Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Wypadek Cirrusa i koniec procesow sadowych w USA


    Polecamy

    W 2003 facet kupil nowiutkiego Cirrusa SR22 i wkrotce potem sie rozbil lecac z pasazerem. Wypadek bylo spowodowany tym ze wlecial w chmury i stracil kontrole nad samolotem. Pilot nie byl IFR-rated. Rodzina zabitego skarzyla w sadzie Cirrusa ze nie nauczyli go dosc dobrze latac i w szczegolnosci uzywac autopilota po wlocie w chmury. Instruktor ktory go szkolil bil sie w piersi ze wszystkiego go nauczyl jednak zapomnial odfajkowac tego w papierkach (drogie przeoczenie!). Lawa przysieglych przyznala rodzinie prawie $15 mln odszkodowania w 2009. Kilka dni temu sad apelacyjny wymazal ten wyrok. Bardzo ciekawa analiza tutaj:

    Cirrus Appeal

    (O ile pamietam ten wypadek byl tutaj juz krotko omawiany i usilnie staralem sie poprzedni watek znalezc, probowalem wiele razy bez skutku, mam powazne watpliwosci co do poprawnego dzialania wyszukarki. Wyszukarka wydaje sie nie dzialac jesli wzmianka jest dostatecznie stara - sprawdzilem to na konkretnym przykladzie).

    EDIT: slowo "koniec" to moj wlasny komentarz, nie znam na tyle prawa w USA zeby byc na 100% pewny ze sprawa nie moze byc dalej kontynuowana.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 25-04-2011 o 22:47 Powód: ort.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Prawnicy, rodziny poszkodowanych odwoluja sie do naczelnego sadu Minnesoty a wiec pewnie jeszcze o tym uslyszymy.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Żeby nie było, że stany są daleko i nas takie problemy nie dotycza, to zapodam tylko przykład znaszego podwórka.

    W jednym z ośrodków w południowo-zachodniej Polsce lat temu kilka rozbił się samolot kategorii ME. Zginął uczeń-pilot i instruktor. Adwokat rodziny pilota skarżył ośrodek, bo okazalo się że instruktor miał wpisane do książki 9h z haczykiem z wymaganych 10 aby mógł szkolić (faktycznie nalot był wystarczający, ale on też nie "odfakował" tego w logbooku)....
    W tym samym ośrodku szkolił się na śmigłowcu pan X który, po zrobieniu licencji potłukł się dosć powaznie na tym typie statku powietrznego. Adwokat pana X również skarżył ośrodek że go niedostatecznie wyszkolił....

    Prowadzącym ośrodki szkolenia i intruktororm polecam więc dużą czujność, rozwagę i skrupulatność w papierach - to w końcowym rozrachunku może być bardzo opłacalne....
    Ostatnio edytowane przez ESK1X ; 27-04-2011 o 23:20 Powód: gramatyka

  4. #4
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie


    Polecamy

    Slyszalem o przypadku kiedy pilot skarzyl szkole latania o to ze drazek sterowy byl zabolokowany pasem na przednim siedzeniu w Piper Cub i sie rozbil przy starcie.
    No coz, najbardziej trzeba sie bac glupoty.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •