswind



    i wejscie na Downwind



    Downwind




    wejscie na Base


    rozgladam sie za CAP ...

    Kiedys taki jeden wlecial mi przed nosem na Final ... nawet nie pofatygowal sie powiadomic przez radio ze bedzie ladowal na pwrost ... Dobrze za maluja te samoloty w dosc jaksrawe kolorki ...



    i wejscie na Final










    Na podejsciu 60 kts, klapy na final 40. Na Short Final 55kts a przy wyrownaniu 50kts. W czasie wyrownania pieknie wytraca predkosc do ok 40 kts i delikatnie dotyka kolami pasa. Nieco wieksza predkosc i samolot niesie nad pasem dosc dlugo

    Mam nadzieje ze sie podbalo.
    Moze ktos z czytelnikow ma doswiadczenia z lotow AT-4 albo AT-3 ?? Chetnie poslucham uwag doswiadczonych pilotow.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Hi Greg,
    no fajny circuit tam macie, hard runway, blota z klap nie trzeba zmywac
    co do Twojego samolociku, to takze chetnie poslucham doswiadczonych kolegow. Nigdy nie latalem na AT. Latam PA28. Jeszcze jedna sprawa, ktora sie rzuca w oczy na tych zdjeciach to sakramencka widocznosc z kokpitu. Jak jest latem, nie za goraco?
    pzdr

  3. #3
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Lata sie tym swietnie. Probowalem pare roznych samolotow i wszystko padalo w porownaniu do AT-4.
    To po prsotu trzeba sprobowac. Tam u Was w UK chyba pare sztuk AT-3 lata. AT-3 to jest prwaie to samo co AT-4. Jedynie nieco wieksza predkosc przeciagniecia (chyba 44 z klapami natomiast w AT- 4 to jest ponizej 39kts; ja sprawdzalem i wyszlo ok 34kts przy masie ok 1300lb).
    Ladowanie w Northampton (7B2) zawsze bylo dla mnie wyzwaniem glownie ze wzgledu na waski (tylko 50ft) pas. Jakosc nawierzchni swietna ale wasko jak cholera
    Probowalem ladowanie z 15kts wiatrem z boku i dawalo sie ladowac ze slizgiem ale to byl max do czego zdolne byly lotki. Pewnie ladujac "crabbing" da sie przy wiekszym wietrze bocznym.

    Owiewka jest naprawde niesamowita. Zawsze mam wrazenie ze nie ma nic miedzy mna a chmurkami Inna sprawa ze tak jest dopiero jak poczyscilem nieco te plexe. Samolot ma juz ponad 1000h i jak mozna sie spodziewac powierzchnia jest dosc porysowana. Po jednym z podejsc do lotniska, kiedy nie widialem kompletnie nic z powodu slonca w prosto w oczy, zawzialem sie zeby to doprowadzic do porzadku.
    Po umyciu obu powierzchni potraktowalem calosc Futurem w sprayu. Zredukowalo zniszczenia powierzchni o ok 50%. Jeszcze ze dwa , trzy razy i bedzie jak nowa .
    AT-4 ma dosc dobrze rozwiazany temat nawiewu. Owiewka ma wloty ktore przechodza w cztery otwory wentylacyjne na tablicy (gorna krawedz tablicy). Sa tam umieszczone cztery wloty z regulowana iloscia przeplywu. Jak pracuje smiglo to jest dmuchanie
    Owiewka ma na gorze uchwyt ktory rowniez pelni role wylotu wentylacyjnego.
    Jesli nie czekasz za dlugo ze startem silnika przy zamknietej owiewce, to nie ma problemu z nagrzewaniem.
    Oczywiscie warto miec jakis berecik na glowie aby slonce nie operwoalo na mozg

    Ogolnie mowiac samolot naprawde byl dosc gruntownie przemyslany na etapie wstepnego projektu i to daje sie zauwazyc.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  4. #4
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    "rozgladam sie za CAP ..."
    Dla tych ktorzy nie wiedza : CAP to jest "Civil Air Patrol" - Czesto lataja jakby cale niebo do nich nalezalo. Mialem taki przypadek kidey mialem juz wejsc na FINAL kiedy zauwazylem katem oka ze cos sie rusza po prawej stronie - i okazalo sie ze to Cessna 172 na podejsciu "na wprost" i do tego bez zadnego anonsu radiowego. Po naszym upomnieniu przez radio przeprosili i tlumaczyli sie jakoby zepsulo im sie radio - w magiczny sposob zauwazyli to po naszej transmisji.
    Niestety takie przypadki sie zdarzaja. Pare dni temu lecac z ogladania jesieni nowu mialem spotkanie tym razem z CTSW ktory nie fatygowal sie powiadomic o swojej pozycji w okolicy i wejsciu na pattern.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Swietne zdjecia jesiennych drzew i kolejna super relacja. Czekam na wiecej...
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  6. #6
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzieki za mile slowa. Zawsze to przyjemniej jak dostane takie posty
    Weekend coraz blizej. Moze pogoda bedzie zdatna do lotu to bedzie nowy reportaz.
    Pozdr
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •