Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    konto skasowane
    Goście

    Domyślnie Nalot wojskowy, type rating


    Polecamy

    Witam,
    Zwracam się z prośbą o odpowiedź lub nakierowanie mnie na przepisy regulujące kwestie wpisywania nalotu wojskowego do cywilnego logbook-a i uznawanie uprawnień na dany typ samolotu zdobytych w wojsku.
    Czy posiadając licencję PPL(A) i uprawnienia na AN-2 z wojska, to można latać na typ typie w lotnictwie cywilnym bez dodatkowych egzaminów?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam

  2. #2
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ori Zobacz posta
    Czy posiadając licencję PPL(A) i uprawnienia na AN-2 z wojska, to można latać na typ typie w lotnictwie cywilnym bez dodatkowych egzaminów?
    Mając PPL(A) i nigdy nie siedząc za sterami Antka można na nim latać bez egzaminów (inna kwestia czy da się wynająć - tutaj właściciel może mieć swoje obostrzenia). Niefortunny przykład Pytanie jakby to wyglądało z nalotem na An-26, albo M28 z wojska i ich późniejszym wykorzystaniem w cywilu.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3
    konto skasowane
    Goście

    Domyślnie

    Obawiam sie, ze posiadanie licencji na silniki tlokowe nie wystarcza do pilotowania dowolnego sp z takim silnikiem. Trzeba jeszcze sie przelaszowac na konkretny typ sp.
    pozdrawiam

  4. #4
    konto skasowane
    Goście

    Domyślnie

    Znalazlem w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 3 września 2003 r. w sprawie licencjonowania personelu lotniczego.
    To jednak nie rozjasnilo mi za wiele


    3.2.2.2.3. Uprawnienie dotycz
    ące typu samolotu An-2
    Wymagane szkolenie musi by


    ć przeprowadzone, ukończone i zaliczone w ośrodku szkolenia lotniczego.
    Wymagania dla szkolenia dotycz

    ące typu samolotu An-2 są następujące:
    1) szkolenie po

    łączone ze szkoleniem do licencji pilota samolotowego turystycznego:
    a) kandydat musi wykona

    ć z ogólnej ilości lotów przewidzianych na samolotach jednosilnikowych w
    ust. 2.6.1.4, na samolocie An-2 co najmniej:
    – 75 % czasu lotów dwusterowych;
    – 75 % czasu lotów samodzielnych w charakterze dowódcy samolotu z drugim uprawnionym
    cz

    łonkiem załogi nieposiadającym uprawnienia instruktora samolotowego,
    b) szkolenie musi by

    ć prowadzone według programu szkolenia do licencji pilota samolotowego
    turystycznego, uwzgl
    ędniającego zastosowanie samolotu An-2 oraz obejmującego dodatkowo:
    – szkolenie teoretyczne w zakresie tematyki wymienionej w ust. 2.6.1.2 i 3.2.1.1 pkt 1 lit. a-e oraz
    musi by


    ć zaliczone przed rozpoczęciem szkolenia praktycznego na samolocie An-2,
    – szkolenie praktyczne w wykonywaniu czynno

    ści dowódcy samolotu z lewego fotela i czynności
    drugiego pilota, w wariantach pilota steruj

    ącego i pilota monitorującego oraz wykonywania
    czynno

    ści pilota dowódcy, jeżeli drugim członkiem załogi jest mechanik pokładowy;
    2) szkolenie po

    łączone ze szkoleniem zintegrowanym do licencji pilota samolotowego zawodowego,
    kandydatów nieposiadaj

    ących licencji pilota samolotowego turystycznego, muszą być określone w
    programie teoretycznego i praktycznego szkolenia, uwzgl

    ędniającego zastosowanie samolotu An-2;
    3) szkolenie kandydata, który posiada co najmniej licencj

    ę pilota samolotowego turystycznego może
    by

    ć prowadzone pod warunkiem, że posiada on praktykę lotniczą w wymiarze co najmniej 30 godzin
    lotu jako pilot dowódca samolotu, a szkolenie musi obejmowa

    ć:
    a) szkolenie teoretyczne okre

    ślone w ust. 3.2.1.1 pkt 1, które musi być zaliczone przed rozpoczęciem
    szkolenia praktycznego,
    b) szkolenie praktyczne w wykonywaniu czynno

    ści dowódcy samolotu z lewego fotela i czynności
    drugiego pilota, w wariantach pilota steruj

    ącego i pilota monitorującego oraz w wykonywaniu
    czynno

    ści pilota dowódcy, jeżeli drugim członkiem załogi jest mechanik pokładowy, obejmujące
    nie mniej ni

    ż 6 godzin lotu szkoleniowego, w tym co najmniej 3 godziny 30 minut lotu na
    dwusterze i 2 godziny 30 minut lotów samodzielnych.


  5. #5

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ori Zobacz posta
    Witam,
    Zwracam się z prośbą o odpowiedź lub nakierowanie mnie na przepisy regulujące kwestie wpisywania nalotu wojskowego do cywilnego logbook-a i uznawanie uprawnień na dany typ samolotu zdobytych w wojsku.
    JAR FLC-1 (zacznij od załacznika A, pkt. 1-20). Żeby uprościć przytocze tylko fragment:

    Wiedza, doświadczenie i umiejętności nabyte w czasie służby wojskowej mogą być doznane jako spełnienie części wymagań dotyczących licencji i uprawnień JAR-FCL wg uznania Władzy Lotniczej.



    Cytat Zamieszczone przez ori Zobacz posta
    Czy posiadając licencję PPL(A) i uprawnienia na AN-2 z wojska, to można latać na typ typie w lotnictwie cywilnym bez dodatkowych egzaminów?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Kolega wyżej już pisał - An-2 nalezy do kategorii SEP(L) i nie wymaga odrębnego TR (szkolenia na typ) i egzaminów. Jeśli latałeś w wojsku na antonowie to po odbyciu lotu sprawdzajacego bez problemu każdy instruktor wpisze ci do ksiązki pilota, że umiesz latać na tym samolocie.

  6. #6
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ori Zobacz posta
    Trzeba jeszcze sie przelaszowac na konkretny typ sp.
    To jest wymóg właściciela samolotu, zanim Ci go da do wypożyczenia. Jak sobie kupisz Antka, możesz wsiąść i polecieć bez żadnego dodatkowego szkolenia (czy to rozsądne to inna bajka).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •