Mam pytanie: czy ktoś zna może firmę w Warszawie która podjęłaby się wykonania i naklejenia znaków rejestracyjnych na świeżo przerejestrowany samolot?
(konkretnie na Cessne 150, o ile ma to znaczenie)
Z góry dziękuję za każdą wzmiankę.
Wersja do druku
Mam pytanie: czy ktoś zna może firmę w Warszawie która podjęłaby się wykonania i naklejenia znaków rejestracyjnych na świeżo przerejestrowany samolot?
(konkretnie na Cessne 150, o ile ma to znaczenie)
Z góry dziękuję za każdą wzmiankę.
A że tak zapytam - są jakieś standardy według których się takowe znaki nanosi na samolot?
Bo mi się wydawało że idzie się do lakiernika i on maluje :)
musza miec dany wymiar i miejsce gdzie nakleic, ale to ULC podaje standarty.
zagadaj do mechanikow ew. kogos z aeroklubu.
swoja drogą: mniam nowa cessna! :D
http://www.ulc.pl/index_1.php?dzial=...rejestrcspzrspCytat:
Znak rejestracyjny składający się z liter nie może zaczynać się od litery Q oraz tworzyć grupy liter sygnału bezpieczeństwa SOS lub podobnych ważnych sygnałów, a w szczególności XXX, PAN, TTT oraz zawierać następujących liter: J, Ł, Ą, Ę, Ń, Ó, Ż, Ź, Ś, Ć.
Znaki rozpoznawcze nanosi się na statkach powietrznych w sposób trwały, zapewniający czytelność i umożliwiający ich łatwą identyfikację. Znaki te powinny być zawsze widoczne. Wysokość znaków zależna jest od typu sprzętu lotniczego, miejsca nanoszenia i wynosi nie mniej niż:
50 cm - na skrzydłach statków powietrznych lub czaszy balonu (dla motolotni - 30 cm),
30 cm - na kadłubie statku powietrznego (dla samolotów ultralekkich - 15 cm).
*...(
na samolotach, szybowcach i motoszybowcach umieszcza się na powierzchni skrzydła w jednakowej odległości od krawędzi natarcia i spływu. Górna część liter zwrócona ku krawędzi natarcia. Ponadto, umieszcza się na każdym boku kadłuba pomiędzy skrzydłem i usterzeniem lub na samym usterzeniu,
na śmigłowcach po obu stronach belki ogonowej,
Szerokość każdej litery lub cyfry znaku rozpoznawczego (oprócz litery I, M, W i cyfry 1) powinna stanowić 4/6 wysokości i być oddzielona od poprzedniej odstępem nie mniejszym niż 1/4 szerokości litery. Litery powinny być proste (bez ozdób), wykonane pełną linią i posiadające kolor wyraźnie kontrastujący z tłem. Grubość linii powinna wynosić 1/6 wysokości.
Ponadto, znak rozpoznawczy powinien znajdować się na tabliczce tożsamości statku powietrznego, wykonanej z materiału ognioodpornego i umieszczanej w kabinie, w widocznym miejscu. Napis na tabliczce powinien być wyryty do głębokości nie mniejszej niż 1 mm, a jego wysokość nie mniej niż 15 mm.
Mam nadzieję, że Ci pomogłem ;-)