Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie Ciekawy postep w awionice - zabezpiecznie przed utrata panowania nad samolotem


    Polecamy

    Cirrus dostal certyfikat na ciekawe ulepszenie - komputer sledzi zachowanie pilota i jak zaczyna podejrzewac ze pilot traci kontrole nad samolotem - zaczyna zmuszac pilota do skorygowania swojego zachowania (ma to podobne elementy do fly-by-wire w takim Boeingu 777). Poza tym jest w stanie monitorowac aktywnosc pilota i jak czuje ze pilot mogl zasnac, stracic przytomnosc - przejmuje stery i stara sie zejsc na mniejsza wysokosc gdzie jest wiecej tlenu jednoczesnie omijajac przeszkody.



    Two safety systems announced at last year's EAA AirVenture for Cirrus models have been approved by the FAA. The systems work within the Garmin Perspective avionics suite and use the avionics technology to enhance safety. The Electronic Stability and Protection (ESP) system provides control pressure when it perceives excessive pitch, bank or airspeed. It is not an autopilot, though it does use components of the Cirrus's autopilot to operate. ESP is meant to help pilots maintain control, working "in the background" and easily overridden when the pilot so desires. The second system is an automatic descent program that kicks in when it determines the pilot has become unresponsive from hypoxia at high altitudes. The system automatically commands a descent to an altitude where supplemental oxygen is not required. Cirrus vice president for domestic sales Jon Dauplaise said, "A Cirrus can now safely fly itself unassisted to lower altitudes in the rare case that the pilot is non-responsive for a period of time at altitudes where oxygen is required." The automatic descent system uses GPS positioning and terrain mapping from the Garmin Perspective avionics to ensure that the aircraft does not descend into high terrain.



  2. #2
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Ciekawa sprawa, można takie cudo zastosować w wielu komercyjnych maszynach - kwestią są pieniądze - niemałe jak podejrzewam, ale czego nie robi się dla bezpieczeństwa. A swoją drogą to bodajże SU-22 posiadał przycisk wyprowadzenia samolotu ze skomplikowanego położenia.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Zabezpieczenie przed powtórką przypadku Heliosa 522.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    A swoją drogą to bodajże SU-22 posiadał przycisk wyprowadzenia samolotu ze skomplikowanego położenia.
    No tak tylko ktos musi byc na tyle swiadomy aby nacisnac przycisk a wiec chyba to raczej nie to samo.

    W samolotach pasazerskich sa zupelnie inne standardry certyfikacyjne i wprowadzenie takiego rozwiazania z tym automatycznym zejsciem na inna wysokosc byloby znacznie trudniejsze do przeprowadzenia prawnie i logistycznie.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •