Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z powietrza

    Domyślnie Wypelnianie logbooka a JAR'y


    Polecamy

    Witajcie,
    szukam informacji nt. wypełniania książki lotów.
    Jak poprawnie zapisywać rubryki, np gdy mamy lot EPWA-EPBC-EPGD-EPKK-EPLS-EPBC
    Wpisujemy to w 1 rubrykę? A jeżeli mamy kręgi np w EPLS?
    Które JAR'y odpowiadają za logbook?!

    Pozdrowienia lotnicze

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    JAR-FCL 1.080 oraz IEM FCL 1.080

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam

    Ja bym to wpisal:
    EPWA-EPBC
    EPBC-EPGD
    EPGD-EPKK
    EPKK-EPLS
    EPLS-EPBC
    Co do kregow to
    EPLS-EPLS i ilosc T&G
    Pozdrawiam
    Lukasz

  4. #4
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Jeżeli na przelocie były T&G to nie ma powodu do wpisywania każdego odcinka w oddzielnych wierszach. Tylko w uwagach dopisałbym jakie lotniska zostały zaliczone .

    Co do kręgów to, jak dobrze pamiętam, to nawet mając odstęp czasowy do 30min pomiędzy lądowaniem i startem można wpisać w jednym wierszu.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam

    Ja zalozylem ze na kazdym lotnisku bylo full stop, a tylko na EPLS T&G.
    Jesli bylo jak mowi Leonidas to ma calkowita racje.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  6. #6
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    W sumie to mogłeś mieć rację, że z pełnym zatrzymaniem. Nawet nie zwróciłem uwagi jakie to lotniska. Teraz patrząc na nie to raczej nie byłoby możliwe bez pełnego zatrzymania

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Mam pytanie, czy nalot na egzaminie PPL(A) praktycznymi mozemy zaliczyc jako pelny PIC? Egzaminator leci jako pasazer....

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Jeśli już to SPIC, oczywiście o ile egazminator raczy to potwierdzić swoim podpisem.

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    A jesli nie da rady go dorwac to lepiej nie wpisywac?

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Gość spędzi z tobą jakieś pół godziny przed lotem, 1.5 w samolocie i kolejną wypisując ci kwity, więc raczej powinieneś go "złapać"

    Jeśli nie będzie chciał podpisać, to wpisujac sobie taki lot jako SPIC naruszysz przepisy JAR FCL już na poczatku drogi... :P

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Jestem juz po egzaminie i nie chce mi sie go wydzwaniac i gonic po wpis. Ok daruje sobie w koncu to tylko 1.5h

  12. #12
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamokon01 Zobacz posta
    Jestem juz po egzaminie i nie chce mi sie go wydzwaniac i gonic po wpis. Ok daruje sobie w koncu to tylko 1.5h
    I błąd ! Kiedyś te półtorej godziny może Tobie braknąć np. do CPL i będziesz płacił na darmo.

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Masz racje W logbook jeppessena SPIC wpisujemy jako PIC + odpowiedni remark czy jako dual ?

  14. #14
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    A nie jako Pilot In Command under Supervision ?

  15. #15

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    nie wazne czy SPIC czy PICUS w jeppesenie kaza to wpisac jako PIC+ odpowiedni remark z podpisem instruktora.

  16. #16

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Wg JARów PIC(US) tylko w załodze wieloosobowej. W UK dodatkowo przy zdanym egzaminie też PIC(US).

    Wg JARów SPIC nie jest do końca zdefiniowany. W UK SPIC tylko przy kursie ATPL/CPL zintegrowanym (jak już student ma PPL i robi np. IR latając z instruktorem).

    Wysłałem do ULCu maila o ich interpretację - bez odpowiedzi.

  17. #17
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Jeżeli nie ma się potwierdzenia od egzaminatora, to piszemy dual. Spotkałem się z taką praktyką, że pierwszy egzamin jest traktowany jako dual, a potem przy przedłużeniach pozwalają wpisywać jako pod nadzorem. Wszystko zależy od egzaminatora i aktualnych trendów

  18. #18
    Awatar 3lite

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Ja mając już PPL każdy lot z instruktorem wpisuję jako dual. Tyle że nie mam w planie CPL więc nalot PIC nie ma dla mnie tak dużego znaczenia.
    Pozdrawiam
    3LiTe

  19. #19

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Mam pytanie odnosnie sekcji type rating , engine type wpisujemy single engine czy piston single engine lub rodzaj silnika np. continental?

  20. #20
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez adamokon01 Zobacz posta
    Mam pytanie odnosnie sekcji type rating , engine type wpisujemy single engine czy piston single engine lub rodzaj silnika np. continental?
    Jak sama nazwa wskazuje wpisujemy TYP silnika a nie producenta - czyli SEP, MEP i tak dalej

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •