Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Najniższy koszt przelotu


    Polecamy

    Który popularny samolot GA ma najniższy koszt eksploatacji? Z uwzględnieniem kosztów wożenia masy wiezionych pasażerów oczywiście.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Im mniejszy, tanszy, prostszy tym nizszy koszt eksploatacji. Naprzyklad Cessna 150/152 z 2-osobowych i 172 z 4-osobowych. Zawsze najnizsze calkowite koszta beda w srednio-uzywanym samolocie bo spora czesc kosztow ubezpieczenia rosnie proporcjonalnie z wartoscia samolotu, z drugiej strony koszta napraw rosna w gore przy zbyt starym samolocie. Dodatkowo zaoszedza sie na utrzymywaniu samolotu w stanie VFR-only.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 16-01-2010 o 20:09

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A z nieco szybszych?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cirrus, DA-20

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    O, o. O Twinstarze zapomniałem. Ile kosztuje wersja minimum IFR z dieslem? Pewnie mniej niż SR22?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    A z nieco szybszych?
    Cena, koszty eksploatacji zaczynaja bardzo szybko rosnac z szybkoscia, nieproporcjonalnie szybko. Twoje zalozenie o niskich kosztach eksploatacji bierze w leb chyba ze potrafisz precyzyjniej postawic pytanie. Co do diesla w samolotach - uwazalbym bo koszta ekploatacji samego silnika potrafia byc bardzo wysokie i co oszczedzasz na samym paliwie lekko wydajesz na naprawy. Historia z Thieleret powinna byc przestrga dla kazdego. Nie ma do tej pory naprawde sprawdzonego w praktyce diesla w wersji lotniczej powiedzmy o mocy 200 HP lub wiecej.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 16-01-2010 o 21:51

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Nie wiem czy nie napiszę głupoty ale silniki Thielerea miały żywotność ok 1000 h
    http://www.aircraftdealer.com/aircra...264/page-1.htm twinstar
    http://www.aircraftdealer.com/aircra...searchVal=sr22 Cirrus SR22
    Ostatnio edytowane przez wrzesinski1 ; 16-01-2010 o 22:31

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Nie wiem czy nie napiszę głupoty ale silniki Thielerea miały żywotność ok 1000 h
    Teoria. Praktyka okazala sie zupelnie inna. Mysleli ze kupowali super-ekonomiczne silniki a faktycznie kupili najdrozsze silniki w ekploatacji a wszystko przez cholernie droga i wymagajac czestch napraw/wymiany/inspekcji przekladnie. Przekladnia teoretycznie byla na gwarancji - ale upadek firmy to zmienil. Ci co kupili Twin Stara z silnikami Thilereta pewnie przeklinaja ta tranzakcje kazdego dnia. Wiele z tych samolotow jest uziemionych bo wlasciciele nie maja po prostu kasy, mozna sobie dospiewac jak to wplynelo na wartosc samolotu. Diamond co prawda oferuje dzisiaj zupelnie nowe silniki diesla (Austro) ale nikt nie wie jaka z kolei bedzie z nimi historia na dluzsza mete, w tym momencie to jest ciagle kot w worku. Nic dzisiaj nie pobije silnikow Lycoming/Continentala jesli chodzi o ich dlugofalowa ekonomie eksploatacji.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 16-01-2010 o 22:40

  9. #9
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    O, o. O Twinstarze zapomniałem. Ile kosztuje wersja minimum IFR z dieslem? Pewnie mniej niż SR22?
    Ale określ się, czy masz na myśli DA20 - mono, którego podsunął wrzesiński, czy DA42 Twin Star.

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Co do diesla w samolotach - uwazalbym bo koszta ekploatacji samego silnika potrafia byc bardzo wysokie i co oszczedzasz na samym paliwie lekko wydajesz na naprawy.
    Prawdopodobnie odwykłeś już od europejskich realiów i zapomniałeś, że tu połowa samochodów osobowych to "klekoty". W związku z tym nie trzeba tu nikomu tłumaczyć, że serwisowanie diesla to ból, a byle typowa awaria zżera wszelkie oszczędności poczynione na mniejszym spalaniu.
    For every solution there is a problem.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Proponuję posłuchać Saturna. Rozmawiałem niedawno z mechanikiem serwisującycym DA42 i trochę mnie oświecił w temacie diesli...
    Tu już nawet nie chodzi o awarie. Wymagana wymiana przekładni co 300h to koszt niezłego samochodu

    Thielert's Flawed Economics (And Why the Company Knows It)
    Ostatnio edytowane przez ESK1X ; 16-01-2010 o 23:21 Powód: uzupełnienie

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale tak per saldo kiedy to się zaczyna opłacać? Po jakim nalocie? Czy też w samolotach się nie da policzyć z jakiegoś powodu?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Wszystko sie da policzyc, zwlaszcza w samolotach bo koszta eksploatacji/wlasnosci sa dosc dobrze znane dla poszczegolnych modeli. Natomiast kazdy zna najlepiej stan swojego portfela i czesto ma swoja wlasna granice 'oplacalnosci' i nie ma tu jednej magicznej formuly.

    Ktos kiedys pisal ze kazde 10% szybkosci w lotnictwie podraza koszty o 30%, cos w tym chyba jest.

  13. #13
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Spora część gazet motoryzacyjnych podaje, przy jakim rocznym przebiegu "zwraca się" wiekszy wydatek na zakup i eksploatację diesla, myślałem, że z samolotami jest podobnie.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Diesel pewnie dlatego nie rozwinal sie w lotnictwie GA w taki sam sposob jak w motoryzycji jest powod ze w w USA paliwo jest tansze i nie ma tego samego bodzca ekonomicznego. Umowmy sie ze jak ktos produkuje na rynek GA to glownie mysli o rynku amerykanskim. Wszystkie dotychczasowe proby adaptacji diesla do lotnictwa byly oparte na przerobkach silnikow samochodowych, teraz dopiero zaczynaja sie pierwsze proby zbudowania diesla od podstaw dla samolotow.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •