Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa, EPBC

    Domyślnie Lot VFR na Okęcie - podejście od wschodu


    Polecamy

    cześć

    przy sobocie chciałem wykonać lot (General Aviation) z niskim przelotem nad pasem 33 na EPWA
    w tym celu:
    1) zadzwoniłem na wieżę - z pytaniem czy niski przelot można wykonać (zgodzili się)
    2) zadzwoniłem aby złożyć plan lotu o treści: lot z EPBC przez Z, N, O, E (niski przelot) E, O, N, Z i lądowanie na EPBC C172, VFR, rodzaj lotu: General, pole 18: niski przelot nad pasem 33, operator AW
    a Pani mówi tak: "nie wiem czy od wschody Pan może, bo ULC zabronił od Wschodu dla GA i trzeba mieć specjalne zgody"
    zgłupiałem i na wszelki wypadek skasowałem lot (czasu nie miałem aby drążyć temat).

    czy ktoś słyszał o tym że GA w VFR od wschodu do EPWA ma mieć specjalną zgodę z ULCu?
    Marcin


  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Gdzie zadzwoniles i kto tak powiedzial? Briefing?

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    TWR powiedziało, że no problem?
    To TWR ma inne info niż ARO? o_O

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Albo ARO ma inne koncepcje.

  5. #5

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa, EPBC

    Domyślnie

    wiesz, lekko się teraz 'zakręciłem' i już piszę sprostowanie:
    w sobotę wykonywałem dwa loty w których zaplanowałem niski przelot nad pasem.

    Pierwszy - zadzwoniłem na wieżę (zgoda na niski przelot)
    - złożyłem plan lotu i wszystko OK - tj poleciałem

    Drugi - zadzwoniłem na wieżę i tutaj dowiedziałem się że ULC położył łapę na wlot od wschodu
    - zadzwoniłem na briefing - Pani plan lotu przyjęła, ale nic o zakazie z ULCu nie słyszała, mówiła że także się tematem zajmie i wtedy na wszelki wypadek poprosiłem o skasowanie planu

    Zatem nie briefing, a wieża coś niby wiedziała... - coś - co próbuję ustalić do dziś

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Ja tam nie wiem jakie koncepcje ma ARO w EPWA. Chodzi tylko o sprzeczne informacje, które uzyskuje pilot, nie powinno być czegoś takiego, że jeden organ wyraża zgodę, a inny ją kwestionuje.

    Cytat Zamieszczone przez Marcin_78 Zobacz posta
    wiesz, lekko się teraz 'zakręciłem' i już piszę sprostowanie:
    w sobotę wykonywałem dwa loty w których zaplanowałem niski przelot nad pasem.

    Pierwszy - zadzwoniłem na wieżę (zgoda na niski przelot)
    - złożyłem plan lotu i wszystko OK - tj poleciałem

    Drugi - zadzwoniłem na wieżę i tutaj dowiedziałem się że ULC położył łapę na wlot od wschodu
    - zadzwoniłem na briefing - Pani plan lotu przyjęła, ale nic o zakazie z ULCu nie słyszała, mówiła że także się tematem zajmie i wtedy na wszelki wypadek poprosiłem o skasowanie planu

    Zatem nie briefing, a wieża coś niby wiedziała... - coś - co próbuję ustalić do dziś
    Summa summarum - wykonałeś oba loty czy tylko jeden?
    I z tego co rozumiem, raz uzyskałeś zgodę, a dzwoniąc ponownie (z kolejnym FPL) uzyskałeś informację o problemach? I to w jeden dzień taka nagła zmiana? o_O czegoś tu nie rozumiem.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 22-06-2011 o 22:06

  7. #7

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa, EPBC

    Domyślnie

    Suziu

    uwzględniając złożone FPL przed startem - to wykonałem tylko jeden lot (około godz 13 z minutami LT)
    drugi FPL skasowałem (po uzyskaniu tychże informacji) i poleciałem poza CTRem

  8. #8
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    A może chodziło o wlot z prostej z EPBC na Echo? Bo nie widzę innych przeszkód. Chyba, że komus się pokićkało z lotami szkolnymi... Szkoda, że niewypytałeś.

  9. #9
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Czy można to jakoś podsumować? Jaki jest status lotów na Okęcie? Można treningowo zrobić low-pass po konsultacji z TWR?
    Btw. wiecie jaki byłby całkowity koszt lądowania i startu z Okęcia z powiedzmy godzinnym postojem?

  10. #10
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Mozna, po wczesniejszych konsultacjach.
    W 2008r koszt samego ladowania to 80zł (bez obslugi handlingowej) obecnie chyba podrozalo kilkukrotnie.
    Dobrą rzeczą byloby polecieć z kimś kto był wczesniej tam i wie z czym to sę je.

    PS. Suzia mi wisi kolę / kawe jeszcze ; )

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T Zobacz posta
    PS. Suzia mi wisi kolę / kawe jeszcze ; )
    Że ja?

  12. #12
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Delfino Zobacz posta
    Czy można to jakoś podsumować? Jaki jest status lotów na Okęcie? Można treningowo zrobić low-pass po konsultacji z TWR?
    Btw. wiecie jaki byłby całkowity koszt lądowania i startu z Okęcia z powiedzmy godzinnym postojem?
    Jeżeli byłoby wyjście z samolotu, to dochodzi opłata za handling i cena ok 500-600zł (jak dobrze pamiętam). Jest jeszcze możliwość zaznaczenia, że nie będziesz wysiadał i tylko kołowanie na stojankę, poczekanie aż plan lotu na powrót będzie aktywny (najlepiej złożyć go przed lotem na Okęcie) i start. Wtedy opłata jest zdecydowanie mniejsza.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •