Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2010

    Question Samolot ultralekki Cri Cri


    Polecamy

    Witam, jestem nowy na forum. Szukam informacji na temat konstrukcji samolotu Cri Cri najlepiej w wersji MC 15. Interesują mnie najlepiej plany ale wiem że z tym będzie problem. Znalazłem plany do kupienia ale na rynku amerykańskim więc ... odpada. Chciałbym podjąć się samodzielnej budowy takiego malucha. Wiem, że ludzie budują te samoloty ale nie znalazłem w necie nic z Polski. Proszę Was o pomoc w tej sprawie i ogólnie zachęcam do dyskusji. Poczytałem trochę to forum i widzę, że wielu z was ma profesjonalną wiedzę z zakresu lotnictwa Na pewno pojawi się wiele pytań technicznych. Z góry dziękuję za wasz udział.

    P.S. Może ktoś miałby podobne marzenie żeby zbudować taki samolocik?
    No i chyba nie muszę specjalnie zaznaczać, że projekt ma być w miarę możliwości ekonomiczny Ale nie kosztem bezpieczeństwa.

  2. #2
    crs
    crs jest nieaktywny
    Awatar crs

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Z tego co mi wiadomo Cri Cri według przepisów nie jest samolotem ultralekkim więc w takiej kategorii go nie zarejestrujesz. Druga sprawa.. ze względu na swoje gabaryty jest trudny w pilotażu i myślę że na "pierwszy samolot" raczej się nie nadaje. A myślałeś nad mini-maxem ?
    http://www.eaa.org/photos/1001/galle...MAX1100R_1.jpg

    pozdr.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Samolocik fajny, tylko, że Cri bardziej mi odpowiada ideologicznie. Faktycznie nie klasyfikuje się do ULL. Więc gdzie? A co do pilotażu to będę musiał się bardziej przyłożyć do nauki Poza tym cri ma składane skrzydła a to bardzo ważne dla mnie. Więc 1:0 dla cri, ale dalej czekam na propozycje

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Hummelbird - FlightAware > Photo de HUMMELBIRD

    Rejestrowany jako jednomiejscowy ULM i ma skladane skrzydla. Obserwowalem ten samolot podczas lotu - swietna zabawka Buduja go gdzies w Czechach...

  5. #5
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    A czy IKCSP, zarejestruje Ci Cri-Cri bez żadnych modyfikacji? I czy zrobi to za pierwszym podejściem?
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2010

    Post

    Jeśli chodzi o Hammelbirda to całkiem fajny samolot. Ale jego konstrukcja jest dość poważna i wątpię czy we własnym zakresie będę mógł sobie poradzić z budową takiego samolotu. Z tego co widziałem na foto (nie wgłębiałem się jeszcze w szczegóły) jest on w całości metalowj konstrukcji.
    Cri jest nieco prostszy.

    A co do rejestracji samolotu to nie orientuję się do końca w przepisach. Jednak jeśli samolot został kiedyś zaprojektowany i dopuszczony do lotu to mniemam, że odpowiada pewnym przepisom i da się go zarejestrować w takiej czy innej kategorii. Te samoloty przecież latają.
    Przystępując do budowy zamierzam zebrać wszytkie potrzebne info i właśnie to staram się zrobić. Jeśli Pletwa wiesz dlaczego mogliby nie zarejstrować Cri cri to napisz.

    I jeszcze jedno, budując samolot nie mam na myśli skrzyni obitej sklejką z silnikiem od trabanta Zamierzam zrobić wszystko według planów z ewentualnymi ulepszeniami.
    Jestem projektantem (co prawda nie samolotów) i mam jako takie pojęcie o budowie i funkcjonalności pewnych rzeczy.
    Oczywiście nie zamierzam ingerować w strukturę samolotu!

    Wasze propozycje są OK, ale czy ma ktoś może info na temat Cri Cri?
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 12-10-2010 o 12:41 Powód: ort

  7. #7
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Nie wiem, czy mogą nie zarejestrować, ale jeśli nie będzie spełniać polskich przepisów i wymagań, to nie zarejestrują. Nakażą pozmieniać, to co nie spełnia wymagań, a to może podnieść koszty.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  8. #8
    Awatar sebah

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    AMS/EHAM

    Domyślnie

    Tak z ciekawosci, jakie trzeba miec uprawnienia aby latac taka maszynka? Zaswiadczenie kwalifikacjii na ultralekkie czy cos innego?

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebah Zobacz posta
    Tak z ciekawosci, jakie trzeba miec uprawnienia aby latac taka maszynka? Zaswiadczenie kwalifikacjii na ultralekkie czy cos innego?
    cri-cri ma dwa silniki, juz samo to jest powazna komplikacja. Licencja ME jest wymagana? Calkiem prawdopodobne. Tutaj moze tkwic paradoks tego samolotu - niby malutki i leciutki a moze byc calkiem wymagajacy co do szkolenia.

  10. #10
    crs
    crs jest nieaktywny
    Awatar crs

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Problemem w zarejestrowaniu go jako ultralight jest też prędkość minimalna.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •