Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Żerniki 16.01

  1. #1
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie Żerniki 16.01


    Polecamy

    Witam !

    To moja pierwsza, krótka relacja z lotu GA, więc proszę nie spodziewać się szału w jakości zdjęć i filmu - są dokumentacyjne

    Niedziela, 16tego stycznia przywitała nas mało obiecującą pogodą - wstałem wcześnie rano i szybko w telefonie sprawdziłem METAR - widzialność 6km nie zachwycała. ICM jednak pokazywał poprawę od godziny 10 i z taką też nadzieją wyjechałem na lotnisko.

    Do Żernik z domu dostałem się w niecałą godzinę. Lotnisko jest położone w atrakcyjnym miejscu pod względem dojazdu, praktycznie przy progu pasa 06 przebiega droga S11, która kilka kilometrów dalej łączy się z autostradą A2.

    Poczekałem na znajomego, który dojechał z Poznania i zaraz zobaczyliśmy że na lotnisku też mają powódź ! Jedyna droga dojazdowa od biura do hangarów i pasa startowego została zalana (utworzył się normalny, głęboki, rwący potok). Właściciel lotniska był jednak na to przygotowany i przeprawiliśmy się przez niego koparą "CAT" (jechałem pierwszy raz, ciekawa sprawa !)





    Pogoda poprawiła się, w METARzem dla EPPO pojawiły się upragnione cyferki "9999". Wyhangarowaliśmy i zatankowaliśmy Cessnę 172N SP-ROD - maszyna o tyle fajna, że zamiast 160 konnego silnika ma jego wersję o mocy 180hp. Zrobiłem obchód i zasiedliśmy - z przodu po mojej stronie ojciec, który chciał w końcu zobaczyć jak wygląda takie "małe" latanie a z tyłu znajomy, również pasjonat lotnictwa.

    Trasa lotu na dziś to Żerniki - Kilo (Kleszczewo) - Czerniejewo - Gniezno - Trzemeszno - Kilo - Żerniki. Wiatr był znikomy i wg. obliczeń trasa powinna zająć nam 40min. Lotnisko znajduje się w strefie Krzesin więc każde intencje musimy im zgłaszać, podkołowaliśmy do pasa i zgłosiłem gotowość do odlotu. Porównując tą maszynę do C150 na której też szkoliłem się do licencji to ta 172 naprawdę jest "rakietą" Wznoszenie do 1000ft zajęło nam chwilę.

    Kleszczewo, czyli pkt. Kilo znajduję się przy autostradzie A2 bardzo blisko Żernik, więc szybko opuściliśmy strefę i nawiązaliśmy łączność z FIS Poznań. Przekazaliśmy im naszą trasę lotu i skierowaliśmy się w kierunku Czerniejewa utrzymując 1000 stóp. W tej okolicy znajduję się sporo lasów do których dolatując, zauważyłem dość drastyczny spadek widzialności nad nimi, dodatkowo niskie chmury w tym rejonie... Już przygotowałem się na wykonanie zawrotu o 180 stopni i powrót, gdy znów zaczęło się poprawiać - postanowiłem więc kontynuować lot nad 1szą, historyczną stolicę Polski.

    Do Gniezna dolecieliśmy wzdłuż budującej się drogi ekspresowej S5 - z powietrza dokładnie można zobaczyć jak przebiegają prace i ile już rozkopano Lot przebiegał bardzo spokojnie, praktycznie zero turbulencji, na trasie utrzymywaliśmy 120 KIAS. Przelecieliśmy niedaleko centrum przez co mieliśmy ładny widok na katedrę jak i całe stare miasto.









    Tego dnia ruch był chyba bardzo znikomy bo oprócz nas nie słyszałem żadnej transmisji na częstotliwości FISu poza jednym przelotem jakiegoś śmigłowca.

    Po minięciu Gniezna wykonujemy nad Trzemeszno - mała mieścina położona 15km na wschód od niego, więc w 4min dolatujemy. Tutaj tylko jedno szybkie zdjęcie swojej posesji i wracamy po prostej do Poznania. Po prawej stronie raz jeszcze mieliśmy widok na Gniezno.








    W połowie drogi, nad lasami w okolicy nieszczęsnego Czerniejewa znów zmniejszyła się widzialność i pod nami pojawiły się marnotrawne chmury bardzo niskiego pułapu (my cały czas na 1000ft). Spotkaliśmy się ponownie z budowaną S5 która zaprowadziła nas bezbłędnie do A2 i punktu Kilo. Zgłosiliśmy się do EPKS TWR i dostaliśmy zgodę na wlot do strefy. Podejście do pasa 24 wykonałem z 3 zakrętu i usiadłem przelatując nad wodą - byłem pewien, że jest to jakieś jezioro - moje zdziwienie było niemałe gdy potem na mapie zobaczyłem że w tym miejscu przepływa tylko maleńki rów

    Budowa S5 :



    Pożegnaliśmy się z Krzesinami, schowaliśmy Ceśkę, "autobus" w postaci koparki przyjechał, zawiózł nas pod biura i wróciliśmy do domu. Uważam lot za bardzo udany


    Krótki film autorstwa kolegi, składany przeze mnie do obejrzenia tutaj : YouTube - C172 SP-ROD 16.01.11

    Zamieszczone zdjęcia są autorstwa mojego ojca, ja jako jednak "świeży" pilot wolę skupiać się na pilotowaniu Mało tekstu, ale przelot dość rutynowy więc nie bardzo nawet jest o czym pisać. Mam jednak nadzieję, że kogoś to choć trochę zainteresowało

    Pozdrawiam !
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  2. #2
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Ciekawa relacja i film. Oby więcej takich Twojego autorstwa.

  3. #3
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Fajna relacja.
    Szkoda, że nie ma fotki na kokpit

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Że też ja się tak guzdram z tą PPL-ką... Zazdroszczę piekielnie. Relacja zwięzła, konkretna i dzięki temu ciekawa od początku do końca Z jakim wyprzedzeniem umawiałeś się na lot?

  5. #5
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Że też ja się tak guzdram z tą PPL-ką...
    U mnie jak na razie przeszkodą jest wiek i budżet

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    U mnie sesja na uczelni Na szczęście już niewiele zostało - dokończenie szkolenia praktycznego i egzamin praktyczny. Z tym, że szkolenie zaczynałem półtora roku temu

  7. #7
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Z jakim wyprzedzeniem umawiałeś się na lot?
    Jednodniowym, polecam TimeBROS
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  8. #8
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    U mnie sesja na uczelni Na szczęście już niewiele zostało - dokończenie szkolenia praktycznego i egzamin praktyczny. Z tym, że szkolenie zaczynałem półtora roku temu
    Przynajmniej przez te 1,5 roku coś latałeś a ja nic

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Gratulacje.
    Fajny locik.
    pozdrowienia

  10. #10
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzieki za relacje i zdjecia. Sama przyjemnosc ogladac Polske z gory.
    Pozdr
    G
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •