Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    starlight
    Goście

    Domyślnie Naklejane znaki rejestracyjne na samolot, w Warszawie.


    Polecamy

    Mam pytanie: czy ktoś zna może firmę w Warszawie która podjęłaby się wykonania i naklejenia znaków rejestracyjnych na świeżo przerejestrowany samolot?
    (konkretnie na Cessne 150, o ile ma to znaczenie)

    Z góry dziękuję za każdą wzmiankę.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    A że tak zapytam - są jakieś standardy według których się takowe znaki nanosi na samolot?

    Bo mi się wydawało że idzie się do lakiernika i on maluje

  3. #3
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    musza miec dany wymiar i miejsce gdzie nakleic, ale to ULC podaje standarty.
    zagadaj do mechanikow ew. kogos z aeroklubu.


    swoja drogą: mniam nowa cessna!

  4. #4
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Znak rejestracyjny składający się z liter nie może zaczynać się od litery Q oraz tworzyć grupy liter sygnału bezpieczeństwa SOS lub podobnych ważnych sygnałów, a w szczególności XXX, PAN, TTT oraz zawierać następujących liter: J, Ł, Ą, Ę, Ń, Ó, Ż, Ź, Ś, Ć.

    Znaki rozpoznawcze nanosi się na statkach powietrznych w sposób trwały, zapewniający czytelność i umożliwiający ich łatwą identyfikację. Znaki te powinny być zawsze widoczne. Wysokość znaków zależna jest od typu sprzętu lotniczego, miejsca nanoszenia i wynosi nie mniej niż:

    50 cm - na skrzydłach statków powietrznych lub czaszy balonu (dla motolotni - 30 cm),

    30 cm - na kadłubie statku powietrznego (dla samolotów ultralekkich - 15 cm).
    *...(
    na samolotach, szybowcach i motoszybowcach umieszcza się na powierzchni skrzydła w jednakowej odległości od krawędzi natarcia i spływu. Górna część liter zwrócona ku krawędzi natarcia. Ponadto, umieszcza się na każdym boku kadłuba pomiędzy skrzydłem i usterzeniem lub na samym usterzeniu,

    na śmigłowcach po obu stronach belki ogonowej,

    Szerokość każdej litery lub cyfry znaku rozpoznawczego (oprócz litery I, M, W i cyfry 1) powinna stanowić 4/6 wysokości i być oddzielona od poprzedniej odstępem nie mniejszym niż 1/4 szerokości litery. Litery powinny być proste (bez ozdób), wykonane pełną linią i posiadające kolor wyraźnie kontrastujący z tłem. Grubość linii powinna wynosić 1/6 wysokości.

    Ponadto, znak rozpoznawczy powinien znajdować się na tabliczce tożsamości statku powietrznego, wykonanej z materiału ognioodpornego i umieszczanej w kabinie, w widocznym miejscu. Napis na tabliczce powinien być wyryty do głębokości nie mniejszej niż 1 mm, a jego wysokość nie mniej niż 15 mm.
    http://www.ulc.pl/index_1.php?dzial=...rejestrcspzrsp

    Mam nadzieję, że Ci pomogłem ;-)
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  5. #5
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •