Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree6Likes
  • 6 Post By Krasnall

Wątek: Wodnosamolotem na Alasce

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie Wodnosamolotem na Alasce


    Polecamy

    Miesiąc temu wybrałem się na Alaskę po seaplane rating. Polecam każdemu taką przygodę, bo zabawa jest niemała i sporo się też można nauczyć. Jednego dnia postanowiłem dla odmiany zająć tylny fotel w Cessnie i poleciałem na godzinne zwiedzanie okolicy (jeziora: Trail, Grant, Kenai, Copper, Upper Rusian). Wyszedł z tego krótki film. (HD)


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ile kosztuje ta przyjemność?

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    A ten od razu o pieniądzach. Kilka godzin latania, 6-10 zwykle.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ciężko nie myśleć i nie mówić o pieniądzach w kontekście szkolenia lotniczego. Wiadomo - przygoda, przygodą - ale ważne też, żeby wydawać na te przyjemności z głową.

  5. #5
    Awatar Dominik_G

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Pilawa/Chełm

    Domyślnie

    Zazdroszczę takiego latania... i to jeszcze jak... coś pięknego
    pzdr

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wspaniała rzecz!
    Ostatnio edytowane przez aaben ; 31-08-2011 o 22:32

  7. #7
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Fantastyczne ! Bardzo Ci zazdroszczę, seaplane to jest takie moje wielkie marzenie.

    A powiedz jakie wrażenia ze szkolenia ? jak się lata takim wynalazkiem na pływakach ? Ciężko sie przestawić ?

    pozdr.

  8. #8
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Niesamowity film, zazdroszczę strasznie !
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  9. #9

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    powiedz jakie wrażenia ze szkolenia ? jak się lata takim wynalazkiem na pływakach ? Ciężko sie przestawić ?
    Nie jest trudno. Jest trochę wiedzy teoretycznej do przyswojenia, nowych procedur do nauki, ale latanie jest dość łatwe pod warunkiem że jest się w miarę świeżym. Zdecydowanie trzeba używać więcej nóg żeby utrzymać kulkę w środku, a poza tym lata to jak normalny samolot. Nauczyć się trzeba od początku kołowania (idle, step, plow turns), no i oczywiście startów i lądowań. Starty, po opanowaniu step taxi są łatwe, lądowania trochę trudniejsze, powiedziałbym że podobne do tych w light twins. Generalnie na moim blogu znajdziesz więcej szczegółów technicznych jak i wrażeń ze szkolenia.

  10. #10
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Dzięki ! Już wchodzę na blog !

  11. #11
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Pięknie mają na tej Alasce !

  12. #12
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Swietne zdjecia !!!
    Bardzo lubie filmy z lotow na Alasce, polecam: "Flying Wild Alaska" oraz "Alaska Wingmen". Lot wzdluz koryta rzeki na wysokosci kilkunastu stop czy ladowanie na drodze pomiedzy truckami robi wrazenie. Piekne okolice tylko ... strasznie zimno :-) dlatego wole dobre filmy niz leciec tam samemu ale moze kiedys ....
    Dzieki !!!
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Ile kosztuje ta przyjemność?
    Za trzygodzinne zwiedzanie (wylot z Lake Hood) w maju płaciłem 375$, ale są różne opcje w zależności od tego, gdzie się chce lecieć.

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam

    Super sprawa taki rating w licencji, jesli sie ma jezioro i dostep do takiego samolotu.
    Widoki zapieraja dech.
    A tak z ciekawosci, czy trening obejmuje tez ladowanie takim samolotem na pasie utwardzonym, bo przeciez technika musi byc troche inna niz ladowanie zwykla Cessna z kolkiem przednim, ze wzgledu na plywaki.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Myślę, że to zależy od samolotu na którym latasz, bo większość jednak nie jest amfibiami i nie ma kół. Przyczyna jest bardzo prosta - zwykłe pływaki do PA-18/C172 kosztują ok. $30,000 a te z podwoziem $45,000. Do tego znacznie droższe ubezpieczenie (jakby na tradycyjny floatplane było mało...), większe ryzyko i koszty obsługowe. Technika lądowania na pewno jest trochę inna, ale głównym problemem jak się domyślam nie jest samo przyziemienie, a np. utrzymanie kierunku przy bocznym wietrze. No i zero amortyzacji...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •