Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie Wynajem "większego" samolotu.


    Polecamy

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie wynajmu "większego" (około 8 pasażerow) samolotu na licencje turystyną (ME). Oczywiscie na terenie Polski, czy jest wogóle taka możliwość, jeśli tak to gdzie? Myślę o czymś pokroju King Air B200.

    Pozdrawiam.

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Rozumiem ze pytanie lekko naiwne i nie zdajesz sobie sprawy czym taki B200 faktycznie jest ... wynajac pewnie mozesz, ale oczywiscie rozumie sie na zasadzie czarteru - razem z pilotem. Bo ze zwykla licencja turystyczna (nawet jak masz ME) plus troche nalotu na Cessnach i ewentualnie 2-silnikowej Senece to do takiego King Air nawet ci sie nie pozwola dotknac. Napewno wymagany jest IFR plus spory nalot na 2-silnikowych turbosmiglowych samolotach. Nie zdziwilbym sie jakby wymagali licencji ATP. No i oczywiscie nawet spelniajac te warunki musialbybs byc 'sprawdzony' na B200 jesli nim ostatnio nie latales. No i na samym koncu byc w stanie zaplacic te $2000 czy cos w tym rodzaju za kazda godzine lotu.

    Sky Share Club niedawno kupil Pilatusa PC-12. Co do rozmiaru to jest to samolot klasy B200 - zapytaj sie ich jakie sa warunki czarteru.

    http://www.skyshare.pl/
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 01-06-2010 o 01:58

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Obawiam się, że na jakąkolwiek turbinę - PC-12, King Air czy podobne będziesz potrzebował specjalnego przeszkolenia - pewnie coś z 10 godzin.
    Pomijam trudności związane ze zgodą właściciela.
    Jakąś opcją są tłokowe dwusilnikowce PA-31-350 Chieftain (8 osób) lub poczciwy AN-2 (też ma wymaganą ilość Pax-ów).
    Marcin

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nie ma praktycznie miejsc na swiecie ktore by ci wypozyczyly samolot klasy B200 - o tak od reki po wejsciu i pokazaniu uprawnien (nawet jak je masz a to jest zupelnie osobny problem). To sa grubo za drogie maszyny, firmy ubezpieczeniowe maja tu nawet wiecej do powiedzenie niz same przepisy. A co do tych 10 godzin - normalnie to jest to kilka razy wiecej, no i licencja IFR na takie samoloty jest warunkiem koniecznym.

  5. #5
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin Zajdel Zobacz posta
    Obawiam się, że na jakąkolwiek turbinę - PC-12, King Air czy podobne będziesz potrzebował specjalnego przeszkolenia - pewnie coś z 10 godzin.
    Się to chyba nazywa "High Performance Aircraft"
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Nie chodzi mi o dany tym samolotu np. B200, tylko coś czym moge zabrać na pokład 8 pax-ów...

    Cytat Zamieszczone przez Marcin Zajdel Zobacz posta
    Jakąś opcją są tłokowe dwusilnikowce PA-31-350 Chieftain (8 osób) lub poczciwy AN-2 (też ma wymaganą ilość Pax-ów).
    a co do Piper PA-31-350 (lub inne najlepiej jakieś tłokowe) to macie jakieś kontakty?

    Pozdrawiam.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Się to chyba nazywa "High Performance Aircraft"
    No nie, "High Performance Aircraft" to samoloty z chowaniem podwoziem i regulowanym skokiem smigla. A wiec cos w rodzaju Cessny C182 Skylane - czyli cos duzo ponizej King Air. "High Performance Aircraft" musisz miec zrobione grubo wczesniej zanim wogole ktos ci sie pozwoli dotknac do B200 czyl Pilatusa. Marcin mowil o przeszkoleniu na samoloty turbinowe ktore typowo wynosi 20 godzin (10 teori + 10 w powietrzu). Gdziesz czytalem ze jak jest to twoja pierwsza turbina to naprzyklad aby pilotowac takiego Pilatusa bedziesz musial wylatac z instruktorem okolo 30 godzin aby dostac pozwolenia.

    Cytat Zamieszczone przez SebaS Zobacz posta
    a co do Piper PA-31-350 (lub inne najlepiej jakieś tłokowe) to macie jakieś kontakty?
    Tych samolotow juz praktycznie nie ma, tym bardziej raczej ich nie znajdziesz w Polsce. Zostaly dawno zastapione przez turbo-smiglowa wersje Cheyenne. Tak jak napisano wyzej - samolot tlokowy zabierajacy 8 osob to chyba An-2 bedzie jedyne co w Polsce znajdziesz.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    O ile dobrze pamiętam to na wielosilnikowy turbo-prop potrzebny jest TR.

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez firo Zobacz posta
    O ile dobrze pamiętam to na wielosilnikowy turbo-prop potrzebny jest TR.
    Akurat na King Air B200 nie potrzebujesz TR bo maks. waga ponizej 12,500 lbs.

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    No nie, "High Performance Aircraft" to samoloty z chowaniem podwoziem i regulowanym skokiem smigla. A wiec cos w rodzaju Cessny C182 Skylane - czyli cos duzo ponizej King Air
    Eeee... to co napisales to "complex aircraft"
    "High performance aircraft" to samolot, w ktorym silnik ma wiecej niz wiecej 200HP
    Oczywiscie wg przepisow FAA
    Jezeli chodzi o JAA to jest lista z samolotami, na ktore sa "high performance"
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 01-06-2010 o 22:08

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    zgoda.

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Szkolenia:
    B200 - King Air 200 Training Solution :: SimCom Training Centers
    PC12 - PC-12 Training Solution :: SimCom Training Centers

    Tak czy inaczej kupa kasy.

    A jeśli mogę zapytać, czemu zależy Ci na 8-mio osobowym ME i tym, żeby go osobiście pilotować?
    Może prościej będzie wynająć z pilotem. Albo z instruktorem - to od razu zrobi Ci część przeszkolenia...
    Marcin

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin Zajdel Zobacz posta
    A jeśli mogę zapytać, czemu zależy Ci na 8-mio osobowym ME i tym, żeby go osobiście pilotować?
    Może prościej będzie wynająć z pilotem. Albo z instruktorem - to od razu zrobi Ci część przeszkolenia...
    Poprostu chcialem polatać po Polsce z rodziną i znajomymi (takie urozmaicone wakacje) - często spędzamy wakacje w większym gronie, więc dlatego te 8 osób... Mam licencje, więc nie chciałem angażować osób "trzecich".
    A co do latania z pilotem to koszty napewno znacznie by wzrosły...

  14. #14
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Możesz szukać np. Cessny 208 (np. kontaktów do http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6794254&nseq=0)...
    Ale najprawdopodobniej będziesz musiał zrobić uprawnienie HPA.
    Na 8 osób w SEP(L) to najpewniej Antek, ale nie wiem, czy Cię stać nań
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Też myślałem nad Caravan'em...
    Co do uprawnień to nie ma problemu, bo kiedyś i tak je będę musiał zrobić.
    Tylko problem jest z tym z jakiego zródła taki samolot wypożyczyć?...

    Pozdrawiam.

  16. #16
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    No też fakt...
    W obecnej chwili nikt nie odbiera, jeśli sie czegoś dowiem to dam znac na forum...
    Dzieki za pomoc.

    Pozdrawiam.

  18. #18

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Koledzy chyba coś mieszają (oczywiście ja też mogę się mylić). Nie ma w Europie uprawnienia high performance (ani complex). Jest za to dodatkowe szkolenie teoretyczne z HPA, które można odbyć oddzielnie lub też jest ono składnikiem egzaminów ATPL, wymagane dla niektórych typów.

    Na samoloty tłokowe wymagane jest wyłącznie uprawnienie SEP lub MEP. Jest kilka wyjątków, takich jak PA-46 Malibu czy Extra 400, które wymagają type ratingu i HPA. Podobnie type rating wymagany jest na każdego wielosilnikowego turbopropa. Na turbopropy jednosilnikowe potrzebny jest class rating na danego producenta, np. Cessna SET (na 206, 208).

    Więcej: JAA | Licensing Class and Type Ratings - List of Aeroplanes

  19. #19
    GSK
    GSK jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Chiswick, Londyn

    Domyślnie

    Myśle, że najprędzej to poszukać jakieś wypozyczalni w Niemczech/Austrii. Tam chyba nie powinno być problemu ze znalezieniem bazy, która ma takie masyzny na wynajem.

    Przykładowo taki Piper PA-31 Chieftain zabiera 10 osób z załogą. Do tego porusza sie z prędkością przelotową rzędu 400km/h, więc w głąb Polski szybko dolecisz ;-) W UK koszt wynajmu takiej maszynki to w granicach 525GBP/h + VAT (wet). Wątpię, by cena w D znacząco odbiegała od tej kwoty. Przy podziale kosztu na 8 osób nie wychodzi tak źle.

    Pozdr.,

    Grzegorz

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Najwiekszym ograniczeniem takiego wynajmu nie beda formalne przepisy czy uprawnienia pilota tylko ograniczenia firm ubezpieczeniowych. One czesto stawiaja bardzo wygurowane wymagania.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •