Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Wroclaw

    Domyślnie Logbook Jeppesen JAR FCL 1.080


    Polecamy

    Witam

    czy ktos wie, jak wypelniac tego logbooka? I jak przepisac godziny wylatane na szkoleniu do PPL?

    dzieki

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez netporter Zobacz posta
    I jak przepisac godziny wylatane na szkoleniu do PPL?
    Najlepiej zapytac tego samego "madrego", ktory od poczatku nie pozwolil na prowadzenie normalnego logbooka...

  3. #3

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    przeciez na poczatku jest instrukcja..

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Ja odnotowałem całość nalataną podczas PPL jako jeden wpis, ale zgadzam się z "Thewho" - najlepiej prowadzić ewidencję od początku.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Wroclaw

    Domyślnie

    to prawda, ale zbyt ogolnikowa, bo mam jednak pare pytan. dlatego chcialbym wiedziec czy ktos ma inny opis wypelniania tego logbooka

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Szczegóły znajdują się w JAR–FCL 1.080, poszukaj też na forum, bo temat uzupełniania logbooka się pojawił. Jeżeli nadal będziesz miał wątpliwości, to najlepiej zadaj konkretne pytania.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Wroclaw

    Domyślnie

    w logbooku jest na poczatku strona z rubryka RATING, a ponizej tabela type of rating, czy tu sie wpisuje kolejne uprawnienia. bo napewno nie chodzi o type of aircrafe rating

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie Wpisy do logbooka jeppesen jar-fcl 1.080.

    Gdzie wpisać Cessne 150 do tego logbooka i jak wpisać X- country?

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cessne 150 wpisuje sie jako C150 w kolumnie "Aircraft make and model". Przepisy JAR-FCL nie wymagaja logowania czasu cross country, to tez nie ma takiej kolumny (co nie znaczy, ze nie moza sobie tego wpisac w remarks).

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    OK, to teraz ja mam pytanie na temat JAR-FCL 1.080 jak i IEM FCL 1.080

    (v) A remarks column will be provided to give details of specific functions e.g. SPIC, PICUS, instrument flight time*, etc.
    * A pilot may log as instrument flight time only that time during which he operates the aircraft solely by reference to instruments, under actual or simulated instrument flight conditions.
    A więc:
    - w kolumnie 9 (Operational condition time), podkolumnie IFR wpisuje się czas, gdy jesteśmy na IFR flightplan
    - czas lotów bez IFR flightplan, które odbywają się "solely by reference to instruments" zapisujemy w kolumnie 12 (Remarks) i tylko tam

    Czy dobrze to rozumiem? Dlaczego w takim razie w logbooku Jeppesena, w zestawieniu rocznym na końcu książki jest kolumna "Instrument" (z podkolumnami "Actual" i "Simulated"), a nie ma kolumny "IFR"? Czy po prostu ktoś tworząc logbook Jeppesena zgodny z JAR-FCL prawie skopiował tabelę do zestawień rocznych z logbooka zgodnego z FAR? (to by miało sens, bo są tam również kolumny cross country i solo, których to godzin nie zapisuje się wg JAR-FCL)

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    A gdzie wpisywać nowe samoloty jak wylaszuje tylko w czwartą rubrykę??

  12. #12
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Z tym x-country to śmieszna sprawa bo niby nie wymagają rejestrowania ale jednak żeby zacząć szkolenie do IFR trzeba mieć 50h PIC po trasach, więc wpisywanie tego w remarks ma sens. A czy C150 wpisywać w książkę? Sam nie wiem... z jednej strony w aeroklubach tego wymagają ale z drugiej jak pokazałem książkę osobie z zagranicy to się spytał "What the f* is this??". Małe Cessny się mieszczą w zakresie SEP(L)a. Skoro już zacząłem wpisywać tam wszystkie samoloty to robię tak dalej ale nie wiem czy to tak powinno być. Czy w ogóle JARy wymagają wpisywania typów w książkę? W końcu mamy klasy i typy wpisane w licencje.

  13. #13
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Jest rubryka, a wpisanie nic nie kosztuje Warto dla samego siebie, zeby po latach pamietac co to za latadło bylo


    Pozdr
    M

  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    wymagają ale z drugiej jak pokazałem książkę osobie z zagranicy to się spytał "What the f* is this??"
    Mozna by sie zapytac "what the f*** was wrong with him???" - szczerze to pierwszy raz sie spotkalem zeby ktos nie chcial wpisac na czym dany lot odbyl...
    Co do reszty to napisal gaugan

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Piotrkowi chodziło raczej o jedną z pierwszych stron, gdzie jest tabela "Type ratings".

    gaugan, thewho: co wpisujecie w rubryce IFR?

  16. #16
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Piotrkowi chodziło raczej o jedną z pierwszych stron, gdzie jest tabela "Type ratings".
    Chyba, ze tak. Ale i tak lepiej wpisac od razu niz pozniej chodzic za jakims wpisem.

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    gaugan, thewho: co wpisujecie w rubryce IFR?
    Pewnie zmierzasz do roznic pomiedzy FAA a JAA.
    Wg JAA rubryka IFR to "flight time under instrument flight rules" czyli wystarczy, ze jest sie na planie IFR. Wg FAA IR to czas kiedy rzeczywiscie bylo sie w chmurze lub pod hood (z tego co pamietam)
    Jak sie chce robic konwersje w Polsce to niestety trzeba prowadzic dwie ksiazki bo pozniej sa z tego wzgledu problemy.

  17. #17
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Najlepiej jest prowadzić książkę elektronicznie (ja sobie "wystrugałem" bazę, do której wpisuję wszystko i pod JAR i pod FAR, można też kupić jakiś soft, np. Logbook Pro and APDL Pilot Logbook Software for iPhone, iPad, PC, Mac, Android, Windows Phone). Potem możesz drukować to, co aktualnie potrzebujesz...

    Co do X-Country to dokładniej dyskutowane to było tutaj: Logbook dla studenta, przyszlego pilota.

    Przede wszystkim trzeba pamiętać, że temat "laszowania" maszyn z klasy SEP(L) jest, z tego co wiem, autorską koncepcją wyrastającą z "tradycji AP", nieuwzględnioną w żadnych (nawet naszych) przepisach. Wystarczy więc, że masz w logbooku zapisane, że latałeś i tyle. BTW: np. PKBWL korzysta z wpisów modelu samolotu w tabelce "Historia nalotu".

    Poza tym kiedyś widziałem w logbookach FAA miejsce na wpisywanie zsumowanych nalotów w podziale na typy za określone okresy (nie pamiętam czy miesiąc czy rok). IMO to sensowne, żeby przynajmniej na koniec roku robić takie podsumowanie...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  18. #18

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Wg JAA rubryka IFR to "flight time under instrument flight rules" czyli wystarczy, ze jest sie na planie IFR. Wg FAA IR to czas kiedy rzeczywiscie bylo sie w chmurze lub pod hood (z tego co pamietam)
    Jak sie chce robic konwersje w Polsce to niestety trzeba prowadzic dwie ksiazki bo pozniej sa z tego wzgledu problemy.
    Dzieki, dokladnie o to mi chodzilo, bo na PPRuNe pojawialy sie rozne opinie (ze np. tylko czas lotu a nie block, ze tylko pod IFR ale w actual, albo ze wg jakies definicji EASA IFR oznacza lot w warunkach IMC itd.). A dwie ksiazki to faktycznie mus, za duzo jest roznic zeby sie w tym wszystkim pozniej polapac.

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Poza tym kiedyś widziałem w logbookach FAA miejsce na wpisywanie zsumowanych nalotów w podziale na typy za określone okresy
    W Jeppesenowym JAR-FCL Pro tez sa takie tabele.

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    bo na PPRuNe pojawialy sie rozne opinie (ze np. tylko czas lotu a nie block, ze tylko pod IFR ale w actual, albo ze wg jakies definicji EASA IFR oznacza lot w warunkach IMC itd.)
    Ojej az takie teorie? To pewnie jacys "onanisci" z UK CAA... Ja w logbooku mam to co napisalem. IFR to Instrument Flight Rules czyli dla mnie to lot na planie IFR. Lot czyli off do on block...
    Jak chca sobie pisac acutal to niech sie rubryka nazywa Instrument Time a nie Flight Rules...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •