Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie Viper Aircraft ViperJet


    Polecamy

    Trafiłem w sieci na ciekawy samolot, można powiedzieć spełniający marzenie o lataniu myśliwcem i normalnie się zakochałem Viper Aircraft|ViperJet LXR

    Konstrukcja jest rozwijana już kilkanaście lat i co najważniejsze sprzedaje się. A co jest najciekawsze samolot sprzedawany jest jako kit do montażu! Cena jest można powiedzieć... przystępna jak na myśliwiec nie dotarłem tylko do informacji czy te 300 tys $ plus drugie tyle za montaż to cena z silnikiem czy nie.
    Ciekawi mnie jakie uprawnienia trzeba mieć żeby tym cudem móc latać, chodzi mi o nasz kraj? PLL z wpisanym typem może być

    Dla mnie bajka zobaczcie sami ->

    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Fajna "zabawka" ale to droga przyjemnosc i ze wzgledu na swoje osiagi "zabawka" raczej nie jest.

    Typowy koszt wszystkich potrzebnych czesci to okolo $550000, do tego potrzeba okolo 3000 godzin na zlozenie.
    Firma pomoze ci zlozyc samolot w ich warsztatach pod ich nadzorem - za dodatkowa (spora) oplata.

    Typowe wymagania od pilota to IFR, multi- i okolo 1500 godzin nalotu - taki pilot nie bedzie mial duzego problemu.

    Jako absolutne minimum wymagan mowia o IFR i 200-300 godzinach wylatanych na smolotach klasy Bonanza lub Mooney - szybkich,
    samolotach jednosilnikowych z chowanym podwoziem. Type-rating oczywiscie musisz zrobic i zdac egazmin kwalifikacyjny.

    Podejrzewam ze wymagania w Polsce bylyby podobne - jak pisza ten samolot to gwarantowana droga do trumny dla niedoswiadczonego pilota.

    No i licz sie z poteznym kosztem ubezpieczenia zwlaszcza jak jestes stosunkowo zielonym pilotem - mowa o okolo $30000 na rok.

    Nie dla biedakow, nie dla takich co maja od wczoraj PPL.

  3. #3
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Nie dla biedakow, nie dla takich co maja od wczoraj PPL.
    To akurat jest wiadome i logiczne Stwierdzenie o PLL itd. było lekko prowokacyjnie żartobliwe. Nie jestem napalonym małolatem bez grama rozumu

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Fajna "zabawka" ale to droga przyjemnosc i ze wzgledu na swoje osiagi ";zabawka" raczej nie jest.
    No zgodzę się tylko częściowo. Bo to jest właśnie typowa maszyna która ma dawać czystą przyjemność z latania, nie jest ekonomiczna, tania w eksploatacji itd. Właśnie jako samolot spełniający rolę 'myśliwca dla ubogich' nadaje się idealnie. Pisząc ubogich mam na myśli kogoś kogo stać na koszty o których pisałeś ale nie jest multimilionerem żeby kupić sobie do zabawy przykładowo jakąś wojskową maszynę typu A-4 Skyhawk, TS-11 czy BAE Hawk.

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Typowy koszt wszystkich potrzebnych czesci to okolo $550000, do tego potrzeba okolo 3000 godzin na zlozenie.
    Firma pomoze ci zlozyc samolot w ich warsztatach pod ich nadzorem - za dodatkowa (spora) oplata.
    No jak jesteś bogatszym jegomościem to wiadomym jest, że wolisz zarabiać kasę niż gnić w garażu z wiertarką i wiaderkiem żywicy . Chociaż widziałem jakieś relacje z budowy ViperJeta właśnie w garażu. Zawsze też można kupić wersję topową a do tego sprawdzoną (demo plane) za ciekawą cenę 949 000 USD ->http://www.buyplanesforsale.com/airc...jet/mkii/2393/

    Miałeś może przyjemność zetknięcia się na żywo z tą 'zabaweczką'?
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SimOn! Zobacz posta
    (demo plane) za ciekawą cenę 949 000 USD
    Jakbym mial placic tyle za dwuosobowy samolot odrzutowy to chyba raczej wolalbym kupic jakis Eclipse 500 za bardzo zblizona cene - jest ich pare na rynku praktycznie nowych za taka cene, 4-5 osobowy a wiec duzo bardziej rodzinny. Albo nawet lekka uzywana mala Citation. Albo najlepiej dla zmniejszenia kosztow eksploatacji jakis 1-silnikowy 6-osobowy turboprop, za $1 mln to juz jest w czym wybierac (wsrod uzywanych).

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SimOn! Zobacz posta
    No jak jesteś bogatszym jegomościem to wiadomym jest, że wolisz zarabiać kasę niż gnić w garażu z wiertarką i wiaderkiem żywicy
    Widzialem faceta budujacego samolot z zywicy w hangarze na lotnisku Livermore (California), budowal Express - znacznie prostszy samolot niz Viper. Budowal juz 10 lat i ciagle byl w "proszku", mial zrobiony tylko kadlub i troche innych rzeczy. Tylko mogl budowac w weekendy bo mial normalna prace. A w miedzyczasie firma od ktorej kupi kit (Express) zbankrutowala wiec dodatkowo mu sie robota strasznie skomplikowala. Widzac ten obrazek pomyslalem sobie ze takie budowanie to nie dla mnie - albo budowac na miejscu w firmie pod ich okiem, placac ekstra i po 10 godzin dziennie albo kupic cos na rynku co juz lata.

  6. #6
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Albo nawet lekka uzywana mala Citation. Albo najlepiej dla zmniejszenia kosztow eksploatacji jakis 1-silnikowy 6-osobowy turboprop, za $1 mln to juz jest w czym wybierac (wsrod uzywanych).
    Ale tu przecież nie o to chodzi, Eclipse 500 czy Cessna do inny świat inna filozofia, inne odczucia. To jest samolot do czystej zabawy, taki który ma cię napompować adrenaliną na cały tydzień, a dopiero później służyć do podróżowania.

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Widzac ten obrazek pomyslalem sobie ze takie budowanie to nie dla mnie - albo budowac na miejscu w firmie pod ich okiem, placac ekstra i po 10 godzin dziennie albo kupic cos na rynku co juz lata.
    No zgadzam się całkowicie. Ja mam jeszcze ten feler że średnio jestem dokładny i cierpliwy przy budowaniu/remontowaniu... a to może być niebezpieczne. Jeż dawno doszedłem do wniosku, że po to są wszelkie usługi żeby korzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów. Chociaż podziwiam zapał i upór tych którzy budują sami a efekt końcowy jest godny pozazdroszczenia.
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  7. #7

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Sory, że podnoszę stary temat

    Mam takie pytanie, z czystej ciekawości. Gdyby ktoś chciał kupić taką zabawkę, to ULC nie robiłby żadnego problemu ?
    Jak taki samolot byłby traktowany ?

    W naszym kraju rejestracja ex-militarnych samolotów to nie lada wyczyn(prócz TS-11 nie było chyba żadnego przypadku, a i tak obostrzenia były niesamowicie rozległe). Zdaję sobie sprawę, że Viper Jet nie ma nic wspólnego z wojskiem(prócz silnika od, zdaje się, T-38), ale czy zostałby potraktowany jak, powiedzmy, typowy, 'biznesowy' odrzutowiec ?

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Urząd Lotnictwa Cywilnego - Certyfikacja wyrobów lotniczych tu się dowiesz większości rzeczy

    Rok temu certyfikowany był Lim-2, i z tego co ludzie mówili, największe problemy były z dopuszczeniem do eksploatacji pirotechniczego systemu katapultowania.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Ale, tak jak już napisałem, ilość obostrzeń dla pilota latającego TS-11 była tak duża, że podobno nie warto było się ruszać z lotniska.
    Sytuacja ponoć się zmieniła, kiedy za stery dopuszczono byłego pilota wojskowego.

    Nie wiem, nie znam historii - jestem amatorem. Po prostu ciekawi mnie, jak wyglądałaby sytuacja w przypadku takiego samolotu - dzięki za linki, mimo że niewiele z tego łapię. Ale może ktoś przybliży i w dodatku opowie, zupełnie offtopowo, jak wygląda rejestracja ex militarnego samolotu.
    Bo, rozpatrując Viper Jeta z ekonomicznego punktu widzenia, jest to dosyć drogi samolot. Fakt, można dostać gotowy produkt, nie wymagający wkładu finansowego, ale za cenę używanego, gotowego samolotu(900 tys. dolarów), można mieć 3, powiedzmy, L-39

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    Na wykładach z budowy samolotu do PPL gadałem z panem od Diamodów, od oficjalnego dealera w Polsce. Mówił coś o jakimś SEP(L) - u, który można kupić i złożyć albo samemu całkowicie ( dostajesz tylko plany ), albo na materiałach z firmy ( jedynie złożyć to musisz ), albo właśnie budujesz to pod okiem fachowców. ULC podobno problemów nie robi, przyjeżdżają inspektorzy i sprawdzają, czy wszystko jest okej no i na koniec oczywiście gruntowny przegląd i można latać jak wszystko jest ok. Może pamięta ktoś nazwę tego projektu, bo mi wyleciało z głowy?

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Takich samolotów jest bardzo dużo, zaczynając od Zodiaków. Ale nie wiem, czy można je zarejestrować w którejś z normalnych kategorii samolotów, raczej jako Special/Experimental/UL.

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    No tamten gość mówił o UL.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •