bardzo ładna wycieczka - ps. a jakie wrażenia jeśli chodzi o trawę ? ja jeszcze nigdy nie lądowałem na takim lotnisku
Wybralem sie na Marthas Vineyard a dokladnie na lotnisko trawiaste Katama (1B2)
Lot to ok 110 nm.
Lotnisko Katama znajduje sie na poludniowo wschodnim cyplu wyspy.
Lot trwal nieco ponad godzine. Lecielismy na 3500 ft przemykajac pod chmurkami. Widocznosc nie byla zbyt dobra. Dosc duzo wilgoci w powietrzu redukowala do 6 mil.
Samo podejscie i ladowanie umiescilem na tym filmie:
Pierwszy raz ladowalem na trawie. Musze przyznac ze utrzymanie kierunku na pasie bez hamulcow nie bylo zbyt proste . Udalo mi sie jednak i nie kosilem trawy smiglem
Jest tam restauracja otwarta do 14:00 a w lipcu i sierpniu do 21:00.
Jest stacja benzynowa
Obok restauracji jest miejsce na samoloty do lotow widokowych. dwa Waco - bialy i czerwony (myslalem ze wszystkei Waco sa czerwone )
dostepne sa rowniez loty motoszybowcem:
Po zaparkowaniu byl czas na lunch. Kanapka ze smazonym Haddock'iem byla bardzo dobra
Potem jescze pare fotek
i czas na powrot.
Start z pasa 17 - w celu ominiecia mgly ktora tworzyla sie na krawedzi pasa 21 (plazy)
A to pare fotek z przelotu nad wyspa:
widac tu lotnisko Katama oraz mgle blokujaca wylot nad ocean
Po godzinie i 15 minutach lotu na wysokosci 6500 ft wyladowalismy na pasie 14 w Northampton i jak zwykle docenilem starania Richa o stan pasa :-)
Mimo waskiego pasa, jego jakosc nie pozostawia wiele do zyczenia. Jest po prostu w bardzo dobrym stanie , szkoda ze tylko 50 ft szerokosci
Tyle na dzisiaj.
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
bardzo ładna wycieczka - ps. a jakie wrażenia jeśli chodzi o trawę ? ja jeszcze nigdy nie lądowałem na takim lotnisku
Ja na trawie ladowalem samodzielnie pierwszy raz. W Krosnie bylem ladowany na AT-4. Roznica ogromna , bo pas w Katama ma tylko niecale 15 m szerokosci s w Krosnie pewnie ok 200m . Stan nawierzchni rowniez inny. Tutaj jest trawa dosc wysoka - rosnie jak glupia przy tej pogodzie - a dodatkowo par nie jest plaski tylko dosc falisty. Musze przyznac ze mialem problem z utrzymaniem na osi - bo po prostu tej osi nie widac. Zupelnie inne wrazenie, brak jakiegokolwiek punktu odniesienia. Poza tym nie problem. Wysoko przednie kolko, nie hamowac i tyle. Jestem pewien ze bede tam latac nie raz. Plaza przy lotnisku, restauracja prawie na pasie - czego potrzeba wiecej ?? O i jeszcze para Waco z ich siedmiocylindrowymi gwiazdowymi Continentalami startujace i ladujace co chwila
Ogolnie ladowanie na trawie chyba jest mniej wymagajace - trawa wiecej wybacza ale ... nie hamowac i wytrzymac jak najdluzej z kolkiem przednim w gorze.
A i jeszcze jedno: po starcie nie zapominac o schowaniu klap ... oszczedzi nieco paliwa na wznoszeniu
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
A jako ciekawostke to chialem dodac ze Marthas Vineyard to miejsce gdzie mieszkal Witold Urbanowicz. Wspominal o tym w swoich opowiadaniach.
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
Jeszcze lot nad wyspa - podejscie i ladowanie.
Przelatywalismy w klasie D - Marthas Vineyard - w osi pasa na wysokosci 2000 ft potem podejscie do pasa 21 na Katama. Mgla nad plaza oraz niezbyt dobra widocznosc samego pasa spowodowaly ze wybralem zly punkt odniesienia i ... wynioslo mnie nieco za daleko
Zreszta nie bede sie rozpisywal skoro film pokazuje wszystko ...
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
Filmiki na bieżąco oglądam na YouTube
Świetna relacja no i świetna wycieczka, zazdroszczę i gratuluję
dzieki
Rybka byla tez przednia Musze tam sobie poleciec z moja malzonka na caly dzien. Odpoczac na plazy i wieczorkiem wrocic do domu Pelny relax.
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
Jak ja zazdroszczę takim... Własny AT-4, i żyjesz tak jak sobie to kiedyś (zapewne w dzieciństwie) wymarzyłeś...
Sprzedam Joystick Saitek st90! Szczegóły i cena na PW!
Cieszy mnie ze Ci sie podoba
AT-4 bardzo mi sie podobal od poczatku kiedy go zobaczylem. Byl to ten film:
Wtedy nie wiedzialem ze to AT-4 i wyrob Polskiej mysli technicznej ; zaczalem latac i ... wreszcie doprowadzilem do tego ze mam licencje oraz AT-4 w Northampton.
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
Jeśli można wiedzieć, jaki to jest koszt takiego, powiedzmy Twojego, AT-4?
Sprzedam Joystick Saitek st90! Szczegóły i cena na PW!
Na stronie dystrybutora jest konfiguracja 6-pack
700S Metal Low Wing Light Sport Aircraft
Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-07-2011 o 07:49
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
Fajna wycieczka i zdjecia. Miejsce i klimat wyglada znajomo do wielu miejsc w UK. Ciesze sie ze zakosztowales odrobiny farm strip flying, my tutaj we wschodniej Angli rzadko ladujemy na czymkolwiek innym. Trawa rules
pzdr
W Nowej Anglii jest akurat odwrotnie ale byla przyjemnosc.
dzisiaj bylem w Fitchburgu na lunchu. Przelot na 3000 ft, 25 minut.
Moze jeszcze dzis uda mi sie wyedytowac jakis filmik i pare zdjec.
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
Cześć,
Podziwiam Twoje wyprawy. Fajna sprawa pozwiedzać tyle miejsc. Mam pytanie odnośnie samolotu. Kupno to jedna sprawa, ale ile kosztuje utrzymanie. Jakie przeglądy musi przejść (wiem że jest inaczej niż w Europie), SB, AD's, resursy komponentów?
Pozdrawiam.
Przeglady sa co 50 oraz 100 godzin.
50 godzin to ok $500 a 100 godzin ok $1,500.
Inspekcja roczna to ok $2500.
Koszt hangaru to od $150 do $500 na miesiac zalezy od miejsca. Parkowanie na trawie to ok $50 na miesiac.
Ubezpieczenie to ok $2500 na rok.
Paliwo w tej chwili $5.50 za galon 100LL. Samolot na przelocie pali ok 5 gal na godzine.
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
W UK ceny podobne jeśli chodzi o przeglądy i ubezpieczenie. Trochę drożej kasujemy za hangar, no ale paliwo u nas 2.10(Blackpool) funta za ...litr!!!, a w Szkocji nawet drożej. Nasi klienci powoli zaczynają myśleć o przerejestrowaniu samolotów na N-reg ze względu na koszty.
no tak, a u nas dzis bylo $5.49 za galon. brrr jak drogo
Northampton Airport 7B2 :: Northampton, MA
Polecialem pokazac koledze tornado - znaczy sciezke tornado jakie przeszlo miesiac temu. Krotki lot bo zbliza sie 100 godzinny przeglad akurat w swieto nie mozna dluzej polatac ....
Greg
Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.
Zakładki