Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie W Anglii lekkie GA beda mogly wykonywac podejscie wg GPS


    Polecamy

    Na niektorych lotniskach w Anglii lekkie samoloty GA będą mogły wykorzystywac GPS podczas podchodzenia do ladowania
    http://www.flightglobal.com/articles...mmer-says.html

    czy mógłby ktoś napisać jakie będą z tego zyski ?
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Najwyzszy czas. Europa jest w tym strasznie do tylu w stosunku do USA gdzie nie tylko takie podejscia juz istnieja conajmniej z dobre 5 lat to nawet juz teraz piloci GA w USA robia precyzyjne podejscia GPS (WAAS). Do WAAS w Europie jeszcze chyba daleko.

    Nie wiem czy mozna mowic o przeliczalnych "zyskach". Podejscia GPS sa duzo latwiejsze (wygodniejsze) dla pilotow niz tradycyjne VOR, VOR-DME czy nie daj Boze archaiczne NDB. Wiele nowoczesnych samolotow GA juz nawet nie posiada instrumentow do NDB (np. Cirrus, Columbia, Mooney, itp.). Zysk natomiast moze przyjsc znacznie pozniej - jak wszystkie radiolatarnie VOR, NDB bedzie mozna wylaczyc i rozebrac - ich utrzymanie/naprawa sporo kosztuje.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •