Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie Sobotni wypad do KGBR - Walter Koladza Airport


    Polecamy

    W sobote wybralem sie z kolega na zachod. Na granicy NY/MA oraz CT jest male lotnisko Walter Koladza Airport (KGBR).
    Lotnisko to typwe "Pilots Airport" z jednym pasem o dlugosci 2600 ft oraz szerokosci 50 feet. czyli jest to o cale 1000 feet krotsze niz w Northampton.
    Lotnisko jest polozone na wysokosci 740 ft MSL.
    Czytalem pare tygodni temu atrykul w magazynie lotniczym o tym lotnisku i jego wrecz sielankowej atmosferze i jus wtedy nosilem sie z planem przelotu do GBR.
    Dystans to zaledwie 36 nm czyli powinno nam zajac jakies 25 minut.
    Lecielismy na wysokosci 3000ft.

    Zaraz po starcie z Northampton (7B2) kurs na 272 przy czym przelot nad Northampton na wysokosci 1500 ft coby na wszelki wypadek trzymac sie ponizej podejscia na pas Westfield (KBAF).
    Potem zaczely sie gorki





    Interstate I-90 pod nami. To tzw Mass Pike, jedyna platna autostrada w Massachusetts. I-90 laczy Boston z Albany, Buffalo i dalej na zachod. Ja najdalej jechalm nia do Buffalo (przejscie graniczne w Niagara Falls do Kanady).





    Gdzies tam jest lotnisko, tylko ktore to pole ??







    Po odnalezieniu lotniska wsrod pol je otaczajacych, zaczalem obnizac lot spirala 500ft/min



    Na lotnisku spory ruch. Dwa samoloty startuja i jakis szykuje sie do wejscia na pattern.
    Planuje ladowanie na pasie 11 ...




    Poczatkowo planowalem podejscie na 45 downwind do pasa 11 ale UNICOM poinformowal ze uzywaja dzis pasa 29 wiec przelecialem ponad pasem i wszedlem na downwind do pasa 29.




    Base na 29









    Pas jak widac nie jest w najlepszym stanie ale nie ma "dziur".









    Stacja benzynowa (100LL)


    A to budynek FBO





    For Sale
    Ladne kolorki nieprawdaz??





    Po krotkim rozejrzeniu sie po okolicy zdecydowalismy sie na powrot. Krotkie sprawdzenie co nas moze czekac po drodze i lecimy



    Zostawilismy lotnisko Waltera Koladzy za soba













    Znowu widzimy I-90



    Nad Northampton znizamy sie do wysokosci pattern (1120ft MSL)



    juz na final do pasa 14



    i ladowanie



    Mam nadzieje ze zdjecia mowia same i nie musze nic dodawac do tej relacji coby jej nie "popsuc"
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gzt Zobacz posta
    Mam nadzieje ze zdjecia mowia same
    Zwlaszcza te na ktorych widac jakie floty samolotow (bo inaczej tego nie mozna nazwac) stoja tutaj na lotniskach (i to na ilu lotniskach...)
    Pisz jak najwiecej i wrzucaj jak najwiecej zdjec to moze niektorym u nas w kraju otworza sie oczy, ze nie jestesmy pepkiem lotniczego swiata i warto jezeli sie ma mozliwosc przynajmniej troche polatac w Stanach.

  3. #3
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Bardzo ładnie
    Oby więcej fotek z samolotem
    A mi osobiście bardziej podoba się kolor (i sam) AT-4 niż ten Piperek for sale Ale kolor ciekawy, to fakt.

  4. #4
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Dziekuje Panowie. Ciesze sie ze moje relacje sie podobaja. Lubie latac i lubie rozmawiac o lataniu (tzw Hangar Flying) Jeszcze lepiej jelsi mozna to gadanie ubarwic fotkami.
    tym razem zdjecia robil kolega a ja tylko powozilem
    Nie jestem zbyt doswiadczonym pilotem i musze sporo uwagi poswiecac na kazda czynnosc. Robienie zdjec i sterowanie nie ida w parze. Mysle o zamontowaniu aparatu lub kamery na stale ale to wiaze sie z pewnymi ograniczeniami. Stanowczo lepiej jest wziac kolege (lub kolezanke) z aparatem . Lot do GBR byl dosc spokojny ale brak pol do ladowania awaryjnego , nieco deprymuje. Wlasnie w ub tygodniu jakis samolot wystartowal z Nowego Yorku (upstate) z zamiarem dotarcia do GBR. Niestety rozbil sie na ktorejs z gor Berkshires. O ile pamietam to dopiero w Piatek pogoda nadawala sie do lotu. Silne wiatry przez pierwsza czesc tygodnia. Efektem tego bylo znalezienie smaolotu dopiero w piatek. Warto miec na uwadze potencjalne ladowiska po drodze. Ciagle jestem nerwowy kiedy naokolo same drzewa i giry ...

    Jescze chcialem dodac pare slow na temat Koladza Airport.
    Znalazlem artykul o ktorym wspomnialem w relacji:

    Light Sport Chronicles: Little Airports - Plane & Pilot Magazine | PlaneAndPilotMag.com

    Bardzo ladnie oddaje ducha tego lotniska. Zapraszam do przeczytania.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  5. #5
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gzt Zobacz posta
    Lubie latac i lubie rozmawiac o lataniu (tzw Hangar Flying)
    Ja na razie muszę się ograniczyć do samego gadania

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •