Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37
  1. #1
    Awatar patrykgiel

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie Szukam samolotu Ultralight


    Polecamy

    Witam szukam prywatnego samolotu ultralight bądź turystycznego, szukałem na google ale nie mogłem nic interesującego znaleźć, interesują mnie parametry
    - 4 lub 2 ale lepiej 4 osoby
    - pułap ok. 7000 m
    - prędkość przelotowa ok. 300 km/h
    - zasięg ok 1750 km
    i cena do 200 000 zł
    zwróciłem uwagę na samolot Cobra VT 100 ale nie wiem jaka jest cena.
    Mam nadzieję, że mi pomożecie.
    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie istnieje taki. Nie ma samolotu dla czterech osób, który jest ultralekki.
    Cobra jest certyfikowana jako zwykły samolot.

  3. #3
    Awatar Cudaczek

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    A może coś z naszego rodzimego "Ekolotu"?

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie istnieje taki. Nie ma samolotu dla czterech osób, który jest ultralekki.
    Cobra jest certyfikowana jako zwykły samolot.
    Co by rozwinąć: UL klasyfikowane są do MTOW 495 kg.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Samolot który potrzebujesz to Cirrus SR22 ale przed 2 wstaw 1.

  6. #6
    Awatar patrykgiel

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Bardzo mi się podoba ten Cirrus SR22 tylko ta cena niestety zbyt wysoka.
    Szukam czegoś do 200 000 zł, mogą być już 2 osobowe, aby tylko miał pułap ok 7000 m i prędkośc ok 300 km
    naprawdę dziekuję wam za tak szybkie odpowiedzi nie spodziewałem się takiego zaangażowania.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Przy parametrach której podałeś, to najbliżej byłby jakiś Mooney M20K albo Bonanza, ale cena 2x (za używany oczywiście).

  8. #8

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    a mozna wiedziec po co ci ten "pułap" 7000m?
    zdajesz sobie sprawe ze dochodzi kolejny koszt instalacji tlenowej?

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie Fascination

    Witam,


    Trudno będzie Ci znaleźć Ultralight'a, który lata na takim pułapie i z prędkością, której oczekujesz. Jedyne co mi przychodzi do głowy to Fascination, pułap pewnie nie tak wysoki jakiego wymagasz, ale przelotowa blisko 280 km/h. Jest do sprzedania w Czechach w cenie, która niewiele odbiega od Twoich założeń. Pierwszy samolot na tej stronie:

    Leteck bazar, Bazar letadel Aeroweb.cz

    Pozdrawiam,

  10. #10
    Awatar patrykgiel

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź, bardzo podoba mi się Fascination, chodzi o cenę która też jest dobra ok 200 000 zł, pułap potrzebny po to by móc łądnie oglądać wszystko ponad chmurami, chociaż 4000 m też wystarczy.

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    A tak na marginesie to można latać ultralekkim w IFR?

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Witam,

    Cytat Zamieszczone przez firo Zobacz posta
    A tak na marginesie to można latać ultralekkim w IFR?
    W oparciu o czeskie przepisy nie. Jest natomiast możliwość latania nad chmurami z widocznością ziemi, przy maksymalnym zachmurzeniu 4/8.

    Cytat Zamieszczone przez patrykgiel Zobacz posta
    Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź, bardzo podoba mi się Fascination, chodzi o cenę która też jest dobra ok 200 000 zł, pułap potrzebny po to by móc ładnie oglądać wszystko ponad chmurami, chociaż 4000 m też wystarczy.
    Zasadniczo to wydaje mi się, że będziesz latał do wysokości FL95, czyli granicy przestrzeni klasy G. Powyżej dochodzi również problem z tlenem, co zauważył już ktoś inny. Więc pułap większości ultralekkich powinien być optymalny.

    Gdzieś widziałem do sprzedania Skylark'a, który bodajże stacjonował w Katowicach. Tamten samolot wyposażony jest w Rotaxa 914 i podobno osiąga FL220, natomiast przelotową ma niższą z racji stałego podwozia. Cena jest jednak zdecydowanie wyższa niż samolotu, który sugerowałem - ok. 90 000 EUR.

    Pozdrawiam,

  13. #13
    Awatar patrykgiel

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Przepraszam ale jaka to jest wysokość FL95 bo taki do przodu w tych sprawach jeszcze nie jestem.

  14. #14
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patrykgiel Zobacz posta
    Przepraszam ale jaka to jest wysokość FL95 bo taki do przodu w tych sprawach jeszcze nie jestem.
    9500 stóp
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  15. #15
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Czyli jakieś 2900 metrów na ciśnieniu 29.92 inHg (1013 hPa). Zrób sobie licencje/świadectwo to będziesz lepiej wiedział czego potrzebujesz.

  16. #16
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Co by rozwinąć: UL klasyfikowane są do MTOW 495 kg.
    A nie 450 (495 ze spadochronem,ale czy robi się samoloty bez niego)?


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182 Zobacz posta
    ze spadochronem,ale czy robi się samoloty bez niego)?
    Nie jest wymagany, ciagle olbrzymia wiekszosc tego co lata jest bez spadachronu.

  18. #18
    Awatar Amen

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Połaniec

    Domyślnie

    Jak zrobisz licencje to zobaczysz, że te przelotowe 300km/h czy 7000ft nie jest niezędne. Nawet 100kts i 2-3tys. ft daje "nieziemskie" uczucia.

  19. #19
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Teraz Panowie takie czasy że nie licencja się liczy - ale kasiorka i fantazja - oczywiście.
    Ostatnio edytowane przez Maciey ; 01-09-2010 o 00:26 Powód: literówka

  20. #20
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Maciey Zobacz posta
    Teraz Panowie takie czasy że nie licencja się liczy - ale kasiorka i fantazja - oczywiście.
    Fantazje ma ale kasiorki raczej juz nie
    Za taki budzet to on nawet sie nie zblizy do 'przelotowej' 300 km/h a co do tych 7000 m, 1750 km i 4 siedzen to niech od razu podzieli te liczby przez 2.
    Dobra rade dal Piotrek - niech wpierw zrobi licencje i zapozna sie z ABC lotnictwa, to go sciagnie z oblokow.

    (A co do ceny Cobra VT 100 to mimo ze trudno znalezc jedna liczbe sam silnik + awionika przekrocza jego budzet, nawet na smiglo nie wystarczy ).
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 01-09-2010 o 01:07

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •