KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree9Likes
  • 5 Post By ozim
  • 2 Post By aaben
  • 1 Post By ozim
  • 1 Post By Canonier

Wątek: Vysoké Tatry

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Vysoké Tatry


    Polecamy

    Krótki filmik z lotu nad Tatrami. W Polsce lot poniżej FL115 nie jest możliwy ze względu na Tatrzański Park Narodowy ale już po słowackiej stronie można bez problemu śmigać nad szczytami Gerlacha czy Łomnicy (min. 1000ft nad terenem) korzystając z przestrzeni G podniesionej w tym miejscu do 10.000 stóp. Widoki super - podczas gdy w Warszawie wszystko kwitnie, w górach siarczysta zima a na Kasprowym i Łomnicy sezon narciarski w pełni.

    O ile w wymiarze pionowym Tatry robią spore wrażenie to powierzchniowo, widziane z góry, są zaskakująco małe - wystarczy 10min by przelecieć kompleks Tatr Wysokich z zachodu na wschód i mniej niż 5 by zrobić to w osi północ-południe.

    Vysoké Tatry
    frik, Valdi, Irik and 2 others like this.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tak a propos, czy orientuje się ktoś czy lecąc samolotem z dobrą doskonałością można wyłączyć silnik w strefie zakazanej TPN i w nią wlecieć?

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To nie jest strefa zakazana, tylko wymieniona w Rozporządzeniu strefa ograniczona "(...) w której zabrania się wykonywania lotów generujących fale akustyczne(...) ". W tabeli pod pozycją Tatrzański Park Narodowy jest to sprecyzowane jako "Zakaz wykonywania lotów z napędem (...)". W tym przypadku jednak nie wiem czy bardziej limitujący nie jest przepis Załącznika 2 mówiący o tym, że nie prowadzi się statku powietrznego w sposób niedbały lub nierozważny.
    Szynus and Rosenzweigova like this.

  4. #4
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Znaczy szybowcem można legalnie latać?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Oczywiście, szybowcem możesz śmigać do woli. Podobnie jeśli chodzi o motoszybowiec, pod warunkiem, że wyłączysz silnik, jak sugerował ElJay. Natomiast wyłączanie silnika w samolocie to już jakiś hardcore i pewnie jest na to paragraf.
    uKL likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ozim Zobacz posta
    Krótki filmik z lotu nad Tatrami.
    Piękne widoki. Łomnica i francuska mulda w 7:32, jakby ktoś szukał.
    spiggy likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Są samoloty, np. Virus (który nie jest motoszybowcem), w którym można spokojnie wyłączyć silnik i łapać kominy. Instrukcja wyłączania i włączania silnika w locie, łącznie z chorągiewkowaniem smigła, jest w IUL.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Hmm, faktycznie, z doskonałością 17 jak w przypadku Virusa, może mieć to sens, szczególnie jeśli producent przewidział taką procedurę. Moje myślenie jest spaczone obsługą continentala 240, którego nie raz ciężko odpalić na ziemi, w optymalnych warunkach, dlatego napisałem, że celowe wyłączenie silnika w locie to hardcore

    Z drugiej strony jestem ciekaw czy zamierzone wyłączenie silnika w statku powietrznym nie będącym szybowcem lub motoszybowcem jest dozwolone; nie wiem co na to przepisy, niech się wypowie ktoś mądrzejszy ode mnie, ale już ubezpieczyciel miałby tu punkt zaczepienia jak byś wylądował w polu i uszkodził samolot. Tak czy inaczej nad TPN-em mógłbyś wtedy latać i nikt by Ci nie zarzucił, że hałasowałeś misiom nad głowami w EPR19.

  9. #9
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    del

  10. #10
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    del

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ozim Zobacz posta
    Hmm, faktycznie, z doskonałością 17 jak w przypadku Virusa, może mieć to sens, szczególnie jeśli producent przewidział taką procedurę. Moje myślenie jest spaczone obsługą continentala 240, którego nie raz ciężko odpalić na ziemi, w optymalnych warunkach, dlatego napisałem, że celowe wyłączenie silnika w locie to hardcore ....
    Zawsze można spróbować B747 - doskonałość ta sama, a zawsze jest szansa że odpali któryś z 4 silników....

    Cytat Zamieszczone przez ozim Zobacz posta
    ...Z drugiej strony jestem ciekaw czy zamierzone wyłączenie silnika w statku powietrznym nie będącym szybowcem lub motoszybowcem jest dozwolone; nie wiem co na to przepisy....
    Nie spotkałem przepisu który by zakazywał wyłączenia silnika w locie, a co nie jest zabronione....

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Generalnie rzecz biorąc zabrania się użytkowania statku powietrznego niezgodnie z instrukcją użytkowania w locie, a zatem jeśli instrukcja taką procedurę przewiduje to znaczy, że można jeśli przepis szczegółowy nie stanowi inaczej.

    1:17 to doskonałość taka jak motoszybowiec Ogar. BTW Wydaje mi się, że kilka sztuk Virusa zostało oficjalnie zarejestrowane jako motoszybowce z jakichś względów - warunki przetargu lub podobne.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •