Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie Northampton (7B2) - Chatham (KCQX) - Northampton (7B2)


    Polecamy

    Dzis wybralem sie na dlugo planowany lunch na lotnisku Chatham (KCQX) na Cape Cod.
    Trasa 123 nm, planowany czas przelotu ok 1.4 godz.
    Zatankowalem o pelna (18.5 gal) i wyruszylismy z Rich'em

    Polecielimsy na wys 5,500 ft. Od razu po starcie poprosilem Bradley Approach o Flight Following i dzieki temu mozna bylo latwiej oddychac Te trzecie oczy jednak bardzo sie przydaja.

    Najpierw minelismy Quabbin a potem po lewej zostawilismy Worcester (konia z rzedem temu kto wie jak to wymowic )



    Daleko po lewej widac zamglony Boston



    a po prawej widac Providence (RI)
    Przelaczylismy sie na Providence Approach i kontynuowalismy Flight Following.



    Od razu widoczne z daleka lotnisko Plymouth. To miejsce gdzie jest replika Mayflower oraz odbudowana siedziba pierwszych osadnikow w Nowej Anglii.



    Wlecielismy nad zatoke i musielismy obnizyc lot z 5,500 to 3,500 ze wzgledu na niska podstawe chmur nad Cape Cod.
    Flight Following przejelo Cape Approach. Oczywiscie moj akcent tym razem spowodowal dosc dluga konwersacje z osrodkiem kontroli lotu Za nic nie mogla zrozumiec gdzie lece . W koncu Rich pomogl jej zrozumiec moj polski akcent i lecielismy dalej



    zaczela sie lekka turbulencja pod chmurkami


    Podeszlismy na Crosswind do pasa 24. Samolot mimo ze bylem dosc wysoko ladnie wytracil wysokosc (klapy 40) i bardzo ladnie udalo mi sie wyladowac, krotki dobieg i taxi do miejsca postoju

    Pas dlugosci ok 3000ft oraz szerokosci 100ft (nie to co u nas w Northampton 50 ft )
    A to miejsce naszej podrozy - restaauracja i wreszcie upragniony lunch.
    Bylem juz mocno glodny



    Na miejscu jest stacja benzynowa


    A to restauracja






    Po smacznym obiadku pora wracac.
    Tym razem Rich wystartowal i zrobil jedno kolko wokol lotniska wiec moglem zrobic pare fotek ...










    Niestety podstawa chmur nade Cape Cod byla dosc nisko wiec postanowilismy wzniesc sie ponad te balwanki.





    Musze przyznac ze lot slalomem miedzy churami bardzo mi odpowiadal






    A to kanal oddzielajacy Cape Cod od reszty Massachusetts.



    Lot powrotny byl nieco szybszy ale predkosc nie powalala na pkolana. Przy 5200 rpm mielismy raptem 95-100kts. Niestety nieco zwiekszone opory powoduje strate ok 10 kts no ale nie narzekam zbyt glosno. Calosc trasy zajela 3.1 godziny (z rozgrzewaniem silnika oraz dodatkowego przelotu nad pasem w Chatham. Silnik zuzyl 13.5 galonow.

    Powrot i ladowanie w Northampton bez specjalnych rewelacji i tak zakonczyl sie dzisiejszy wypad na lunch na Cape Cod.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    hej
    Super relacja i bardzo ladne zdjecia.
    Wyglada na udany dzien

    Flight following to dobra serwis. Nie spotkalem sie z ta nazwa w Uk. Uzywamy radar service nazywany zazwyczaj basic lub traffic. Nomenklatura rozna, idea podobna.
    Gratuluje wypadu i pzdr

  3. #3
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Kolejna fajna relacja I ciekawa alternatywa na lunch
    Zazdroszczę Ci tego latania po Stanach

  4. #4
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Fajna relacja i do tego na jednym z naj naj samolotów pozdr.

  5. #5
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Dziekuje Panowie. To milo kiedy mozna sie dowiedziec ze moje opowiesci sie podobaja
    Dzien byl bardzo fajny, to trzeba przyznac. Nieco praktyki w kontaktach z Flight Following jest mi bardzo potrzebne
    Planuje wiecej lotow w przestrzeni D, C no i moze B w tym roku. Northampton jest polozone zaledwie pare mil na polnoc od Westover (Class D) oraz Westfield (Class D) oraz Bradley (Class C). Musze miec nieco wiecej praktyki zeby nie zrobic z siebie "matola" w czasie rozmow z wieza ktore predzej czy pozniej beda konieczne.

    Wczoraj (sobota) wybralem sie z kolega do Orange (ORE) na lunch. Niestety kolega byl tak zaaferowany ladowaniem na nieznanym terenie ze zapomnial robic zdjecia. Moze nastepnym razem.
    Bylo juz nieco pozno bo restauracja (zwykly "diner") otwarta tylko do 14:00. Dowiedzielismy sie o tym od jednego ze starszych pilotow na lotnisku w Orange. Oczywiscie po chwili powiedzial " jak sie masz" bo zauwazyl Polskiego Orzelka na mojej kurtce ). Pobieglismy na druga strone ulicy aby zdazyc z zamowieniem czegos do jedzenia, a obaj bylismy juz dobrze wyglodnieli. Dobra polska kielbasa z chlebem i musztarda to przysmak. Szkoda ze pifka nie mozna do tego dodac

    W drodze powrotnej zachaczylismy o Turners Falls (0B5) ale pas byl zamkniety z powodu remontu.

    Zawrocilismy do Northampton i nad rzeka przelecielismy do domu.
    Tym razem ladowanie na pasie 32






    Latanie po Nowej Anglii to duza przyjemnosc. Duzo roznorakiego krajobrazu. Dla kazdego cos sie znajdzie.
    Ja jednak wspominam ciagle lot nad Krosnem w ub roku. To byla duza przyjemnosc mimo ze nie ja pilotowalem AT-4 ale nie narzekam bo mialem okazje podziwiac uroki Polskiego Nieba . Marzy mi ise latanie w Polsce ... moze kiedys znowu mi sie to uda Lot w gorach na RWD-5

    Nasz AT-4 zwraca na siebie uwage wszedzie gdzie sie pojawiam. W Orange rowniez. Przyszlo do nas kilku pilotow aby sie dowiedziec wiecej na temat naszego gobosza
    Malo znajacy temat Light Sport pytaja o akrobacje i predkosc , spodziewajac sie ze to przynajmniej 200 kts a ja ledwo daje rade wyciagnac 100kts (bez oslon na kolach)

    Jak pogoda dopisze to w Weekend polecimy gdzies na poludnie do Connecticut.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  6. #6
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    gzt, latacie na Pb czy na Avgasie?

  7. #7
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    na 100LL. Niestety teraz cena w Northampton to $4.59 za galon
    W USA zawartosc alkoholu jest 10% a chca to zwiekszyc o 5%. Potencjalne problemy zwiazane z alkoholem w paliwie zmieniaja zupelnie zysk (czy mniejsze koszty) z roznicy ceny.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    gzt bardzo lubie Twoje relacje. Od razu przypomina mi sie latanie w Stanach, ktore do tej pory bylo moim najlepszym ze wszystkich miejsc. Po prostu uwielbiam te przestrzenie, mase swietnych lotnisk, dostepne sluzby i to ze pilot po wyladowaniu wie, ze lotnisko jest dla niego i nie musi sie tu czuc jak intruz.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gzt Zobacz posta
    po lewej zostawilismy Worcester (konia z rzedem temu kto wie jak to wymowic )
    Ja wiem tylko dlatego ze tam bylem (kilka razy) i mi miejscowi powiedzieli .. wyobraz sobie ze wymawiasz tak samo jakby to bylo Wooster (tak, tak na tym polegaja czeste nielogicznosci angielskie wymowy). Dobre zdjecia jak zawsze.

  10. #10
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    gzt bardzo lubie Twoje relacje. Od razu przypomina mi sie latanie w Stanach, ktore do tej pory bylo moim najlepszym ze wszystkich miejsc. Po prostu uwielbiam te przestrzenie, mase swietnych lotnisk, dostepne sluzby i to ze pilot po wyladowaniu wie, ze lotnisko jest dla niego i nie musi sie tu czuc jak intruz.
    To prawda ze jest gdzie latac nawet w Nowej Anglii, choc na zachodzie jest prawdopodobnie jeszcze wiecej miejsca
    Ja na razie nie wybiram sie nigdzie dalej niz 200nm od Northampton. W przyszlym roku chce odwiedzic wszystkie lotniska w Massachusetts a jest tego dosc sporo. Prawdopodobnie omine tylko Class B (Logan) oraz Class C (Bradley) Jakos nie bardzo chce placic za ladowanie na ich pasach a dodatkowo juz raz mialem watpliwa przyjemnosc wpasc w wiry za duyzm "jetem" Nic przyjemnego.

    N077GL: Worcester rzeczywiscie jest zludna nazwa czyt sie dokladnie tak jak napisales. Oczywiscie wiedza o tym Ci ktorzy tu lub w okolicy byli choc raz
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •