Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree5Likes
  • 5 Post By a_fan

Wątek: Wieczorny przelot nad Warszawą

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Wieczorny przelot nad Warszawą


    Polecamy

    Witajcie,
    Przeglądając Wasze relacje z lotów GA, postanowiłem spróbować swoich sił i opisać swój lot.
    W maju udało mi się w końcu odebrać z ULC wymarzony kawałek tektury z napisem PPL(A) . Od tego czasu miałem przyjemność podziwiać Warszawę z innej perspektywy. Kolega z pracy jest zapalonym fotografem więc postanowiliśmy połączyć siły i oto co nam z tego wyszło:
    Jest czerwcowe popołudnie siedzimy w pracy i z niepokojem wyglądamy za okno, bo po niebie co chwila przesuwają się ciężkie CB-ki zniechęcające do latania. Szybki rzut oka na TAF i pojawia się iskierka nadziei, po południu pogoda ma się poprawić. Pod koniec pracy, znów rzut oka za okno i szeroki uśmiech pojawił się na naszych twarzach, za oknem niebieskie niebo, ani śladu CB-ków i stopniowo rozwiewające się zachmurzenie. Wsiedliśmy więc w samochód i pojechaliśmy na lotnisko.
    Na lotnisku pojawiliśmy się jakąś 1h przed planowaną godziną startu, tak aby wypełnić niezbędną dokumentację (zlecenie na lot, PDT itp.), zatankować samolot i spokojnie zrobić przegląd przedstartowy. Z podpisanym zleceniem na lot i kluczykami w ręku wychodzimy przed hangar przygotować samolot. Okazało się że samolot jest zajęty ….bo służy jako tło do sesji ślubnej Wiadomo młodej parze się nie odmawia, więc czekamy cierpliwie aż skończą zdjęcia. Co prawda na Babicach samolotów trochę jest, ale ten wpadł oko pannie młodej ze względu na kolor :

    Kiedy sesja skończyła się szybko tankujemy i przygotowujemy samolot do lotu, a właściwie ja robię całą robotę, a kolega robi fotki, przywilej bycia pasażerem:

    Sprawnie tankuje samolot, sprawdzam płatowiec, stan oleju , spisuje licznika itp. Zajmujemy miejsca w samolocie: Głośne: „Od śmigła!” i powoli „nasza” C152 budzi się do życia. Wolno kołuje do progu pasa w między czasie pozwalając się rozgrzać silnikowi, a także porządkuje sobie trochę kokpit. Wiadomo w C152 nie ma za dużo miejsca, a mapa i nakolannik trochę miejsca zajmują. Przestrzeń dookoła warszawskich Babic teoretycznie znam na pamięć, ale na wszelki wypadki wolę mięć mapę pod ręką gdyby okazało się że zapomniałem częstotliwości Olsztyn Info.

    Jesteśmy przed progiem pasa 28 , próba silnika, iskrowników i podgrzewu gaźnika. Wszystko w porządku, więc zgłaszam gotowość do zajęcia i startu. W głośnikach rozlega się znajome: „KCR – po lądującym można zająć 28 i startować”. Ładny start z 28, i wychodzimy na pozycję z wiatrem, przy okazji podziwiając budowę Trasy Mostu Północnego:

    Zgłaszam odejście na trasę z 3-ciego zakrętu, nawiązuje łączność z Warszawa Info, a także zamiar wykonania przelotu od Punktu ZULU do punktu NOVEMBER. Trasa ta jest moją ulubioną trasą widokową, szczególnie że przelatuje się m.in. nad warszawską Pragą, gdzie spędziłem większość swojej młodości. Nawiązanie z łącznością trwało chwilę, i zanim się zorientowałem byliśmy już za ZULU, a więc ostro w prawo w kierunku NOVEMBER. Pod nami „urocze” torowisko na Żeraniu.

    Starałem się nie rozpędzać za bardzo aby kolega miał szansę zrobienia dobrych fotek, już chwilę po zakręcie podziwialiśmy uroki naszej Warszawy, dobrze widoczna starówka, wraz z Podzamczem, u góry zdjęcia nawet okolice pl. Teatralnego:



    Centrum, skąpane w wieczornym, powoli chylącym się ku zachodowi Słońcu, malowniczo odbijało się w naszym skrzydle:

    Udało się zrobić fotkę Okęcia (na zdjęciu u góry):



    Jak wspominałem wcześniej przelot odbywał się nad prawobrzeżną Warszawą, więc mieliśmy dobry podgląd na postęp prac na Stadionie Narodowym:


    Po minięciu stadionu, przelecieliśmy nad Saską Kępą i Gocławiem i dolecieliśmy do punktu NOVEMBER. Niestety tylko jego fragment załapał się na zdjęcie. WG AIP to węzeł drogowy po prawej stronie Wisły jest punktem NOVEMBER:

    Godzina wyznaczająca zachód Słońca nieubłaganie się zbliżała, a ja nie mam jeszcze uprawnień VFR Noc, więc po minięciu punktu NOVEMEBER zawróciliśmy w stronę Babic. Krótka prosta do pasa 28:

    Krótki dobieg, w końcu lekka C152 długiego pasa nie wymaga i zwalniamy na trawę w przestrzeń neutralną między pasem betonowym a trawiastym na z którego operują szybowce. Przed pokołowaniem do Hangaru puszczamy jeszcze startujący szybowiec:


    Po starcie szybowca sprawnie przecinamy pas trawiasty i parkujemy samolot przed hangarem. Wyłączamy silnik, zabieramy swoje rzeczy i już myślimy o następnym locie....ale niestety nie dziś, bo dziś słońce zdążyło się już skryć za horyzontem.
    Bies, gzt, vader and 2 others like this.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Fajna relacja.

  3. #3
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    Super relacja. Dzięki

  4. #4
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Piękne zdjęcia, szczególnie to z Pałacem Kultury - rewelacja

    ps - jaką długość ma pas w Babicach ? Strasznie krótki się wydaje z tej perspektywy

    pozdr.

  5. #5
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    1300m

  6. #6
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Szkoda że cały nie jest wykorzystany, jakby to zagospodarować to i JumboJetem by tam dało radę wylądować. Duży potencjał widzę dla Warszawy, to byłoby lepsze rozwiązanie niż Modlin

  7. #7
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    Szkoda że cały nie jest wykorzystany, jakby to zagospodarować to i JumboJetem by tam dało radę wylądować. Duży potencjał widzę dla Warszawy, to byłoby lepsze rozwiązanie niż Modlin
    Ta. A potem okoliczni mieszkańcy by chyba roznieśli pilotów/pasażerów/obsługę takiego lotu na widłach

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    Szkoda że cały nie jest wykorzystany, jakby to zagospodarować to i JumboJetem by tam dało radę wylądować. Duży potencjał widzę dla Warszawy, to byłoby lepsze rozwiązanie niż Modlin
    Okoliczni mieszkańcy już teraz skarżą się na hałas, a większość ruchu stanowią przecież lekkie samoloty. Krąg nadlotniskowy już dawno został rozciągnięty do granic możliwości, strach pomyśleć jakie możliwości ratunku zostają gdyby tak silnik przerwał pracę na pozycji z wiatrem. Możliwość dolotu do lotniska praktycznie w tym momencie nie istnieje. Wszystko dzięki mieszkańcom okolicznych osiedli, którzy potrafią dzwonić ze skargami, gdy jakiś samolot w ich przekonaniu zawęzi krąg. Swoją drogą czasami zastanawiam się jaki trzeba mieć słuch żeby usłyszeć taką Cessnę na 1800ft mieszkając w sąsiedstwie dużych przelotowych ulic, gdzie samochody jeżdżą z prędkościami mocno przekraczającymi 50 km/h generując o wiele większe uciążliwości.

  9. #9
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    SP-KCR to fajna maszyna, dobrego ma kopa Tylko podgrzew gaźnika coś kiepsko działał.

  10. #10
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    tp jest to co lubie najbardziej
    Swietne fotki, mozna wiecej ??

    A mozna sie usmiechnac o wieksza rozdzielczosc zdjecia Starowki ?? Az sie prosi wlozyc to na ekran monitora..... 2560x1600 ????
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gzt Zobacz posta
    tp jest to co lubie najbardziej
    Swietne fotki, mozna wiecej ??

    A mozna sie usmiechnac o wieksza rozdzielczosc zdjecia Starowki ?? Az sie prosi wlozyc to na ekran monitora..... 2560x1600 ????
    Jeśli chodzi o zdjęcie w większej rozdzielczości podpytam kolegę, który robił fotki czy nie będzie miał nic przeciw, aby je udpostępnić.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gzt Zobacz posta
    tp jest to co lubie najbardziej
    Swietne fotki, mozna wiecej ??

    A mozna sie usmiechnac o wieksza rozdzielczosc zdjecia Starowki ?? Az sie prosi wlozyc to na ekran monitora..... 2560x1600 ????
    Albo możesz się ode mnie poczęstować:

    Warsaw | Flickr - Photo Sharing!
    Warsaw | Flickr - Photo Sharing!
    Warsaw | Flickr - Photo Sharing!

    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Świetna relacja Do tej pory Warszawę podziwiałem z góry startując i lądując na Okęciu

  14. #14
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Fajne fotki ale za mala rozdzielczosc i nie daje rady sciagnac
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  15. #15
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez a_fan Zobacz posta
    Jeśli chodzi o zdjęcie w większej rozdzielczości podpytam kolegę, który robił fotki czy nie będzie miał nic przeciw, aby je udpostępnić.
    dziekuje
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •