Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Payload a koszta eksploatacji


    Polecamy

    Zapewne Saturn będzie wiedzieć (liczę na Ciebie w każdym razie , czy w danych eksploatacyjnych samolotów podaje się coś takiego jak koszt przewiezienia 1kg ładunku płatnego na czas albo odległość?
    Jeśli tak, to jakie samoloty są pod tym względem bardzo tanie w eksploatacji i czy można znaleźć w necie jakieś zestawienie?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o jednosilnikowe tłokowe, to rekordzistą od przeszło 40 lat pozostaje An-2

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    I jakiego rzędu to są koszta?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Atco, kup sobie 747-8 w wersji cargo - obecnie najnizsze na rynku koszty jesli chodzi o ladunkowy ton-mile.

    Nie wiem czy znajdziesz porowanie dla samolotow GA. Dla tych samolotow raczej sie podaje DOC - Direct Operating Cost ale z tego da sie juz obliczyc - zakladasz ze samolot jest zaladowany do MTOW (inaczej trudno mowic o porownywalnych kosztach) i wykonujesz odpowiednia arytmetyke i dostaniesz odpowiedz w wybranych jednostkach naprzyklad jako ton-mila albo kg-km.

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cholera, ja zawsze byłem słaby z rachunków. A tak Saab 340 na przykład?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Wzialem DOC dla Saaba 340 z tego ogloszenia (dane z 2005).

    SAAB 340A

    I po wykonaniu obliczen (ladunek 2.5 tony, koszta $816/hr, dystans na godzine 250 nm) wychodzi ze orientacyjnie przewiezenie jednej tony na odleglosc 1 nm bedzie kosztowac $1,30. (aby otrzymac najkorzystniejsza liczbe zalozylem krotka trase a wiec zeby mozna bylo zaladowac samolot do MZFW i zostawic tylko reszte na paliwo).

    Pamietaj ze DOC nie uwzglednia tzw. stalych kosztow posiadania samolotu - jak ubezpieczenia, hangarowanie, splat bankowych, itp.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 26-11-2010 o 23:27

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To całkiem niewiele, jestem zaskoczony...
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Przewóz w transporcie międzynarodowym drogowym 24T na 1km to ok. 1€ all in.

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Spływ barką pewnie jeszcze tańszy, ale jednak samolot szybszy
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Podaję Ci dla porównania, bo transport samochodowy jest w dużej mierze substytucyjny.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •