Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie Lot dookoła Polski


    Polecamy

    Witajcie,

    Jestem z Warszawy ale mam namiar na C152 po przystępnej cenie. Chciałbym w sierpniu zrobić traskę dookoła Polski. Rozpocząłem planowanie ale większości lotnisk nie znam, że tak powiem "osobiście". Plan jest taki by jak najwięcej z nich odwiedzić.
    I tu pojawia się kilka pytań
    1. Czy ktoś z was ma już za sobą taką trasę i może polecić lotniska, noclegi, gdzie tankować, gdzie nie biorą za lądowanie itd
    2. Co powinienem wziąć pod uwagę planując taki przelot. Nigdy nie planowałem tak długich tras więc nie wiem jak do tego podejść.
    3. strony www które mogłyby pomóc w planowaniu takiego przelotu
    4. co zrobić gdy danego lotniska niema w AIP (np EPPI)
    5. czy będąc członkiem aeroklubu ale lecąc na samolocie prywatnym wynajętym mogę w aeroklubach lądować bez opłat?
    6. I ciekawsze - czy byłby ktoś z waz zainteresowany takim lotem? samemu tez fajnie ale w grupie raźniej

    Z góry dzięki za info
    Andrzej Stempski [FFP013]

    www.ffp.nazwa.pl
    www.lotnik.vot.pl

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    jestem pewien że zainteresowani się znajdą, tylko nie wszyscy będą potrafili pomoc

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    no mi chodzi o drugi samolot np bo z podróżnym problemu nie będzie
    Andrzej Stempski [FFP013]

    www.ffp.nazwa.pl
    www.lotnik.vot.pl

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Największy problem, jeżeli lecisz prywatnie, to paliwo. Reszta to już kwestia briefingu.

  5. #5
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie odp

    Tankowanie pozostaje ci tylko na lotniskach kontrolowanych, wiec oprocz tego ze tankujesz za gotówke, a nie jak przy aeroklubach majacych podpisana umowe z Petrolotem bezgotówkowo, to dodatkowo dochodza ci opłaty lotniskowe.
    Co do opłat za lądowanie to nie mam pojęcia jak to będzie jak latasz nie aeroklubowym samolotem.
    Masz juz zaplanowane miejsca ktore chcesz odwiedzic? Bylo by latwiej podpowiedziec cos z noclegiem.
    Co do Piły to gdzies w sieci znalazłem jakas stara mape lotniska, ale generalnie na lotnisku w Pile panuje chaos i musisz uwazac na samochody i spacerowiczow na pasie

  6. #6
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    Ja obleciałem dużą część Polski - nie byłem tylko w części północno wschodniej, tankowanie - kwesta dogadania się - dzwoń tydzień przed planowanym lotem do aeroklubu i pytaj o tankowanie, petrolot obsługuje nie tylko lotniska kontrolowane, tankują np. w Piotrkowie, Żarze - cały spis lotnisk jest na ich stronie net bodajrze, lądowanie w aeroklubach jest czasem płatne ale nie są to duże opłaty i w większości wylądujesz za free, Polecał bym Ci wsiąść mapę do ręki i zaplanować sobie lotniska - lądowiska które chcesz odwiedzić następnie w tedy zacząć sprawy załatwień - odwiedzanie stron internetowych tych lotnisk i obdzwonienie po "zarządzających" tymi lotniskami, trasa może być taka - warszawa, olsztyn, lublin, krosno, Łososinę, Nowy targ, Żar, Bielsko, Kaniów - Bielski park tech. lotniczej, Muchowiec, Kamień śląski, Opole, Zielona góra, Drezdenko, Bagicz , Jastarnia... pozdrawiam

  7. #7
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez surf_star Zobacz posta
    Tankowanie pozostaje ci tylko na lotniskach kontrolowanych, wiec oprocz tego ze tankujesz za gotówke, a nie jak przy aeroklubach majacych podpisana umowe z Petrolotem bezgotówkowo, to dodatkowo dochodza ci opłaty lotniskowe.
    Niekoniecznie. Na południu możesz zatankować w Częstochowie , Kaniowie i Żar ( odradzam jeśli nie latałeś na "krzywych lotniskach" ).
    Zresztą zapoznaj się z tym, na pewno się przyda.
    Ceny paliw lotniczych na polskich lotniskach | dlapilota.pl

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czy jak lata się samolotem dowolnego aeroklubu, to tankowanie na lotniskach, które obsługuje petrolot jest za darmo? Zarówno na niekontrolowanych jak i kontrolowanych?

  9. #9
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Jak jest umowa z petrolotem to tak.

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    A nie łatwiej skorzystać z FDS czyli FLIGHT DISPATCH SERVICE ???? Od takich spraw są wyspecjalizowane firmy . Pomogą , podpowiedzą , i nie będzie amatorki w wykonaniu nie zorientowanego pilota !!! . Chyba blizej nam swiata niż żyda liczącego każdą złotóweczkę . Tak poważnie od briefingu nie jest forum a konkretne służby i ludzie. jeżeli kolega lata to wie gdzie ich szukać . A za zaproszenie na taki przelot dziękujemy . Jak kolega poda kontakt i termin to się dogadamy.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    No to kolega planuje ok 20 VIII wstępnie Trase wstpęnie mam wytyczoną - gdy wrócę z pracy do domu postaram się wkleić to co zaplanowałem bo moze przegiołem z czymś
    Andrzej Stempski [FFP013]

    www.ffp.nazwa.pl
    www.lotnik.vot.pl

  12. #12

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa, EPBC

    Domyślnie

    Lotniska i lądowiska w Polsce - mapka województw masz "prawie" wszystkie lotniska i lądowiska GA

  13. #13

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa, EPBC

    Domyślnie

    poniżej przykładowa trasa i "szacunkowa" kalkulacja dla C150/152 oraz C172

    EPBC - EPGD (długość trasy zakładam: 160nm) do skalkulowanej ceny dodajemy 75 PLN za lądowanie
    C150/152 (6,50 PLN za 1 min lotu) prędkość przelotowa 85 KTS, czas 118 minut = 766 PLN
    C172 (9,50 PLN za 1 min lotu) prędkość przelotowa 110 KTS, czas 91 minut = 865 PLN

    dużą nieco drożej, ale:
    taki lot to męczarnia w wykonaniu C150/152, częściej tankujesz,
    mniejsza moc, co przy niektórych lotniskach/lądowiskach wyklucza/ogranicza możliwość lądowania (np Jastarnia)
    o komforcie nawet nie wspominam

    w excelu mam kalkulator nawigacyjny, daj znać na priva jeśli potrzebujesz
    M.

  14. #14
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    110 KTS na C172 to dość mocno zawyżona prędkość trzeba liczyć bardziej na 100KTS, co to za różnica w lądowaniu C150 i 172 (chyba że chodzi o ograniczenia w lądowaniu z bocznym wiatrem)? Bardziej C172 ciężej wylądować, C150 siądzie wszędzie - gorzej ze startem przy pełnym zbiorniku ale w Jastarni i tak nie zatankujesz C150 jest tańsza i nalot zrobi się większy, jak kolega poleci sam to lepiej polecieć C150/152. Pozdrawiam

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin_78 Zobacz posta
    Lotniska i lądowiska w Polsce - mapka województw masz "prawie" wszystkie lotniska i lądowiska GA
    tu jest TROSZKE wiecej:

    Lądowiska i lotniska oraz "nasze trawniki" - Mapy Google

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ninor77 Zobacz posta
    No to kolega planuje ok 20 VIII wstępnie Trase wstpęnie mam wytyczoną - gdy wrócę z pracy do domu postaram się wkleić to co zaplanowałem bo moze przegiołem z czymś
    Doklej do tej listy lotnisko KIKITY niedaleko Mragowa , pas 850 m , fakt 16 m pod stok ale daje radę . Pas od jeziora , hangar- nie trzeba kotwiczyć - , Hotel , jedyny z tarasem na pas lądowania . Swietni i otwarci właściciele.Kilometr od pasa pole golfowe .

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin_78 Zobacz posta
    Lotniska i lądowiska w Polsce - mapka województw masz "prawie" wszystkie lotniska i lądowiska GA
    fajna stronka - dzięki - przyda się takiemu newbe jak ja

    marcin_78 - super wuliczenia. tylko, że na etapie na ktorym jestem to im woniej tym lepiej Dużą czesią pewnie było by super tyle ze płacę dodatkowo 180 zł za godiznę. Jak znajdę kogoś kto dołoży do lotu na paliwo (miłośnika jakiegos ) to ok - ale na dzień dzisiejszy raczej tylko 152/150 ze wzgledow ekonomicznych wchodzi w rachubę. Z resztą w jastarni nawet 172 miałbym obawy - no chyba, że mocna albo pusta - pilot tylko...

    tom_fed - dzieki za update

    zorro - wezmę pod uwagę - w końcu nie samym lataniem człowiek żyje
    Andrzej Stempski [FFP013]

    www.ffp.nazwa.pl
    www.lotnik.vot.pl

  18. #18
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Zapraszam do Płocka Można się zatankować
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Wstępnie zaplanowałem tak:
    Etap I EPPI EPWT EPGI EPOD EPWK EPTO
    Etap II EPTO EPKG EPEL
    Etap III EPEL EPSU EPBK EPZA
    Etap IV EPKR EPKP EPRG EPOP
    Etap V EPOP EPLE EPLS EPPO EPPB EPTO

    Dopiero ściągam info o każdym z nich ale czy sugerujecie omijać któreś z powodu np trudności dla świeżego PPL-owca? Może zamiast wskazanego w okolicy coś ciekawszego sugerujecie?

  20. #20
    Awatar smuti

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Lubin (EPLU)

    Domyślnie


    Polecamy

    EPLE zdecydowanie odradzam. Jest teraz areną wyścigów motocyklowych i samochodowych a także ulubionym miejscem spacerów z rozmaitymi zwierzątkami. 20 km na północ masz EPLU z równiutkim asfaltem i stacją Petrolotu.
    Pozdrawiam,
    Smuti


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •