Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
  1. #1
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie Lot z Glenns Falls do Northampton


    Polecamy

    Niestety tym razem bez zdjec natomiast z filmem.
    Polecielismy z Richem do KGFL Glenns Falls (NY) na lunch. Rich ciagle mnie wyciaga na takie przeloty abym nie zgnusnial za biurkiem i nabijal godziny. dzieki temu przynajmniej raz w tygodniu musialem dodac ze dwie godziny do mojej ksiazki lotow.

    Tym razem testowalem kamery. Postanowilem wyposazyc samolot w kilka kamer i probowalem rozne rozwiazania. Tym razem uzylem kamere Contour z podlaczeniem do interkomu, nazwana NFlightcam.

    W tamta strone lecielismy na wysokosci 4500 ft, nieco ponad chmurami i mielismy Flight Following najpierw z Bradley Approach potem Boston Center i wreszcie Albany Approach. Lot bardzo przyjemny, slonce i troszke chmur.

    Po lunchu pogoda sie nieco pogorszyla. Chmury sie zagescily szczegolnie ponad gorami i zdecydowalismy wracac na wysokosci 3000. Do tego wszystkeigo Rich przekonal mnie ze powinienem sprobowac lotu z prawej strony. Zgodzilem sie bo musze nabierac praktyki. W kocu chce miec te CFI po nazwisku

    Zaraz w trakcie startu okazalo sie ze nie jestem przygotowany do takiej zmiany i Rich przejal stery. Potem ciagnalem caly lot az do ladowania gdzie Ric znowu przejal kontrole.

    A to film z tego lotu (powrotu). Niestety kamera nie uchwycila momentu kiedy zaskoczyl nas Diamond ktory pojawil sie na tle chmur zaledwie 100m przed nami z bardzoo niewielka roznica wysokosci. Zaden z san go wczesniej nie zauwazyl. Lekka mgla, chmury i bialy samolot na ic tle .... to przepis na kolizje. Z tego powodu dobrze jest miec Flight Following ale ... na tej wysokosci malo praktyczne.

    YouTube - Flying right seat from KGFL to 7B2 in Gobosh (Aero AT-4)

    Z tego - miedzy innymi - powodu, zdecydowalem sie na maly upgrade awioniki. Juz od pewnego czasu przezady gyrosopowe zaczely szwankowac. Postanowilem dolozyc nieco grosza i sprawic sobie system umozliwiajacy "wczesne ostrzeganie". Zdecydowalem sie na Aspen Evolution 1000 oraz GTX330 w/ES.

    A oto jak to wyglada po zamontowaniu.


    Mam nadzieje ze zda egzamin i nastepny Diamond bedzie widoczny prznajmniej z odleglosci 6 nm.


    Na koniec jeszcze krotki lot po okolicy Northampton i Amherst z kamera pod skrzydlem
    YouTube - Sunday's Flight
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wlkp.

    Domyślnie

    Filmy miazga - super ! Powiedz, jak zamontowałeś tą kamerę pod skrzydłem i co to za cacko, gdyż sam się do takiego czegoś przymierzam ?

  3. #3
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Ciesze sie ze sie podobalo. To na razie wprawki bo sam nie weidzialem jak to wyjdzie.
    Jeszcze chce sprobowac kamere na ogonie i patrzac do tylu - moze byc fajne ujecie podczas startu ale nie tylko.

    Kamera pod skrzydlem jest zamocowana do "ucha" ktore jest umieszczone na koncowce skrzydla.



    Tak to wyglada


    Oczywiscie motnowalem kamere bez wiszacego przewodu .
    Stosuje kamery Contour w tym jedna z mozliwoscia podlaczenia do intercomu (NFlightcam).



    Kamera ma pamiec 16GB (microSD) oraz baterie na ok 2 godziny. Zapis jest w formacie MOV. Uzywam Premiere Express do obrobki filmu.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  4. #4
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Niezle, widze ze masz stara wersje szachownicy...respect.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  5. #5
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Dziekuje, dziekuje

    Wlasnie mialem okazje (lub raczej koniecznosc) lotu testowego po zamontowaniu Aspen Evolution PFD. Zrobilem z tego maly film. Zapraszam do ogladania (zanim nie zostanie skasowany )

    YouTube - Testing Aspen Evolution 1000 on Gobosh (AT-4)

    szkoda ze nie mozna "wpiac" klatki filmu w srodek postu
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  6. #6
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Fajny film Miło się oglądało

    Jak byś chciał to można by wrzucić miniaturę filmu z YouTube

  7. #7
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Skyfighter Zobacz posta
    Fajny film Miło się oglądało

    Jak byś chciał to można by wrzucić miniaturę filmu z YouTube
    Dzieki.
    Jasne ze bym chcial wrzucic miniature ale nie bardzo wiem jak to zrobic.

    A tu jest ostatni lot - test w locie aspen PFD
    YouTube - Testing Aspen Evolution 1000 on Gobosh (AT-4)
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  8. #8
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Równie fajny film

    Gdy piszesz post nad polem do pisania masz ikonki. Wybierz tą od filmu i wklej URL
    Po tym 'zabiegu' ukazuje nam się to

  9. #9
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    dla mnie bomba
    Dziekuje za wskazowke !!
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  10. #10
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Nie ma za co

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam

    Super relacja.
    Mialem przyjemnosc latania At-3 i tu pytanie czy w At-4 zrobili juz sterowane przednie kolko, bo w 3 to byl problem, mielismy nawet w klubie wypadek, ze uczen poszedl w krzaki po otwarciu przepustnicy, oczywiscie role tu odegral rowniez brak offset'u na silniku.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  12. #12
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Witam i dziekuje
    Kolko w AT-4 jest dokladnie tak samo zrobione jak w AT-3. Na poczatku mialem z tym niewielkie problemy szczegolnie przy zwiekszaniu mocy na starcie. Teraz absolutnie nic bym nie zmienil
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    gzt gratuluje kolejnej wyprawy i upgradu avioniki.
    Twoj glass cockpit robi wrazenie. Jestem ciekaw Twoich wrazen z codziennej eksploatacji. Sam latam na 6packu, nie mialaem jeszcze okazji korzystac z Aspena ale slyszalem ze to popularny upgrade w USA. (takze2 albo3 obok siebie )
    pzdr

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Ja także używam ContourHD 1080p i choć na poniższym filmie wykorzystałem też dwie GoPro, ale zdecydowanie bardziej polecam "konturkę" z co najmniej dwóch powodów - lepsza jakość i gotowy plik MOV do odtworzenia bez konwersji.

    Poniżej takie coś mi wyszło: kamera "na dziobie" to Contour, a na pilota i na skrzydle to GoPro (obraz z kamery na skrzydle został dodatkowo obrócony o ok. 180 st. gdyż nagrywała "do góry nogami" co pogorszyło jakość obrazu.

  15. #15
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Swietny film !!!
    Widzialem GoPro ale nie robilem nia zadnego filmu. Wydawala mi sie calkiem niezla. Wole jednak Contour z powodow jak wyzej. Przede wszystkim mozliwosc nagrywania z intercomu.
    Ogladajac Twoje wyczyny nad autorstada ciekawy jestem co tez ludzie sobie mysla na dole? Czy zdaja sobie sprawe jak to fantastycznie wyglada z gory ?

    Az sie ckni do lotow starym J3 z otwartymi drzwiami i oknami tylko zeby bylo juz nieco cieplej

    Co do Aspena to na razie przelecialem sie dopiero godzine, testujac zakrety oraz pitch (pochylenie ?). Heading jest OK bez zadnego problemu. Po zaledwie dwoch okregach, dogral sie do rzeczywistosci z dokladnoscia do 1 stopnia.
    Musze zrobic testy predkosciomierza na pelnym zakresie, od min do max. Do nagrywania przyzadow uzyje innej kamery - musze miec zoom na poszczegolne wartosci, aby bylo czytelne. Teraz tylko czekac na pogode.
    Na poczatku skusilem sie na PFD Pilot czyli najtansza wersje, podstawowa, ale ze chcialem wyswietlac trafic wiec musialem dokupic licencje do wersji PRO. Oczywiscie nie wykorzystuje mapy pogody, bo placic prawie $100 na miesiac za te przyjemnosc nie mam ochoty. Latam tylko dla sportu, wiec ja wybieram pogode i iphone oraz ipad z foreflight mi wystarczy
    Wymienilem tez transponder na GTX330 w/ES, co daje mi mozliwosc sledzenia trafiku w promieniu ok 6-9 nm. Z naprawy zyroskopu skonczylo sie na kilkunastu k mam nadzieje, ze sie szybko zwroci Samolot lata w szkole lotniczej wiec ma na to szanse.
    Wlasnie dzis mialem okaze rozmawiac z jednym z instruktorow. Wrocil wlasnie z Sun'n'Fun i latal Piperem Sport. Latal juz na wielu LSA i powiedzial tak: "nie rozumiem dlaczego Gobosh (AT-4) nie jest najpopularniejszym samolotem treningowym w USA" ; No coz, ja tego tez nie moge zrozumiec. Od pierwszej minuty lotu polubilem ten samolot jak zaden inny. latalem wieloma, sa szybsze,, sa wieksze ale do nauki laania AT-4 jest wrecz idealny. Zaczyna sie nowy sezon, robi sie cieplej i coraz wiecej ludzi lata. A ze ceny paliwa ida w gore wiec LSA robi sie coraz bardzej popularne.

    Cytat Zamieszczone przez Ramp Handler Zobacz posta
    gzt gratuluje kolejnej wyprawy i upgradu avioniki.
    Twoj glass cockpit robi wrazenie. Jestem ciekaw Twoich wrazen z codziennej eksploatacji. Sam latam na 6packu, nie mialaem jeszcze okazji korzystac z Aspena ale slyszalem ze to popularny upgrade w USA. (takze2 albo3 obok siebie )
    pzdr
    No wlasnie majac jeszcze jeden aspen (tym razem MFD) po prawej stronie to juz chyba wszystko co trzeba do szczescia w lotach sportowych VFR tym samolotem. Jakosc obrazu robi wrazenie. Nie patrzylem jaka jest rozdzielczosc ekranu ale co najmniej 2x lepsza niz Dynon 100 czy Garmin 696.
    W takim samolocie jak Warrior to instalacja tego urzadzenia to bajka. Producent nie daje zadnej gwarancji na montaz w plastikach/kompozytach; tylko metalowe samolotu. Antena/czujnik jest dosc czula na wszelkie zakłócenia pola magnetycznego. Wszystkie srubki, wkrety , mocowania musza byc z elementow nie magnetycznych. Proces instalacji jest dosc prosty ale wymaga dokladnego oczyszczenia powierzchni.
    Jak pisalem, nie mielismy zadnych problemow z kalibracja kierunku - a to jest najtrudniejsze. czas pokaze czy predkosci i wznoszenia bedzie pokazywac prawidlowo w pelnym zakresie uzytkowania.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 05-04-2011 o 05:15 Powód: Scalone dwa posty.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  16. #16

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Czy ten zestaw posiada Air Data Computer i podaje Ci np. TAS?

  17. #17
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Czujnik Aspen ma pomiar temperatury i podaje TAS oraz GS. Dodatkowo podaje kierunek i sile wiatru. Te informacje sa podane na DATA BAR - czyli pomiedzy horyzontem a kierunkiem.


    nieco wiecej szczegolow podanych przez pro
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  18. #18
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez foto Zobacz posta
    Poniżej takie coś mi wyszło(...)
    Latałeś z Fidalem?
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  19. #19
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Słuchajcie, bo ja też bawię się w takie filmiki lotnicze - jak według was najlepiej umieścić kamerę? Tak, aby było widać jak najwięcej kokpitu, czy raczej sam widok przez szybę?

  20. #20
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Widok razem z kokpitem wydaje mi się fajny.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •