Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree4Likes
  • 2 Post By kitenation
  • 1 Post By przemo1000
  • 1 Post By Grzegorz Tomczyk

Wątek: Okulary z polaryzacją czy bez?

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2020

    Domyślnie Okulary z polaryzacją czy bez?


    Polecamy

    Mam pytanie na temat okularów przeciwsłonecznych do latania, niedługo zaczynam szkolenie praktyczne PPL i szukałem okularów. Wybrałem już model przymierzam i Pani w salonie optycznym nagle po tym jak wygadałem się, że okulary mają służyć podczas pilotowania informuje mnie, że wybrany model raczej nie nadaje się ponieważ ma on polaryzację. Poszperałem troszkę w necie i rzeczywiście znalazłem informacje, że do latania raczej okulary bez polaryzacji bo nie będzie widać przyrządów LCD a będę latał na glass cockpit. Ale znalazłem też opinie, że polaryzacja jednak nie przeszkadza.

    Stąd moje pytanie do Kolegów i Koleżanek, którzy już latają - jak to jest z tą polaryzacją czy takie okulary odpadają czy jednak nie?

  2. #2
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Zabrzmię niczym jakiś admin rodem z elektrody, ale "użyj opcji szukaj"

    Okulary przeciswsloneczne do latania

    I co wiosnę ten sam temat. Jakie okulary, jakie słuchawki, czy kupować mundur z pagonami do latania cessną czy może wojskowe "śpiochy".
    A nie lepiej zacząć od jakiejś książki, tutoriali na YT czy czegokolwiek?

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2020

    Domyślnie

    Przeczytałem wątek ten o którym wspomniałeś zanim napisałem swój post. No i właśnie on mnie zbił z tropu bo jedni w nim piszą że polaryzacja OK a inni że nie. Dlatego próbuje dopytać jak to dokładnie jest z tą polaryzacją. Nie interesuje mnie żeby ktoś polecił konkretny model okularów tylko konkretna kwestia polaryzacji.

    A co do tutoriali i e-learningu to akurat codziennie to robie - dzięki za rade.

    Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Polaryzacja NIE nadaje się do latania. Szczególnie z glassem, bo tworzą się na nim barwne plamy które bardzo utrudniają odczytywanie przyrządów, co więcej na wielu SZYBACH, szczególnie w samolotach z grzanym szybami jest ten sam efekt. Tak wiec krótko - jeśli okulary do latania to BEZ polaryzacji.
    Hamer and Rosenzweigova like this.

  5. #5
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hamer Zobacz posta
    Dlatego próbuje dopytać jak to dokładnie jest z tą polaryzacją.
    Jeżeli będziesz latał na sprzętach z telewizorami to tak jak kolega wyżej napisał. Jak klasycznym samolotem w klasycznym V tj. podziwiając częściej co za szybą niż pod, pomagają, za wyjątkiem sytuacji gdy ktoś wyginał lexan łomem. W tym drugim przypadku służą do studiowania rozkładu naprężeń w materiale
    mcxmcx likes this.
    Budować, Latać, Zalegalizować !

  6. #6

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Polaryzacja NIE nadaje się do latania. Szczególnie z glassem, bo tworzą się na nim barwne plamy które bardzo utrudniają odczytywanie przyrządów, co więcej na wielu SZYBACH, szczególnie w samolotach z grzanym szybami jest ten sam efekt. Tak wiec krótko - jeśli okulary do latania to BEZ polaryzacji.
    Dodam tylko, że korzystanie z telefonu / tabletu też jest mocno utrudnione z polaryzacją. Można się śmiać, ale okulary istotna rzecz mająca wpływ na bezpieczeństwo. W lato w okolicach godziny 20-21, na EPBC na kierunku 28 raczej trudno jest wylądować bez okularów.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Radom, Poland

    Domyślnie

    Wszystko zależy od tego, czy w okularach mamy do czynienia z polaryzacją pionową, czy poziomą.
    Żeby LCD były czytelne, musi ona i tu, i tu taka sama.
    Może teraz to co napiszę zabrzmi niepoważnie, ale zawsze możesz zamówić na portalu u Chińczyków spolaryzowane okulary za 15 zł (są takie) i przetestować.
    EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90

    Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
    Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz



  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Plamy na oszkleniu pojawiają się niezależnie od kierunku polaryzacji, wystarczy lekkie przechylenie głowy i kontrast obrazu na LCD spada, po prostu się nie nadają.

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    W szybowcu nigdy nie miałem żadnego problemu z okularami z polaryzacją, więc nie jest tak, że kompletnie się nie nadają

  10. #10
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Mi też w szybowcu było lepiej w okularach z polaryzacją - mniej było refleksów na owiewce. Ale też latałem tylko dookoła lotniska w trakcie podstawówki. Na przelotach ludzie raczej regularnie już korzystają z urządzeń z wyświetlaczami.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #11

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Jak to jest z lotniczymi wyświetlaczami, to nie wiem, choć zasada powinna być wszędzie taka sama. Na moim telefonie w jednych okularach polaryzacyjnych (takich tańszych) nie widziałam kompletnie nic, czarny ekran. W innych (nieco droższych, ale też nie RayBany ) nie miałam najmniejszych problemów. Może warto wypróbować jakieś "dedykowane" okulary dla kierowców? W końcu coraz więcej aut ma wyświetlacze LCD, a i używane GPSa w telefonie też musi być możliwe.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Radom, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    w jednych okularach polaryzacyjnych (takich tańszych) nie widziałam kompletnie nic, czarny ekran.
    A po obróceniu telefonu o 90 stopni? :]
    mikesz likes this.
    EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90

    Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
    Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz



  13. #13

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Jak to jest z lotniczymi wyświetlaczami, to nie wiem, choć zasada powinna być wszędzie taka sama. Na moim telefonie w jednych okularach polaryzacyjnych (takich tańszych) nie widziałam kompletnie nic, czarny ekran. W innych (nieco droższych, ale też nie RayBany ) nie miałam najmniejszych problemów. Może warto wypróbować jakieś "dedykowane" okulary dla kierowców? W końcu coraz więcej aut ma wyświetlacze LCD, a i używane GPSa w telefonie też musi być możliwe.
    Pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Niektóre polaryzacyjne dają radę i w zależności pod jakim katem patrzysz, to coś tam widać, mogą się jedynie barwy nie zgadzać. Jednak, jeżeli ktoś się zastanawia nad zakupem i ma wybór, to nie ma co kombinować i trzeba kupić bez polaryzacji.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz Tomczyk Zobacz posta
    A po obróceniu telefonu o 90 stopni? :]
    Dalej nic, chyba miały podwójną polaryzację



    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Niektóre polaryzacyjne dają radę i w zależności pod jakim katem patrzysz, to coś tam widać, mogą się jedynie barwy nie zgadzać. Jednak, jeżeli ktoś się zastanawia nad zakupem i ma wybór, to nie ma co kombinować i trzeba kupić bez polaryzacji.
    A co z okularami polaryzacyjnymi dla kierowców? Czy one nie są robione tak, by jak najmniej utrudniać używanie ekranu LED? W końcu kierowca nie powinien rozpraszać się zbyt długim zgadywaniem, co pokazuje nawigacja. W okularach za kilka dyszek widziałam ekran jako minimalnie ciemniejszy, niż normalnie, a kolory były lepsze, niż gdy patrzyłam w okularach bez polaryzacji. Czy okulary za dwie stówy nie mogłyby jeszcze więcej?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    A tak btw. Na grupie "SZYBOWNICY" na faceksiążce był jakiś czas temu ciekawy wątek dotyczący okularów do latania.

  16. #16

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Czy okulary za dwie stówy nie mogłyby jeszcze więcej?
    Mam takie okulary z polaryzacją za kilka stówek (kupione jeszcze zanim zacząłem latać). Lata się w nich b. dobrze, ale nie polecam ich do latania z ekranami LCD. W zależności pod jakim kątem patrzysz, widać więcej lub mniej, a nie o to chodzi.
    Tak jak napisałem, najlepiej kupować bez polaryzacji.

  17. #17

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja w samolotach bez głaska latałem w RB aviatorach z polaryzacja, na szybie z pleksi problemu nie ma. W aucie tez nie, ale pamietajmy ze jednak w aucie czy na komórce są jednak trochę inne wyświetlacze / szyby niż w jecie

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •