Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    konto skasowane
    Goście

    Domyślnie PLAN LOTU - czasy skladania, odblokowania


    Polecamy

    Witam wszystkich,
    Ostatnio skladalem kilka planow na loty VFR ze startem, badz ladowaniem w EPKK i tamtejsze BOZ informowalo mnie, ze plan na lot VFR moge skladac min. 30 min przed startem. Waznosc natmiast tego planu wynosi +30min, -15min. Nic nie mowilem, ale w AIP i doc 4444 jest napisane, ze na lot w strefie kontrolowanej (..., a lot, w ktorym ladujemy/startujemy z lotniska kontrolowanego jest chyba lotem w strefie kontrolowanej) nalezy zlozyc plan min. 1h przed EOBT. Nie bylo jednak problemow z przyjeciem planu 30 min. przed startem. Czy zmienily sie przepisy? Jak jest w koncu?
    Mam tez dodatkowe pytanie. Za doc 4444, jesli lot jest calkowicie w strefie niekontrolowanej to waznosc planu lotu wynosi +1h, - 15min, tak?
    pozdrawiam i z gory dziekuje za rozjasnienie tematu.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Legnica

    Domyślnie

    Rozróżnia się plan lotu składany pisemnie (w biurze lub wysłany faxem) i składany z powietrza czy telefonicznie. W wypadku tego drugiego plan trzeba złożyć 30 minut przed planowanym startem lub wlotem w przestrzeń kontrolowaną po czym wykonywać można 15 minut przed zadeklarowanym czasem.

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    ori, FPL VFR można składać spokojnie pół godziny przed odlotem (zarówno telefonicznie, mailowo, osobiście jak i FAXem). Godzina PRZED obowiązuje w przypadku lotu IFR. Nawet jeśli startujesz z lotniska kontrolowanego, jakim niewątpliwie jest EPKK, to i tak możesz złożyć FPL 30min przed EOBT pod warunkiem, że odlatujesz jako VFR

    Co do lotu całkowicie w strefie niekontrolowanej [...] gdzie jest taki zapis w PL-4444?

    Akira - BZDURY!! I nie mieszajmy AFILa w normalne FPLny...

  4. #4
    konto skasowane
    Goście

    Domyślnie

    Suzia, zaczne od odpowiedzi na Twoje pytanie.
    4.4.2.1.2. W przypadku opóźnienia przewyższającego przewidywany czas odblokowania o 30 minut dla lotu kontrolowanego lub opóźnienia wynoszącego 1 godzinę dla lotu niekontrolowanego, dla których został przedstawiony plan lotu, plan ten powinien być poprawiony lub należy przedstawić nowy plan lotu anulując poprzedni, w zależności od tego co jest stosowane.
    W jakim dokumencie jest napisane, ze w locie VFR mozna zlozyc FP 30 minut przed odblokowaniem? Ja znalazlem nastepujacy zapis w AIP VFR ENR 1.5 1.
    Loty VFR w przestrzeni kontrolowanej 1.1 Plan lotu, nalezy zlozyc, co najmniej 1 godzine przed planowanym czasem odblokowania (EOBT)
    Zaciekawilo mnie rowniez to, ze mozna skladac mailowo, napisz prosze w jakiej formie i na jaki adres. Czy w mailu zalaczamy FP jako zalacznik?
    Pozdrawiam

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Ori, masz racje..ale dokumenty dokumentami, a rzeczywistość... hmm napisałam, że spokojnie możesz złożyć plan VFR 30min przed EOBT ponieważ realia na to pozwalają i Briefingi przyjmują takie plany lotu ;p byleby nie było mniej czasu niż te pół godziny, to takie akceptowalne minimum Aczkolwiek przepisy po coś są i powinno się do nich dostosowywać :] (żeby nie było, że nakłaniam do ich łamania!).
    Co do mailowego FPL - wypełniasz formularz na stronie internetowej i wybierasz sobie do którego ARO ma on zostać przesłany. Potem jedynie dzwonisz do tego konkretnego ARO w celu potwierdzenia FPL (nie zostanie wysłany bez uprzedniego potwierdzenia telefonicznego).
    Myślę, że jeśli prześlesz FPL w formie załącznika to też się nikt nie będzie czepiać (pod warunkiem, że będzie to formularz ICAO). Wtedy wysyłasz na maila konkretnego ARO. No i tez obowiązuje zasada telefonicznego potwierdzenia.

    Odnośnie przytoczonego zapisu z PL-4444: czyli DLA dla IFR jesli opóźnienie sięga 30min, a dla VFR 60min

  6. #6
    konto skasowane
    Goście

    Domyślnie

    Moze pytanie nie na miejscu, ale jaki jest adres strony, na ktorej mozna wypelnic ten plan? No i jeszcze ostatni akapit. Jesli lecimy wedlug V np. w CTR, to tez jest lot kontrolowany - tak mi sie wydaje. W kazdym razie jesli skladamy FPL na lot poza obszarem kontrolowanym w V, to waznosc planu wynosi 1H po, -15min przed? Dobrze to interpretuje? pozdrawiam

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Ori, jak się dowiem to dam Ci znać, bo kurcze nie pamiętam z racji tego, że nie używam tego a i nikt nigdy nie pytał (bo jak już dzwonili to przez telefon przyjmowałam) DD
    Jak latasz w CTRze to ja bym to nazwała lotem w strefie kontrolowanej, a nie lotem kontrolowanym. Może chodzi nam o to samo a kwestia nazewnictwa nas "rozdziela" ;p
    Jeśli lecisz z.. Lipek Wielkich do Piły to spokojnie możesz dopiero po 1h od EOBT się odezwać o opóźnienie planu lotu, no a wystartować należy jak najbardziej o tej godzinie jaka jest w EOBT. -15min styka I tak się zgłosisz na FIS więc "będą wiedzieć", że się tam gdzieś już kręcisz. Aczkolwiek zdarza się, że pilot o godzinie 0930 składa FPL (i miałam tak osobiście) np na godzinę 1000 z pola przed domem, lot do EPPO (czyli lotnisko kontrolowane). Czas trwania lotu 15min, czyli powinien być o 1015, a TWR podaje lądowanie o 0950 (bo gościu i tak wystartował zaraz po odłożeniu słuchawki od telefonu) Prawda jest taka, że jak masz FPL to nie zginiesz
    Mam nadzieje, że rozwiałam Twoje wątpliwości

  8. #8
    konto skasowane
    Goście

    Domyślnie

    OK, dzieki

  9. #9
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Strona główna AIM / ASM
    Trzeba się zalogować

  10. #10
    konto skasowane
    Goście

    Domyślnie

    Super Dziekuje

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Suzia Zobacz posta
    Jak latasz w CTRze to ja bym to nazwała lotem w strefie kontrolowanej, a nie lotem kontrolowanym.
    Lotem kontrolowanym jest kazdy, na ktore jest potrzebne zezwolenie ATC - a bez zezwolenia raczej w CTR latac nie mozna.

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    bo to strefa kontrolowana

  13. #13
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    Jest to jedno z pytań teoretycznych na licencję PPL(A). Plan należy składać minimum godzinę przed odlotem, ale w praktyce przyjmowane są do pół godziny przed.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •