Fajna wycieczka i miejsca tez ciekawe. W Duxford mozna spokojnie spedzic caly dzien na zwiedzaniu. W drodze powrotnej trzeba bylo zajrzec do EGSL na kawe, jakis discount na landing fee by sie wymyslilo
pozdrowienia
Witam
Sobote 14 maja postanowilismy razem z Piotrkiem (autor zdjec) spedzic na wycieczce w jakies nowe miejsca. Padlo na Elstree poniewaz mialem kupon na darmowe ladowanie, a potem wpadlismy do Duxford, gdzie byl Bonus Day, czyli polowa za ladowanie i polowa za wejscie do muzeum.
Kolujemy na start, Cessna Citation x2 jedna w ciekawych kolorach Lotusa.
Na pasie, pogoda wydaje sie ladna, ale to sie ma zmienic w ciagu dnia.
Juz na trasie, ktos ma fajne podworko, a raczej samoloty na podworku
Po krotkim locie juz na ostatniej prostej do ladowania w Elstree
W Elstree znalezlismy calkiem rzadko spotykany samolot, Cessna 195
Po odlocie z Elstree rzut oka na Londyn, a raczej Wambley
Jak rownie na centrum Londynu, London Eye
Przelatywalismy pod strefa kontrolowana Stansted, a dokladniej miedzy Stanted a Luton, rzut oka na Stansted
BPK DVOR (Brookmans Park)
W kregu nad Duxford, juz widac glowny hangar i eksponaty stojace na zewnatrz
Jak rowniez hangar z historia amerykaskiego lotnictwa
I juz ostatnia prosta
Pomyslec, ze na tym pasie wyladowal B-52, pas 1503mx47m
Eksponatow, tak latajacych jak i statycznych jest tak duzo, ze nie sposob wrzucic zdjecia wszystkich, niestety slwiatlo w hangarach najlepsze nie jest, a takze upakowanie samolotow jest ogromne.
Ponizej jeden z najpiekniejszych samolotow (wg mnie)
Jak i ten najszybszy
Pamiatkowe zdjecie z B-17 "Sally B" slynna z filmu "Memphis Belle" w tle i
w droge
Ostatni rzut oka na lotnisko podczas wznoszenia
Maly traffic, traffic
Hangary na sterowce (tak mi sie wydaje) gdzies po drodze
I tor wyscigowy
Jak juz wspomnialem pogoda miala sie pogorszyc i oto dowod, ten "maly" opad musielismy ominac szerokim lukiem
Ogolnie dzien bardzo udany, pogoda, no coz i tak wytrzymala, chociaz wytluklo nas miejscami, wszystkie ladowania z dosc duzym crosswindem, ale ciekawe doswiadczenie. Lotniska ciekawe i warte odwiedzenia, zwlaszcza Duxford
Pozdrawiam
Lukasz
Fajna wycieczka i miejsca tez ciekawe. W Duxford mozna spokojnie spedzic caly dzien na zwiedzaniu. W drodze powrotnej trzeba bylo zajrzec do EGSL na kawe, jakis discount na landing fee by sie wymyslilo
pozdrowienia
Dzieki, EGSL caly czas jest w planach, w przyszlym tygodniu sie w tamte strony wybieram.
Twoj pomysl z darmowymi ladowaniami z gazety jest bomba, zawsze leci sie w inne miejsce, czlowiek sie rozwija
Co do sobotniej kawy to musielismy wracac do domu, wystartowalismy o 9 rano z Blackbushe, w Duxford bylismy o 12, a wrocilsmy do Blackbushe o 17.30, takze zeszlo nam caly dzien na zwiedzaniu, a sam wiesz, ze jest co ogladac.
Pozdrawiam
Lukasz
Dzieki za zdjecia. Fajna wycieczka
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
Dzieki Greg
Niestety moj fotograf, Piotrek Jaszczuk Airfoto.pl, jedzie na wakacje wiec troche latania bedzie bez zdjec, chyba ze uda mi sie jakies fotki samemu podczas latania zrobic.
Pozdrawiam
Lukasz
Ja wole zdjecia robic sam dlatego mam "jednoreczny" aparacik, albo jak lece z drugim pilotem to wtedy briore mojego ulubionego SLRa, co oczywiscie preferuje bo zdjecia zdecydowanie sa lepsze. Nie ma jak manualnie ustawione parametry zdjecia. Automaty zwykle skupiaja sie na rysach owiewki
Ilekrosc ogladam to zaskakuje mnie ilosc pol na waszych zdjeciach. Az przyjemnie latac
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
no to musze sie pochwalic ze ja polatalem czyms takim
oczywiscie poza startem i ladowaniem bo nie mam uprawnien do taildragger. W lato mam polatac na Piper Cub i zrobic te uprawnienia
Samolot fajnie lata ale to jest czolg w porownaniu do AT-4
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
No i niestety - był własnością szkoły Keenair, ale sprzedali go prywatnej osobie i raczej nie ma mowy o udostępnieniu. Nowy właściciel lata tylko kilka godzin w roku. Za to jest Tiger Moth, bardzo podobny, wołają coś około 130 za pół godziny.
pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Staford ; 18-06-2011 o 10:34 Powód: Ort.
Dzieki Kobuch, tiger Mot to jednak nie to samo.
Szczerze mowiac nieszukalem nigdzie Stearmana do polatania, widzialem jednego w Popham, ale to juz chwile temu bylo.
Jeszcze raz dzieki za checi.
Pozdrawiam
Lukasz
Hej,
Stearman jest jak najbardziej dostepny do polatania w Old Buck.Flying School, Flying Lessons, Trial Flights - Old Buckenham Aero Club, Norfolk
Zakładki