Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie Kupno używanego samolotu z terenu Uni Europejskiej


    Polecamy

    Witam wszystkich po raz pierwszy.

    Jestem zainteresowany kupnem używanego samolotu w UE konkretnie w Wielkiej Brytanii.
    Samolot Cessna 172. Według zapewnień sprzedającego wszystkie AD i SB są zrobione.
    Samolot jest nadzorowany przez uprawnioną organizację/mechanika.
    Ma CoFA i aktualne jeszcze przez rok ARC.

    1) Jak wyglądają przepisy odnośnie podatku VAT w przypadku zakupu używanego samolotu od osoby prywatnej, nie od firmy? W przypadku zakupu używanego samochodu zostaje się zwolnionym z VAT - Czy takie same przepisy dotyczą samolotów?
    Sam druk wniosku ma pole na samolot:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki...004/vat_24.pdf
    Więc teoretycznie tak należy domniemywać, że tak samo wygląda to i dla samolotu jak i dla samochodu.

    2) Jakich formalności należy dopełnić w kraju sprzedawcy?
    Czy wystarczy tylko umowa kupna?
    Co z ubezpieczeniem OC na samolot?
    Jak wykreślić z rejestru obcego?

    2) Jak wygląda procedura rejestracji w Polsce?

    3) Na jakie problemy mogę natknąć się w trakcie rejestracji takiego samolotu w Polsce?

    4) ULC pisze, że w trakcie składania wniosku o rejestrację należy przedstawić zaświadczenie o wykreśleniu z obcego rejestru. Czy to oznacza, że należy przylecieć tym samolotem na obcych znakach i z Polski przesłać wnioski dotyczące wykreślenia z obcego rejestru - nie uśmiecha mi się latanie do ULC-GB w takiej sprawie?

    Przejrzałem dużo stron i mam mętlik w głowie.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.


    Pozdrawiam.
    Marcin

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez palmar Zobacz posta
    Witam wszystkich po raz pierwszy.



    4) ULC pisze, że w trakcie składania wniosku o rejestrację należy przedstawić zaświadczenie o wykreśleniu z obcego rejestru. Czy to oznacza, że należy przylecieć tym samolotem na obcych znakach i z Polski przesłać wnioski dotyczące wykreślenia z obcego rejestru - nie uśmiecha mi się latanie do ULC-GB w takiej sprawie?

    Przejrzałem dużo stron i mam mętlik w głowie.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.


    Pozdrawiam.
    Marcin

    Robi się tak, że przylatuje się na znakach G-xxxx i po przylocie odsyła DHLem albo czym innym ARC i świad. rejestracji do poprzedniego własiciela, ten idzie do CAA i tam dostaje świadectwo wyrejestrowania, zamiast rejestracji a ARC mu oddają, bo tylko muszą zobaczyć, chyba że mają tam system lepszy niż w innych krajach i mogą sobie to sprawdzić dzwoniąc do kolegi z innego działu. Wtedy przysyła Ci poprzedni właściciel świad. wyrejestrowania wraz z ARC.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •