Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie "Teren przygodny" - pytanie z prawa lotniczego


    Polecamy

    Zapewne wszyscy znamy opowieści ze starych dobrych czasów, jak to latało się samolotem w pole po szybowiec, który wylądował w "terenie przygodnym". Jak to się ma do współczesnych przepisów i czy gdziekolwiek można natknąć się na takie pojęcie? Wygląda na to, że to już se ne vrati, bo samolotem lądować można jedynie na lotniskach, lądowiskach i terenach przystosowanych. No i co z aeroklubami funkcjonującymi na terenie lotnisk kontrolowanych? Bo wg. prawa wychodzi na to, że nie mogą prowadzić żadnej działalności w godzinach kiedy CTR jest nieaktywny/lotnisko jest zamknięte.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 12-12-2010 o 13:08

  2. #2
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    w tym roku Czesi dozwolili lądowanie gdzie popadnie W końcu to Ty jako PIC jesteś odpowiedzialny za bezpieczeństwo i wrazie czego to Ty odpowiadasz

    Nikt Ci nie zabrania wlatywać w strefy kontrolowane na kursie (oczywiście spełniwszy wszystkie wymagania, typu transpondery, plany itp.), no może za wyjątkiem Okęcia.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Ustawa Prawo lotnicze:

    Art. 93. 1. Statki powietrzne mogą lądować i startować na lądowiskach i w innych miejscach poza lotniskami wpisanymi do rejestru lotnisk, w przypadkach:
    1) przymusowego lądowania;
    2) ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo udziału w zwalczaniu klęsk żywiołowych;
    3) uzasadnionych potrzebami szkolenia lub treningu;
    4) uzasadnionych potrzebami usług lotniczych;
    5) jeżeli pozwalają na to przepisy wydane na podstawie art. 33 ust. 4.

    "teren przygodny" to właśnie chyba to "inne miejsce".

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    No właśnie Asiu, czyli wychodzi na to, że jednak hipotetycznie po szybowiec w pole można lecieć. Pozostaje jeszcze tylko kwestia kto ma prawo określić czy dany przypadek jest uzasadniony...

    konradeck, wiem że to nie stanowi żadnego problemu. Pytanie dotyczyło lotnisk, na których ctr nie jest aktywny cały czas i istnieją godziny, w których lotnisko jest "zamknięte" (kolejne ciekawe niejednoznaczne słowo).


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •