Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1
    Awatar jabla

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie Prywatne niebo wojska....


    Polecamy

    Obecnie odbywają się ćwiczenia lotnicze w strefie EA 06 (EP_Sup_2010_55_en - ograniczenia EA06 11-27.09.2010). Z tego co wiem latają tam helikoptery amerykańskie, chyba też ukraińskie, litewskie i z paru innych nacji. Cóż - wojsko musi ćwiczyć, aby mogło nas bronić.

    Problem polega jednak na tym, ze:
    1. Zajęli ogromny obszar Pomorza Zachodniego na dwa tygodnie od 11 do 27 września br.,
    2. Rezerwacja wysokości jest od ziemi do poziomu FL145
    3. Rezerwacja czasu jest od 6:00 do 6:00
    4. Dokładnie nie wiedzą, kiedy będą latać i odwieszają lub zawieszają strefę z krótkim wyprzedzeniem, co uniemożliwia planowanie lotów z lotnisk w tej strefie w głąb kraju (dadzą wylecieć? a dadzą powrócić?)

    W związku z powyższym ja się pytam:
    1. Czy nie można tej przestrzeni zarezerwować od 1500 ft - do jakiego tam wyżej poziomu sobie chcą, na przeloty i ćwiczenia w powietrzu?
    2. Czy nie można wyłączyć od ziemi tylko te obszary gdzie chcą wyrzucać skoczków, bo podobno wyrzucają?
    3. Dlaczego ja i inni piloci PPL pracujący zwykle zawodowo w tygodniu, a latający głównie w weekendy muszą żebrać w FIS Gdańsk, lub na wieży w Świdwinie o kilkanaście minut, aby wyrwać się z tej strefy gdzieś w Polskę i nie mają żadnej gwarancji, że powracając na resztkach paliwa zostaną z powrotem wpuszczeni do domu?

    Uważam, że należy skończyć z tym beztroskim planowaniem zajmowania ogromnych stref bez liczenia się z innymi użytkownikami przestrzeni powietrznej. Wojsko chce sojusznikom dać poćwiczyć, dobrze, ale musi pamiętać, że to niebo jest także MOJE i jako wolny człowiek w wolnym kraju mam PRAWO do niego.

    Nie wiem jak to jest organizowane w innych krajach, ale np w Niemczech podobno tak się nie zdarza...

    Wesprzyjcie proszę ten mój protest, bo zamiast wolności latania w Polsce będziemy mieli wolność żebrania o latanie......

    pozdrawiam
    jabla
    jabla

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Masz rację, ale teraz już nic nie poradzimy. Możesz uderzać do KZPP: Urząd Lotnictwa Cywilnego - Komitet Zarządzania Przestrzenią Powietrzną

    I wysłać to do nich w mailu, oczywiście odpowiedzą po miesiącu albo wcale, ale zawsze to coś.

  3. #3
    Awatar jabla

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedź.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 28-09-2010 o 16:14
    jabla

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Oczywiście, że np. w Niemczech jest to nie do pomyślenia. Sam byłem świadkiem jak w czasie ćwiczeń (w przerwie pomiędzy jedną, a drugą falą wylotów) nad lotniskiem przeleciała sobie Cessna 172. Może kiedyś tego dożyjemy, ale pewnie nieprędko...


    Cytat Zamieszczone przez jabla Zobacz posta
    Obecnie odbywają się ćwiczenia lotnicze w strefie EA 06 (EP_Sup_2010_55_en - ograniczenia EA06 11-27.09.2010). Z tego co wiem latają tam helikoptery amerykańskie, chyba też ukraińskie, litewskie i z paru innych nacji. Cóż - wojsko musi ćwiczyć, aby mogło nas bronić.

    Problem polega jednak na tym, ze:
    1. Zajęli ogromny obszar Pomorza Zachodniego na dwa tygodnie od 11 do 27 września br.,
    2. Rezerwacja wysokości jest od ziemi do poziomu FL145
    3. Rezerwacja czasu jest od 6:00 do 6:00
    4. Dokładnie nie wiedzą, kiedy będą latać i odwieszają lub zawieszają strefę z krótkim wyprzedzeniem, co uniemożliwia planowanie lotów z lotnisk w tej strefie w głąb kraju (dadzą wylecieć? a dadzą powrócić?)

    W związku z powyższym ja się pytam:
    1. Czy nie można tej przestrzeni zarezerwować od 1500 ft - do jakiego tam wyżej poziomu sobie chcą, na przeloty i ćwiczenia w powietrzu?
    2. Czy nie można wyłączyć od ziemi tylko te obszary gdzie chcą wyrzucać skoczków, bo podobno wyrzucają?
    3. Dlaczego ja i inni piloci PPL pracujący zwykle zawodowo w tygodniu, a latający głównie w weekendy muszą żebrać w FIS Gdańsk, lub na wieży w Świdwinie o kilkanaście minut, aby wyrwać się z tej strefy gdzieś w Polskę i nie mają żadnej gwarancji, że powracając na resztkach paliwa zostaną z powrotem wpuszczeni do domu?

    Uważam, że należy skończyć z tym beztroskim planowaniem zajmowania ogromnych stref bez liczenia się z innymi użytkownikami przestrzeni powietrznej. Wojsko chce sojusznikom dać poćwiczyć, dobrze, ale musi pamiętać, że to niebo jest także MOJE i jako wolny człowiek w wolnym kraju mam PRAWO do niego.

    Nie wiem jak to jest organizowane w innych krajach, ale np w Niemczech podobno tak się nie zdarza...

    Wesprzyjcie proszę ten mój protest, bo zamiast wolności latania w Polsce będziemy mieli wolność żebrania o latanie......

    pozdrawiam
    jabla

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To jest problem mentalnosci osob zarzadzajacych przestrzenia Bierze sie to tez z niedostatku naszej kontroli Olbrzymie czesci naszego kraju sa niedostepne radarowo ( na malych wysokosciach ) dla kontrolerow FIS mowiac juz o lacznosci w ktorej sa tez biale plamy ( kto lata to wie o co chodzi ) Pewnie by mogli wyznaczyc przedzialy czasowe ale jaka jest gwarancja ze ktos nie wleci juz po zakresem czasowym to nawet nie beda wiedzieli
    Swoja droga to uwazam za grande zeby sobie pol nieba zajac bez niczego jak za PRL

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To nie bierze się z niedostatku kontroli, duże strefy są bardzo często zajmowane bez dobrej przyczyny przy prawie zerowej w nich aktywności.
    BTW pilot ma obowiązek zapoznać się z AUP przed lotem i po prostu nie powinien wlatywać w aktywne strefy.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    To nie bierze się z niedostatku kontroli, duże strefy są bardzo często zajmowane bez dobrej przyczyny przy prawie zerowej w nich aktywności.
    BTW pilot ma obowiązek zapoznać się z AUP przed lotem i po prostu nie powinien wlatywać w aktywne strefy.
    Tak tylko ze tej strefy nie ma w AUP a jest w AIP a tam sie zaglada znacznie rzadziej ( kolega cytuje na gorze )
    Pilot lecac w przestrzeni G nie ma obowiazku zglaszac sie przez radio ani wlaczac transpondera
    Chcialem tylko uswiadomic ze mozna nieswiadomie naruszyc granice strefy nawet korzystajac z radia i majac wlaczony transponder

    Bardzo czesto jest tak ze strefa TSA jest zajeta a nikt tam nia lata

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Aktywnej strefy nie ma w AUP?

  9. #9
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    W odpowiedzi na w/w temat mam anegdotkę rodem z wojska:
    "Pułkownik Y dostał pismo od przełożonych, że do jego jednostki przybędzie VIP i trzeba go godnie przyjąć - termin przyjazdu ustalono na godzinę 9:00 dnia następnego. Pułkownik zrobił odprawę i rozdzielił obowiązki m.in. polecił przygotować Kompanię Reprezentacyjną (KR). Panie Majorze Z proszę aby z pańskiego batalionu wystawiono KR na godzinę 8:45. Pan major następnie naradza się z dowódcą najliczniejszej kompanii - kapitanem R - aby przygotował ludzi do KR tak na 8:30 bo trzeba dojść na plac. Kapitan wysłuchał i następnie zwraca się do porucznika L, który będzie dowódcą KR aby kompania była gotowa do przeglądu przed wymarszem na 8:15. Porucznik wysłuchał i wezwał chorążego T, szefa kompanii. Trzeba pobrać broń i wydać kolorowe apaszki z logo jednostki przed przeglądem. Chorąży wysłuchał i następnie zrobił zbiórkę kompanii. Wybrał 30 żołnierzy i powiedział: jako, że musimy pobrać broń i apaszki, rozkazuję zbiórkę pod magazynem broni jutro o 8:00. Morał z tej historyjki jest taki, że termin ostateczny w wojsku jest zależny od liczby szczebli, przez które przechodzi z uwzględnieniem ruchu przeciwnego do ruchu wskazówek zegara."

    Podobnie, jak mniemam, jest z tą rezerwacją: najlepiej od GND do max i od świtu do zmroku bo a nuż coś się opóźni i będzie d... Po prostu polska armia...
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  10. #10

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    To nie bierze się z niedostatku kontroli, duże strefy są bardzo często zajmowane bez dobrej przyczyny przy prawie zerowej w nich aktywności.
    Aktualnie odbywają się ćwiczenia pk. ANAKONDA 2010 więc aktywność jest spora, dajcie spokojnie poćwiczyć
    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    BTW pilot ma obowiązek zapoznać się z AUP przed lotem i po prostu nie powinien wlatywać w aktywne strefy.
    tyle w teorii, życie pokazuje, że jest inaczej,
    Cytat Zamieszczone przez piotru Zobacz posta
    Bardzo często jest tak ze strefa TSA jest zajęta a nikt tam nią lata
    bo np. jest tankowanie, zmiana pilotów itd.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 28-09-2010 o 19:49

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie

    Kolega SAR37 ma rację. Asekuranctwo w wojsku, w obecnym czasie jest na niewiarygodnie wysokim poziomie. Są przerwy w wykorzystaniu przestrzeni, lecz nikt nie podejmuje decyzji żeby jej chociaż część tymczasowo udostępnić. Jęśli nawet ktoś występuje z taką inicjatywą, to ilość szczebli które musi pokonać takie uzgodnienie powoduje po jakimś czasie bezprzedmiotowość całej sprawy.
    ...i córko!

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez o matko! Zobacz posta
    Kolega SAR37 ma rację. Asekuranctwo w wojsku, w obecnym czasie jest na niewiarygodnie wysokim poziomie.
    No niestety jest jak jest i szybko się to nie zmieni...
    Cytat Zamieszczone przez o matko! Zobacz posta
    Są przerwy w wykorzystaniu przestrzeni, lecz nikt nie podejmuje decyzji żeby jej chociaż część tymczasowo udostępnić. Jęśli nawet ktoś występuje z taką inicjatywą, to ilość szczebli które musi pokonać takie uzgodnienie powoduje po jakimś czasie bezprzedmiotowość całej sprawy.
    są robione "apdejty" do rezerwacji stref, a nawet można przelecieć przez aktywną strefę za zgodą organizatora rezerwacji z odpowiednią separacją oczywiście,
    natomiast w temacie podejmowania decyzji i ilości szczebli,to ile by ich nie było i tak najczęściej jest "pod górkę".

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Problem w tym, ze u nas wciaz jeszcze przewazaja strefy TSA, przez ktore teoretycznie przelot nie powinien byc mozliwy nawet za zgoda ich uzytkownika. Przeksztalcenie ich w TRA rozluzniloby te wymogi, umozliwiajac takie przeloty w przerwach dzialan uzytkownikow bez koniecznosci ich dezaktywacji.

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale tak czy inaczej bizantyjskie rozpasanie armii, jeśli chodzi o kubaturę tych stref, problemem pozostaje.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #15
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Ale tak czy inaczej bizantyjskie rozpasanie armii, jeśli chodzi o kubaturę tych stref, problemem pozostaje.
    A może powiększyć CTR-y wszystkich lotnisk tak aby zajmowały powiedzmy 90% kraju A mając transponder z TWR dogadać się zawsze można

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    cyt:

    "W związku z powyższym ja się pytam:
    1. Czy nie można tej przestrzeni zarezerwować od 1500 ft - do jakiego tam wyżej poziomu sobie chcą, na przeloty i ćwiczenia w powietrzu?
    2. Czy nie można wyłączyć od ziemi tylko te obszary gdzie chcą wyrzucać skoczków, bo podobno wyrzucają?
    3. Dlaczego ja i inni piloci PPL pracujący zwykle zawodowo w tygodniu, a latający głównie w weekendy muszą żebrać w FIS Gdańsk, lub na wieży w Świdwinie o kilkanaście minut, aby wyrwać się z tej strefy gdzieś w Polskę i nie mają żadnej gwarancji, że powracając na resztkach paliwa zostaną z powrotem wpuszczeni do domu?"

    A co na to AOPA Poland?
    Jest przeciez organizacja, ktora reprezentuje i walczy o prawa GA. Rzut oka na ich strone, a tam m.in.:
    Celami KTL AOPA POLAND zapisanymi w statucie są:

    • reprezentowanie lotnictwa ogólnego na forum parlamentarnym, rządowym i administracyjnym w kraju i zagranicą;
    • eliminowanie nieuzasadnionych, szkodliwych dla lotnictwa przepisów, opłat i podatków oraz ograniczeń w dostępie do przestrzeni powietrznej i lotnisk

    Byc moze przestrzen jest blokowana w ten sposob, bo ...zawsze tak robilismy jak sa cwiczenia. Wojsko jest jednym z klientow, podobnie jak GA. Czasy sie zmieniaja i takie sprawy mozna i trzeba w cywilizowany sposob porzadkowac.

    Zgadzam sie w pelni z kolega co do weekendow. W UK czy Francji, wiele stref jest nieaktywnych w piatek po 18tej do pon 8 rano, wlasnie m.in. dlatego ze jest to czas wzmozonego ruchu rekreacyjnego GA.

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    A może powiększyć CTR-y wszystkich lotnisk tak aby zajmowały powiedzmy 90% kraju A mając transponder z TWR dogadać się zawsze można
    Wypluj to słowo, czasem mając wszystko i tak nie można latać.

  18. #18
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Wypluj to słowo, czasem mając wszystko i tak nie można latać.
    Ha, to prawda. Juz wystarczy, ze TMA mamy najwieksze na swiecie...

  19. #19
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Raczej w wojsku nie przejmą się argumentami ruchu GA.

  20. #20
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Wypluj to słowo, czasem mając wszystko i tak nie można latać.
    Tfu. Ja tylko żartowałem.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •